728 x 90

فعالیت کانون‌های شورشی و هواداران مجاهدین خلق در شهرهای میهن در سالگرد عملیات کبیر فروغ جاویدان + فیلم

گرامیداشت عملیات کبیر فروغ جاویدان در شهرهای میهن توسط کانونهای شورشی و هواداران سازمان مجاهدین خلق - مرداد ۹۸
گرامیداشت عملیات کبیر فروغ جاویدان در شهرهای میهن توسط کانونهای شورشی و هواداران سازمان مجاهدین خلق - مرداد ۹۸

اولین روزهای مرداد، یادآوری سالگرد عملیات کبیر فروغ جاویدان است. «فروغ جاویدان» جهشی عظیم را در تقدیر مقاومت ایران رقم زد. حماسه‌یی فراموشی‌ناپذیر که تا به ابد زیب تاریخ این میهن خواهد بود.

مجاهدین در عملیات فروغ جاویدان، در یک بزنگاه تاریخی، یعنی یک هفته پس از خوردن زهر آتش‌بس توسط خمینی، با تمام توش و توان به دریای آتش زدند و پس از آزادسازی دو شهر کرند و اسلام‌آباد تا دروازه‌های کرمانشاه پیشروی کردند.

عملیات بزرگ فروغ جاویدان در نخستین آثارش آینده این مقاومت را بیمه کرد. بر ریشه‌داری و اصالت آن، با خون و رزم و حماسه گواهی داد.

 

تاریخ معاصر ایران، بدون تردید، هرگز آن لحظه شگفت را، که برادر مجاهد مسعود رجوی در نشست توجیهی رزمندگان در آستانه عملیات فروغ جاویدان، پیشاپیش «نتیجه را، هر چه که باشد» به مردم ایران و به تک‌تک رزمندگان تبریک گفت، از خاطر نخواهد برد. این همان راز، یا که قانون عبور سرفرازانه از فروغ و همه سرفصلهای دیگر است. یعنی حضور رهبری که در ورای همه محاسبات سیاسی، به هیچ چیز جز منافع مردم ایران نیاندیشد و حاضر به هر گونه فداکاری در این راستا باشد.


کانون‌های شورشی و هواداران مجاهدین به‌ مناسبت سالگرد عملیات کبیر فروغ جاویدان در شهرهای میهن با فعالیت‌های خود این روز تاریخی را گرامی داشتند.

 

  • شیراز - گرامی‌داشت حماسه فروغ جاویدان - فعالیت کانون‌های شورشی 

در شیراز هواداران و کانون‌های شورشی پلاکارد بزرگی با آرم ارتش آزادیبخش و تصویر رهبر مقاومت برادر مجاهد مسعود رجوی نصب کردند. بر روی این پلاکارد شعار زنده باد ارتش آزادیبخش ملی ایران- مرداد ۹۸ نوشته شده بود.

همچنین در پلاکارد دیگر ستون خودروهای ارتش آزادیبخش و جمعی از زنان رزمنده در صحنه عملیات فروغ جاویدان را نشان می‌داد که در یک منطقه مسکونی نصب شد. بر روی این پوستر شعار «فروغ جاویدان؛ لرزه بی‌پایان سرنگونی و هراس از مجاهدین و ارتش آزادیبخش ملی ایران مرداد ۹۸» نوشته شده است.

عضو یکی از کانون‌های شورشی در شیراز پلاکاردی که روی آن نوشته است گرامی باد عملیات کبیر فروغ جاویدان – مرداد ۹۸ در دست گرفت و حماسه میهنی و عقیدتی فروغ جاویدان را گرامی داشت.

 

  • فعالیت کانون‌های شورشی و هواداران مجاهدین در اهواز – آبادان - بوشهر

اهواز - نصب یک پلاکارد پارچه‌ای با شعار «درود بر مسعود رجوی فرمانده کل ارتش آزادیبخش ملی ایران- خوزستان مرداد۹۸»

همچنین در همین منطقه یک پلاکارد سفید پارچه‌ای دیگر با شعار «حماسه میهنی عقیدتی فروغ جاویدان گرامی باد – خوزستان مرداد »۹۸ در همان منطقه نصب شده است.

آبادان – خاطره جاودانه فروغهای آزادی با پلاکاردی شامل تصاویر ۸تن از شهیدان فروغ جاویدان با گل سرخی کنار تصویر هر شهید، گرامی داشته شد.

بوشهر - پوستر بزرگی شامل دو تصویر از برادر مجاهد مسعود رجوی با جملاتی از سخنان رهبر مقاومت: «سلام بر شهدای فروغ جاویدان که درخشان‌ترین صفحات رزم و جانبازی را در تاریخ ایران با خونشان نوشتند. مسعود رجوی - مرداد۹۸».

در زیر تصویر دیگری جمله‌یی از رهبر مقاومت را این‌گونه می‌خوانیم: مسعود رجوی: «حاکمیت آخوندی و سلطنت فقیه باید پایان یابد» و «ایران زمین و خلق اسیرش بپا خاسته و صلح نزدیک است ».

 

  •  فعالیت کانون‌های شورشی در کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری در گرامی‌داشت حماسه فروغ جاویدان – مرداد۹۸

در کرمانشاه پوستر بزرگی از صحنه شهادت طاهره طلوع از قهرمانان عملیات فروغ جاویدان بر روی دیواری نصب شده است. زیر این پوستر نوشته است: «یاد مجاهد قهرمان طاهره طلوع در عملیات کبیر فروغ جاویدان گرامی باد او با دشنه‌ای در قلب توسط پاسداران خمینی از درختی بر فراز تپه‌ای آویخته شد - مرداد۹۸»

همچنین هواداران و کانون‌های شورشی در کرمانشاه با دیوارنویسی، سی و یکمین (سالگرد)عملیات کبیر فروغ جاویدان را گرامی داشتند.

در چهارمحال و بختیاری هواداران و کانون‌های شورشی با شعارنویسی سالروز حماسه کبیر فروغ جاویدان را گرامی داشتند.

 

  •  گرامی‌داشت حماسه فروغ جاویدان - فعالیت کانون‌های شورشی در تهران– مرداد۹۸

در تهران یاد و خاطره شهیدان فروغ جاویدان با انتشار جمله‌یی از رهبر مقاومت گرامی‌ داشته شد. بر روی این پوسترها می‌خوانیم: سلام بر شهدای فروغ جاویدان که درخشان‌ترین صفحات رزم و جانبازی را در تاریخ ایران با خو نشان نوشتند.

یکی از اعضای کانون‌های شورشی با در دست گرفتن پوستر بزرگی با آرم ارتش آزادیبخش ملی ایران با متن «زنده باد ارتش آزادیبخش ملی ایران» و «باز می‌آییم ایران را پس می‌گیریم – خون است و ماندگار- بیاد حماسه‌سازان عملیات کبیر فروغ جاویدان – مرداد ۹۸ - تهران» این حماسه میهنی را گرامی داشت.

در گرامی‌داشت دیگری در تهران تصاویری از ۶تن از زنان مجاهد که از فرماندهان ارتش آزادیبخش در عملیات فروغ جاویدان بودند. بر روی دیواری نصب شد. در زیر این پوستر نوشته شده بود: سوم مرداد سالگرد حماسه کبیر میهنی و عقیدتی فروغ جاویدان گرامی باد – مرداد ۹۸

 

  •  گرامی‌داشت حماسه فروغ جاویدان - فعالیت کانون‌های شورشی در لاهیجان و چابکسر

در وسط خیابانی در لاهیجان یکی از هواداران تصاویر ۸تن از شهیدان فروغ جاویدان را در دست گرفته و در زیر آن نوشته شده است «سوم مرداد سالگرد حماسه فروغ جاویدان گرامی باد - مرداد۹۸»

در استان گیلان در چابکسر کانون‌های شورشی و هواداران بر روی دیواری نوشتند: مرگ بر خامنه‌ای درود بر رجوی - مرداد۹۸

 

  • گرامی‌داشت حماسه فروغ جاویدان - فعالیت کانون‌های شورشی در کرج – بجنورد – خرم‌آباد

در کرج در گرامی‌داشت فروغ جاویدان تراکتی با نوشته‌: « سوم مرداد سالگرد حماسه کبیر میهنی و عقیدتی فروغ جاویدان گرامی باد - مرداد ۹۸» نصب شد.

در بجنورد در سالگرد حماسه کبیر فروغ جاویدان کانون شورشی ۳۱۲ در یکی از پارکهای این شهر پوستر بزرگی از ستون زرهی ارتش آزادیبخش ملی در فروغ جاویدان با شعار سیویکمین سالگرد حماسه کبیر فروغ جاویدان گرامی باد - کانون شورشی ۳۱۲- مرداد ۹۸ نصب شد. در سمت چپ این پوستر تصویر برادر مجاهد مسعود رجوی و جمله‌یی از ایشان دیده می‌شود: مسعود رجوی: حاکمیت آخوندی و سلطنت فقیه باید پایان یابد، دیده می‌شود.

در خرم‌آباد آرم ارتش آزادیبخش ملی ایران با شعار زنده باد ارتش آزادیبخش ملی ایران در یک منطقه مسکونی نصب شد.

 

  • گرامی‌داشت حماسه فروغ جاویدان - فعالیت کانون‌های شورشی در سمنان – مرداد۹۸

کانون‌های شورشی در سمنان حماسه کبیر میهنی و عقیدتی فروغ جاویدان را گرامی داشتند. بر روی پوستری با تصاویر شهیدان فروغ جاویدان نوشته شده است: سوم مرداد سالگرد حماسه کبیر میهنی و عقیدتی فروغ جاویدان گرامی باد – مرداد ۹۸

همچنین در چند نقطه این شهر با دیوارنویسی سالگرد حماسه کبیر فروغ جاویدان را گرامی داشتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de1fd176-96f2-48ea-a329-79b39854ab86"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات