728 x 90

فاکس نیوز: توافق هسته‌ای جدید با رژیم ایران طوری طراحی شده تا کنگره را دور بزند

مذاکران وین
مذاکران وین

یک مقام پیشین وزارت‌خارجه آمریکا به خبرگزاری «فاکس نیوز» گفته است که متن پیشنهادی اتحادیه اروپا به رژیم ایران برای توافق هسته‌ای که به تأیید دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز رسیده است، طوری طراحی شده است تا کنگره را دور بزند.
گابریل نورونیا، مشاور پیشین امور ایران در وزارت‌خارجه آمریکا اظهار داشت توافق جدید برای دور زدن قسمتی از قدرت نظارتی کنگره که تحت «قانون بررسی توافق‌نامه هسته‌یی ایران» به آن تفویض شده طراحی شده است
این کارشناس می‌گوید دولت بایدن موافقت کرده «دستورالعمل اجرایی ۱۳۸۷۶»، که بر اساس آن علی خامنه‌ای، ابراهیم رئیسی، و حسین دهقان از سرکردگان سپاه پاسداران تحت تحریم قرار گرفته‌اند را کنار بگذارد.

نورونیا در این باره به «فاکس نیوز» گفته است: «مقامات آمریکا به طور خصوصی صحت اسنادی که اخیراً از دولت ایران درز کرده است را تأیید کرده‌اند. این اسناد جزئیات امتیازات خیره‌کننده‌ای که مذاکره‌کنندگان در وزارت‌خارجه به ایران داده‌اند را مشخص می‌کند».
وی افزود: به همین دلیل بود سه مقام آمریکایی درگیر در مذاکرات، به‌حالت اعتراض تیم مذاکره‌کننده را ترک کردند».

در همین رابطه تد کروز، سناتور جمهوریخواه در این باره به «فاکس نیوز» گفته است: «دولت بایدن به هر راهی می‌رود تا با رژیم ایران و گروه‌های تروریستی تحت کنترل آن مماشات کند. توافق هسته‌یی که بایدن برای دستیابی به آن تلاش می‌کند، فاجعه‌بار خواهد بود. این توافق اگر سر بگیرد، به دستیابی رژیم ایران به زرادخانه هسته‌یی منجر خواهد شد».
وی افزود: «هزاران نفر به‌دلیل پولی که این معامله به رژیم ایران و گروه‌های تروریستی نیابتی آن می‌فرستد، خواهند مرد. حتی ممکن است میلیون‌ها نفر به‌خاطر زرادخانه هسته‌یی که ایران در نهایت قادر به ایجاد آن خواهد شد، جان خود را از دست دهند».(العربیه ۱۴شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ef76eb9-413c-45aa-a45e-4cb33365ea57"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات