728 x 90

پنجاه‌وهشتمین روز حمله روسیه به اوکراین - تشدید حملات و حمایتها + تصویر

شلیک موشکهای سنگین توسط روسیه
شلیک موشکهای سنگین توسط روسیه

آخرین تحولات اوکراین

رویترز - یک ژنرال روسی گفت که مسکو می‌خواهد تمام مناطق جنوبی و شرقی اوکراین را تصرف کند...
رویترز - ستاد کل اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه حملات خود را در سراسر خط مقدم در شرق این کشور افزایش داده‌اند و در تلاش برای حمله به منطقه خارکیف می‌باشند که در شمال هدف اصلی روسیه، دونباس، قرار دارد.
رویترز - ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که نیروهای روسیه کنترل بیشتر ماریوپل را در اختیار دارند اما نیروهای اوکراینی در بخشی از آن باقی مانده‌اند. او گفت (روسیه) مانع از خروج حدود 120،000 غیرنظامی شده است.
-شهردار ماریوپل خواستار «تخلیه کامل» شهر شد.
رویترز - اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت ناتو باید از رویارویی نظامی مستقیم با روسیه که می‌تواند منجر به جنگ جهانی سوم شود، اجتناب کند.
رویترز - یکی از مشاوران ارشد کاخ‌سفید گفت که او مطمئن است اروپا صادرات نفت و گاز روسیه را مسدود یا محدودتر خواهد کرد.
رویترز - دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین با درخواست کمک نظامی گفت: اگر کلاه ایمنی و جلیقه ضد گلوله دارید، اما تفنگ در دست ندارید، محکوم به فنا هستید.
رویترز - دبیرکل سازمان ملل که روز سه‌شنبه به مسکو سفر می‌کند، با پوتین دیدار خواهد کرد. دفتر گوترز دبیرکل سازمان ملل: دفتر گوترز در تماس با دولت اوکراین برای بازدید احتمالی می‌باشد.

رویترز- روسیه می‌گوید قصد دارد کنترل کامل دونباس و جنوب اوکراین را در دست بگیرد. به گزارش خبرگزاری اینترفکس روسیه، معاون فرمانده منطقه نظامی مرکزی روسیه روز جمعه اعلام کرد که روسیه قصد دارد در مرحله دوم عملیات نظامی خود، کنترل کامل دنباس و جنوب اوکراین را به دست گیرد. رستم مینه‌کایف گفت روسیه قصد دارد یک کریدور زمینی بین کریمه، شبه جزیره دریای سیاه که روسیه در سال۲۰۱۴ آن را ضمیمه کرد و دونباس در شرق اوکراین ایجاد کند.

مینکایف گفت که کنترل جنوب اوکراین دسترسی روسیه را به منطقه جدایی‌طلب مولداوی ترانسدنستریا که با اوکراین هم مرز است و کی‌یف می‌ترسد به‌عنوان سکوی پرتابی برای حملات جدید علیه آن استفاده شود، بهبود می‌بخشد.

رویترز- روسیه می‌گوید نیروی هوایی این کشور طی شب گذشته ۵۸ هدف نظامی در اوکراین را هدف قرار داده است- وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که ۵۸ هدف نظامی در اوکراین را طی شب گذشته از جمله مکانهایی که نیروها، انبارهای سوخت و تجهیزات نظامی در آن متمرکز شده بودند را مورد حمله قرار داده است.

این وزارتخانه هم‌چنین اعلام کرد که سه هدف را با استفاده از موشکهای با دقت بالا در اوکراین مورد اصابت قرار داده است، از جمله سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ و تمرکز زیادی از نیروهای اوکراینی با تجهیزات آنها.

وایر خبرگزاری فرانسه- زلنکسی گفت روسیه پیشنهاد آتش‌بس در تعطیلات آخر هفته عید پاک مسیحیان ارتدکس را رد کرده است. او روسیه را متهم کرد که زمینه را برای همه‌پرسی برای تثبیت کنترل خود بر مناطق در شرق اوکراین فراهم می‌کند و از مردم محلی خواست از دادن اطلاعات شخصی به نیروهای مسکو خودداری کنند. او هشدار داد: «اگر از مسکو دستوری برای اجرای چنین نمایشی صادر شود این اقدام به‌منظور جعل به‌اصطلاح همه‌پرسی در سرزمین شماست»

رویترز- وزیر دادگستری آمریکا: ایالات متحده در حال کمک به جمع‌آوری شواهد در مورد جنایات جنگی احتمالی روسیه در اوکراین است - مریک گارلند، وزیر دادگستری آمریکا روز پنجشنبه گفت که آمریکا با دادستان اوکراین در تماس بوده و در حفظ و جمع‌آوری شواهد جنایات جنگی توسط روسیه کمک می‌کند.

 

دفاع جنگنده‌های اوکراین از ماریوپل

بندر استراتژیک ماریوپل که روسیه مدعی است آن را تصرف کرده، هم‌چنان در برابر نیروهای روسی مقاومت می‌کند و بر اساس اعلام اوکراین جنگنده‌های ارتش این کشور با تمام توان در حال دفاع از مجتمع عظیم ذوب‌آهن آزوفستال هستند که غیرنظامیان در آن پناه گرفته‌اند.

سقوط کامل ماریوپل، بندر صنعتی بزرگ که پس از نزدیک به دو ماه بمباران و محاصره روسیه به یک ویرانه بدل شده، یک پیروزی بزرگ برای مسکو خواهد بود که به‌دنبال برقراری ارتباط زمینی میان کریمه اشغال شده در سال۲۰۱۴ و مناطق تحت نفوذ جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه در دونباس است.

با این حال، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین اطمینان داد که نبرد در ماریوپل هم‌چنان ادامه دارد و این شهر برخلاف ادعای «اشغالگران» به مقاومت در برابر ارتش روسیه ادامه می‌دهد.
تصاویر ماهواره‌یی منتشر شده در روز پنجشنبه نیز حفر گورهای دسته‌جمعی در نزدیکی ماریوپل را فاش کرد. مقامات محلی در ماریوپل، روسیه را متهم کردند که حدود ۹هزار غیرنظامی اوکراینی را در این گورها دفن کرده‌اند.

 

پرواز جنگنده‌های اوکراین بر فراز ماریوپل

پرواز جنگنده‌های اوکراین بر فراز ماریوپل

 

ماریوپل همچنان مقاومت می‌کند

به گزارش فاکس نیوز یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گفت، پنتاگون این ارزیابی را ندارد که شهر بندری ماریوپل اوکراین به دست روسیه افتاده باشد. وی گفت: «ما این ارزیابی را نداریم که به دست روس‌ها افتاده است. اوکراینی‌ها هنوز آنجا هستند و هم‌چنان مقاومت می‌کنند. ماریوپول هم‌چنان قربانی حملات هوایی ادامه‌دار روس‌ها می‌شود».

این مقام گفت که تقریباً ۱۶۷۰ موشک روسی از هشت هفته پیش و زمان آغاز جنگ، به سوی اهداف اوکراینی شلیک شده است و اکثر شلیکهای موشک اکنون در سراسر منطقه دونباس و ماریوپل متمرکز شده‌اند.

این مقام ارشد دفاعی آمریکا روز پنجشنبه گفت، ایالات متحده تمام تلاش خود را برای کمک به اوکراینی‌های ساکن ماریوپل انجام می‌دهد تا نیروی نظامی فعال در آنجا داشته باشند.

این مقام گفت: «ما هر روز اطلاعاتی را در اختیار اوکراینی‌ها قرار می‌دهیم که معتقدیم برای آنها، توانایی آنها برای مبارزه با روس‌ها و هم‌چنین بهبود قابلیت‌های دفاعی آنها مفید خواهد بود».

با وجود ادامه درگیریها در شرق اوکراین، مقامات آمریکایی هشدار داده‌اند که معتقد نیستند روسیه حمله کامل خود را در این منطقه آغاز کرده باشد و هم‌چنان در حال انجام «عملیات شکل دهی» است. گفته می‌شود که حدود ۸۵گروه تاکتیکی گردان روسی وارد شرق اوکراین شده‌اند.

 

کمکهای جدید آمریکا به اوکراین

سایت وزارت‌خارجه آمریکا - بیانیه مطبوعاتی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه:... امروز، در حالی که روسیه تهاجم جدید خود را در شرق اوکراین آغاز می‌کند، من به موجب اختیاری که رئیس‌جمهور محول کرد، مجوز برداشت کمک نظامی فوری بیشتر به اوکراین به ارزش ۸۰۰میلیون دلار تسلیحات و تجهیزات از موجودیهای وزارت دفاع ایالات متحده را صادر کردم. این مجوز، بر مبنای بسته ۸۰۰میلیون دلاری هفته پیش، از اوت ۲۰۲۱ هشتمین برداشت تسلیحات، تجهیزات و تدارکات از موجودیهای وزارت دفاع برای اوکراین است.

در این زمینه وزارت دفاع آمریکا نیز طی بیانیه‌یی گفت: امروز بعدازظهر، ۲۱آوریل، وزارت دفاع ایالات متحده (DoD) مجوز رئیس‌جمهور برای برداشت کمکهای امنیتی به ارزش ۸۰۰میلیون دلار دیگر را اعلام می‌کند. این کمکها برای رفع نیازهای حیاتی اوکراین برای نبرد امروز طراحی شده است، در حالی که نیروهای روسی تهاجم جدیدی را در شرق اوکراین آغاز می‌کنند. این مجوز هشتمین برداشت تجهیزات از اوت ۲۰۲۱ از موجودی وزارت دفاع برای اوکراین است.

قابلیتهای این بسته عبارتند از:

۷۲ توپ هویتزر ۱۵۵ میلی متری و ۱۴۴۰۰۰ گلوله توپخانه، ۷۲ وسیله نقلیه تاکتیکی برای یدک کشی هویتزرهای ۱۵۵ میلی متری. بیش از ۱۲۱ پهپاد تاکتیکی Ghost Phoen و تجهیزات میدانی و قطعات یدکی.

 

تصویری از درگیریهای سنگین در ماریوپل

تصویری از درگیریهای سنگین در ماریوپل

 

شهردار ماریوپل: شهر در دست ماست

وادیم بویچنکو، شهردار ماریوپل گفت که بندر ماریوپل هم‌چنان در دست اوکراین است. او در یک مصاحبه ویدیویی گفت: «شهر ماریوپل اوکراینی بوده، هست و خواهد بود. زیرا امروز، رزمندگان شجاع ما، قهرمانان ما، تا آنجا که ممکن است از آن دفاع می‌کنند». وی در این مصاحبه افزود: نیروهای روسی در حال بردن اجساد کشته‌شدگان اوکراینی به گورهای دسته‌جمعی در شهر «مانهوش» هستند. او گفت که روس‌ها آثار «جنایت جنگی» خود را در آنجا پنهان می‌کنند.

 

روسیه نمی‌تواند کنترل اوکراین را در دست گیرد

وایر خبرگزاری فرانسه - در حالی که آمریکا کمک نظامی جدید به کی‌یف را اعلام کرده است، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه وعده داد که پوتین هرگز نمی‌تواند کنترل اوکراین را در دست گیرد. بایدن گفت: «وحدت ما با متحدانمان و شرکایمان در داخل و، همبستگی ما با مردم اوکراین یک پیام غیرقابل انکار برای پوتین ارسال می‌کند – او هرگز در تسلط و اشغال کل اوکراین موفق نخواهد شد، چنین اتفاقی نخواهد افتاد».

 

حمله روسیه به اوکراین - 0

حمله روسیه به اوکراین - 1

حمله روسیه به اوکراین - 2

حمله روسیه به اوکراین - 3

حمله روسیه به اوکراین - 4

حمله روسیه به اوکراین - 5

حمله روسیه به اوکراین - 6

حمله روسیه به اوکراین - 7

حمله روسیه به اوکراین - 8

حمله روسیه به اوکراین - 9

حمله روسیه به اوکراین - 10

حمله روسیه به اوکراین - 11
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/432d2efe-28b0-4625-940b-ce857d9eeee7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات