728 x 90

فاطمی امین وزیر صنعت و معدن رژیم توسط مجلس ارتجاع برکنار شد

مجلس ارتجاع - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
مجلس ارتجاع - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

فاطمی امین وزیر صمت کابینهٔ رئیسی در جریان استیضاح امروز در مجلس ارتجاع با ۱۶۲رأی موافق در برابر ۱۰۲رأی مخالف و ۲رأی ممتنع برکنار شد.

در این جلسه اعضای مجلس ارتجاع تحت تأثیر وضعیت انفجاری جامعه به گوشه‌هایی از فساد و غارتگریهای دولت رئیسی اعتراف کردند.

در همین رابطه  حضرت‌پور عضو مجلس ارتجاع به وزیر صمت رئیسی جلاد گفت: امروز همین جا باید اعلام کنید که چه کسی از شما رانت خواسته است؟ چرا آبروی مجلس را بردید؟ اگر شما وزیر مردم هستید چرا باندهای مافیای خودرو هفته‌هاست خود را به‌ آب و آتش می‌زنند و دهها سناریو برای فشار به‌ نمایندگان اجرا کردند.

رسولی‌نژاد عضو مجلس ارتجاع گفت: این‌طور نباشد که مردم برداشت کنند که ما از قبل تصمیم خودمان را گرفتیم.

دهقانی عضو مجلس ارتجاع گفت: وزیر صمت قول داده بودند که سالیانه یک و نیم میلیون خودرو تولید خواهد شد که خبری از آن نیست. وزیر در خدمت دو خودروساز بزرگ کشور است در صورتی که ایشان باید وزیر صنعت باشند نه وزیر دو خودروساز.

دهقانی به غارت مردم در موضوع خودرو اشاره کرد و گفت: چرا مردم باید اموال خود را بفروشند خودرو ثبت نام کنند اما هنگام دریافت باید چند میلیون بیشتر هزینه کنند و در نهایت نه خودرو دریافت می‌کنند و نه هزینه‌ای که پرداختند را در دست دارند؟

آخوند موسوی لارگانی عضو مجلس ارتجاع گفت: وزیر دهها نفر از افراد نزدیک به خود را عمدتاً از خارج وزارتخانه آورد و در پستهای مهم مدیریتی منصوب کرد و در همان حال بدنه تخصصی و کارشناسی را منزوی کرد.

وی افزود: اقدامات فاطمی امین از حساب دولت و نظام جداست. لیست بلندبالایی از رانتها و فسادهای افراد و گروهها ناشی از تصمیمات آقایان وزارت صمت در اختیارمان هست قرار بر این است برای حفظ مصالح نظام و آبروی دولت فقط به‌شاخصهای برنامه‌های وزیر بپردازیم.

زمان انتظار خرید مسکن برای اقشار ضعیف و متوسط به‌یک قرن نزدیک شده است.

متوسط قیمت مصالح ساختمانی در سال گذشته مجموعاً صد در صد افزایش داشته است حتی دیماه سال گذشته قیمت یونولیت تنها در چند هفته ۴۰۰درصد گران شد قیمت فولاد ۹۰درصد قیمت سیمان تا ۴۰درصد شیشه ۱۰۰درصد ماسه ۱۰۰درصد گروه مصالح مس سیم و کابل همین حدود افزایش داشته است.

فاطمی امین در آمارهای خودساخته‌اش غرق شده و وضعیت به‌جایی رسیده که مردم با فشار تورمی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

خیلی هنر می‌خواهد که یک وزیر یک تنه این همه نارضایتی ایجاد کند این وزارتخانه به‌ژنرال ارشد کارکشته نیاز دارد اما فاطمی امین سرجوخه هم نیست.

نظری خانقاه گفت: «امروز مجلس بین دفن خود و ماندن وزیر باید یکی را انتخاب کند. شما اگر به ادامه وضع موجود رأی بدهیم کسی برای شما تره هم خرد نمی‌کند»

صدیف بدری گفت: وزارت صمت باعث تورم شده است. 

آیا می‌دانید آیا باور دارید که سالانه بیش از ۱۷هزار نفر از عزیزان ما در جاده‌ها در اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند؟

آیا می‌دانید بیش از ۳۶۰هزار نفر از هموطنان گرامی ما با جراحتهای مختلف از قطع عضو تا قطع نخاع مواجه می‌شوند؟

آیا می‌دانید که حدود ۱۰ الی ۱۵درصد بودجه کل کشور صرف هزینه‌های تصادفات می‌شود اعم از فوتی و جراحات و خسارات و بیمه ها

آیا می‌دانید خودروسازان داخلی هر روز از کیفیت خودروها می‌کاهند و بسیاری از قطعات خودرو را با کیفیت پایین از چین می‌آورند و در واقع خودروسازان ما مونتاژکار هستند تا خودرو ساز

آیا می‌دانید خودروسازیهای داخلی فلز حلب را سه لایه کرده و مصرف می‌کنند و وسیله قتل هموطنان را فراهم می‌کنند در صورتی که در دنیا خودروسازان از فولاد کم کربن در تولید ورق استفاده می‌کنند... .

چنارانی گفت: مردم از گرانی به ستوه آمدند. بازار خودرو استخوان مردم را ترکانده است. در این ۲۰ماه قیمت خودرو از کجا به کجا رسیده است.

حضرتی‌پور به نقش مافیای حکومتی اشاره کرد و گفت: باندهای مافیای خودرو خودشان را به آب و آتش می‌زنند.

سارا فلاحی: این چگونه مقابله با مافیایی ست که قیمت پراید بی‌خاصیت سر به فلک کشیده است؟ اگر با دلار ۵۰هزار تومانی هم حساب بکنیم قیمت بسیاری از خودروهای بی‌کیفیت که به بالای یک میلیارد تومان رسیده‌اند کمتر از ۳۰۰میلیون هستند سؤال من نماینده این است ما به التفاوت این قیمت‌ها به جیب کدام نانجیب می‌رود

وزارت صمت افتخارش این است که تولید ملی را ۴۰درصد افزایش داده است چه کسی به شما اجازه داده است که ۴۰درصد به قاتلان خاموش مردم اضافه بکنید؟

احد آزادیخواه: ایشان گفتند که مافیا پشت قضیه هست مافیا را قشنگ بگویید کی هست؟ مافیا خیلی جاها هست مافیا در خودرو هم هست در لوازم خانگی هم هست بگویید مافیا کی هست

نمایندگان نترسید از این‌که شما اگر درباره استیضاح صحبت کنید رسانه‌های دولت شما را می‌زنند

 

فاطمی امین که به‌عنوان وزیر صمت از عوامل اصلی چپاولهای کلان رژیم از جیب و سفرهٔ مردم است در همین جلسهٔ مجلس اعتراف کرد: مافیای خودرو تا بالاترین سطح تصمیم‌گیری نظام نفوذ کرده است. او با اشاره به‌آن چه سایر نمایندگان در مورد رشوهٔ ۷۵خودرویی گفته‌اند افزود: «در چند روز گذشته هرجا می‌روم به من نگاه سنگین دارند چرا با آبروی مردم بازی می‌کنید؟»

 

رئیسی جلاد در وحشت از فاش‌گویی‌های بیشتر خود را به مجلس رساند و گفت:

حضور امروز بنده در مجلس هم به دعوتی که شده بود برای حضور احساس کردم با این فضایی که بعد از فرمایش رهبری معظم انقلاب اسلامی برای وحدت بین قوا و همکاری و همراهی و همدلی بین قوا وجود داره ممکن است برخی به نادرستی برداشت کنند که استیضاح یا تذکر یا سؤال از وزیر یا مسئول در مجلس ممکن است جلوه اختلاف تلقی بشه خواستم حضور من این پیام را داشته باشد که هر تلقی بنده به هیچ عنوان این نیست.

فاطمی امین وزیر صمت رژیم در جلسه استیضاح مجلس در دفاع از خود گفت:

وضعیت فعلی صنعت خودرو، مقصران پنهانی داره که ضربه‌ها را زده‌اند، و قایم شده‌اند. بله ما در سطح خودرو مافیا داریم، مافیایی که تخلف می‌کنه، تهدید می‌کنه. با مدیرکل من تماس می‌گیرند و تهدید می‌کنند. مافیایی که از افزایش تولید ناخشنوده. بازار خودرو و قطعات و لوازم خودرو حدود دوهزار میلیارد تومانه.

ما از هم قابل تفکیک نیستیم مردم نمی‌گویند مجلس، دولت مردم می‌گویند حاکمیت همه ما مسئولیم همه ما در یک کشتی هستیم و باید کمک کنیم و مسیر را جلو ببریم من امیدوارم فرصت مجددی بدهید ما بتوانیم ضعفها را جبران بکنیم.

 

خبرگزاری رویترز درباره همین خبر نوشت: مجلس رژیم ایران به برکناری وزیر صنعت رأی داد.

به گزارش رویترز مجلس رژیم روز یکشنبه به برکناری وزیر صنعت رأی داد. نمایندگان مجلس که به برکناری رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت رأی دادند، او را به ناتوانی در کنترل "قیمت سرسام‌آور خودرو و افزایش هزینه‌های تولید صنعتی" متهم کردند و او را به‌دلیل سوء‌مدیریت مورد انتقاد قرار دادند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در یک برنامه تلویزیونی گفت: «۱۶۲ نماینده از ۲۷۲ نماینده حاضر در مجلس به برکناری وزیر رأی دادند».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83bc31fd-02fc-43d6-bb24-d2bb6dda2652"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات