728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۰شهر از ۱۸۴هزار نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

  • حریرچی: که از افشای جنایات رژیم در فاجعه کرونا به‌شدت عصبانی بود گفت ۴هزار نفر در آلبانی داریم که مطلب علیه ایران می‌زنند و با وجود همه اینها برخی ادعا خواهند کرد که این مسئولان واکسن خارجی یا آب تزریق کرده‌اند
  • خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران: سال۱۴۰۰ حتی اگر پاندمی تمام شود سال مصیبت‌بار است و دولت به این مهم توجه ندارد. ۵۲هزار خانواده ایرانی عزیزانشان را از دست داده‌اند.
  • رئیسی: گاهی در اوج بحران می‌گوییم کاش زودتر کاری کرده بودیم. در دیماه و بهمن‌ماه خیز مجدد خواهیم داشت
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد: در این مدت دانشگاه پزشکی مشهد در سه دوره با افزایش بیماران کرونا مواجه شده است. در پیک‌سوم تعداد بیماران بستری ۳۰درصد افزایش یافت
  • دانشگاه پزشکی مشهد: ما تا پایان زمستان هم‌چنان با اوج‌گیری کرونا روبه‌رو خواهیم بود. در حال حاضر ۳۷۶نفر در ICU هستند و روزانه حدود ۲۰۰بیمار جدید بستری می‌شوند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۲۳آذر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۰شهر از ۱۸۴هزار نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۱۸۷نفر، در آذربایجان غربی به ۶۹۲۸نفر، در البرز به ۴۸۷۵نفر، در اردبیل به ۲۲۲۲نفر، در اصفهان به ۱۰۷۲۰نفر، در تهران به ۴۵۳۰۱نفر، در خوزستان به ۹۴۷۰نفر، در زنجان به ۱۸۹۲نفر، در فارس به ۵۵۰۲نفر، در کردستان به ۳۱۹۱نفر، در کرمان به ۳۸۸۴نفر، در کرمانشاه به ۳۸۹۶نفر، در گلستان به ۴۵۸۲نفر، در گیلان به ۶۴۷۱نفر، در لرستان به ۷۴۶۵نفر و در هرمزگان به ۱۹۵۰نفر رسیده است.

حریرچی معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: «خودمان جلوی دوربین واکسن کرونا را می‌زنیم، مسئولان و رئیس ستاد اجرایی فرمان خمینی اعلام کردند ما برای تزریق واکسن کرونای ایرانی پیش‌قدم خواهیم شد و باید توجه داشت اگر اعتماد نباشد هیچ‌کدام از این اقدامات مؤثر نخواهد بود و ۴هزار نفر در آلبانی داریم که مطلب علیه مردم ایران می‌زنند و با وجود همه اینها برخی ادعا خواهند کرد که این مسئولان واکسن خارجی یا آب تزریق کرده‌اند» (اعتماد ۲۳آذر).

در حالی‌که ترافیک تهران به اذعان کارگزاران رژیم در این روزها حتی از قبل از شیوع کرونا بیشتر است، مقامات رژیم آخوندی می‌خواهند افزایش بعدی ابتلا و مرگ و میر را به گردن مردم بیاندازند و از هم‌اکنون دارند نسبت به دیدارهای خانوادگی شب یلدا هشدار می‌دهند. رئیسی، سخنگوی ستاد کرونا گفت: «اکنون ۱۲شهر قرمز داریم که عمده اینها در دو استان گیلان و مازندران هنوز قرمز هستند. پیشنهادی که امروز در ستاد مطرح‌ شد بحث منع تردد و کاهش فعالیت کسب و کار از ساعت۱۸ به بعد در روزهای شنبه و یک‌شنبه (۲۹ و۳۰ آذر) بود، چرا که نگرانی‌های بسیار جدی در رابطه با برگزاری دورهمی و شب‌نشینی در شب یلدا وجود دارد» (همشهری ۲۳آذر).

در تهران، خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: «ما باید فردای پساکرونا را دریابیم. در پاندمی کرونا شرکت‌های خصوصی و کسب و کارهای کوچک زیان بسیاری دیده‌اند و ۲۲هزار نفر تنها در تهران جانشان را از دست داده‌اند و اغلب خانواده‌های تهرانی تحت تاثیر این شرایط هستند. سال۱۴۰۰ حتی اگر پاندمی تمام شود سال مصیبت‌بار است و دولت به این مهم توجه ندارند. ۵۲هزار خانواده ایرانی عزیزانشان را از دست داده‌اند. در جهان بیشترین بودجه پاندمی به شهردرایها اختصاص یافته و نمی‌شود با دست خالی پایتخت را اداره کرد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۳آذر).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: «۲۹۱بیمار در بخش ICU نگهداری می‌شوند و طی ۲۴ اخیر ۲۷نفر بیماران کرونا نیز جان باختند» خبرگزاری حکومتی مهر ۲۳آذر).

در فارس: معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «طی ۲۴ساعت گذشته ۲۲نفر از مبتلایان به کرونا جان خود را از دست دادند و آمار جان‌باختگان از زمان شیوع کرونا تاکنون به ۲۸۳۲نفر رسید» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۳آذر).

در خراسان رضوی، جانشین رئیس دانشگاه پزشکی مشهد گفت: «در این ۱۰ماه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سه دوره با افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کووید-۱۹ مواجه شده است. در پیک‌سوم کرونا تعداد بیماران بستری ۳۰درصد افزایش یافت» (ایسنا ۲۲آذر). دبیر کارگروه مراقبت و درمان این دانشگاه گفت: «ما تا پایان زمستان هم‌چنان با اوج‌گیری کرونا روبه‌رو خواهیم بود. در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی در ICU استان ۳۷۶نفر است و روزانه حدود ۲۰۰بیمار جدید بستری می‌شوند» (ایسنا ۲۲آذر).

در همدان، «مدیر اداره آموزش و پرورش اسدآباد گفت: ۲۰۰دانش‌آموز در سال ‌تحصیلی جدید به‌علت شیوع کرونا ثبت نام نکرده‌اند. ۳۵روستا دارای مشکل اینترنت بوده و دانش‌آموزان ۳۵مدرسه روستایی دیگر فاقد گوشی همراه هوشمند هستند و بیش از ۲۱۰۰دانش‌آموز اسدآبادی فاقد گوشی هوشمند و یا تبلت هستند» (ایسنا ۲۳آذر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۳ آذر۱۳۹۹ (۱۳دسامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc549b87-3a00-49b4-9170-90cff6fd5e79"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات