728 x 90

بیش از ۲۶۲۰۰نفر شمار جانگداز قربانیان کرونا در ۲۶۶شهر کشور

اطلاعیه دبیرخانه شورای  ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

آمار جان‌ باختگان در تهران و شیراز به‌سرعت افزایش پیدا می‌کند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، یکشنبه ۲۴فروردین ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جان‌باختگان فاجعه کرونا در ۲۶۶شهر ایران بیش از ۲۶۲۰۰نفر شده است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۷۳۰نفر، در البرز به ۹۹۰نفر، در اردبیل به ۵۳۰نفر، در بوشهر ۱۴۰نفر، در استان تهران به ۴۰۵۰نفر، در خراسان رضوی به ۲۳۲۰نفر، در خراسان جنوبی به ۶۵نفر، در خوزستان به ۱۰۷۰نفر، در زنجان به ۴۲۰نفر، در فارس به ۵۳۰نفر، در قم به ۲۶۳۰نفر، در کردستان به ۴۲۰نفر، در گلستان به ۹۲۰نفر، در همدان به ۶۷۵و در یزد به ۳۹۵نفر رسیده است. آمار سایر استانها به این ارقام اضافه می‌شود.طبق آخرین گزارشها آمار جان‌باختگان در شیراز خیز برداشته و در استان تهران هم به‌سرعت افزایش پیدا می‌کند.

 

یزدانی معاون شهرداری تهران از ایجاد یک قطعه جدید برای مبتلایان به کرونا و «قبرچینی به تعداد ۱۰هزار قبر در قطعه جدید» در بهشت زهرا خبر داد و گفت سردخانه ۴۰فوتی و ۲سردخانه کندویی و۲دستگاه کانتینر ۱۲متری یخچال دار و سوله‌های بحران، تجهیز و آماده شده است (ایرنا ۲۴فروردین). پیش از این دبیرخانه شورای ملی مقاومت در دوم فروردین اعلام کرده بود که اخیراً قرارداد «ساختن ۱۰هزار قبر جدید در بهشت زهرا بسته شده است».

 

با این‌حال آخوند روحانی امروز بار دیگر تلاش کرد تصمیم جنایتکارانه بازگرداندن مردم به‌سر کار را توجیه کند و با مسخرگی مدعی شد که وضعیت رژیم در مقابله با کرونا از کشورهای اروپایی بهتر است. وی هم‌چنین به‌طور تلویحی به کمبود مواد غذایی اشاره کرد و گفت: «برخی از کشورها شروع کردند به خسّـت به خرج دادن در صادرات مواد غذایی یعنی کشوری که تا دیروز گندم می‌فروخته گندم هم اضافه دارد... » از فروش خودداری می‌کند.

 

ژستها و حرفهای رئیس‌جمهور شیاد ارتجاع در میان کادر پزشکی و حتی نفرات و مدیران منصوب همین دستگاه هم خریداری ندارد. زالی رئیس ستاد کرونا در تهران شب گذشته در مورد بازگرداندن مردم به سر کار گفت: «بازتاب چنین حضوری امروز نیست.... آمار مبتلایانمان در دو هفته دیگر ایجاد خواهد شد...تیم پزشکی،درمانی ما خسته شدند بالاخره دچار مشکلات متعدد شدند بعضی از آنها شهید شدند بعضی‌ها کما فی‌السابق از مدار خارج شده‌اند... تیم خسته ما که رمق‌اش هم کم شده باید در آستانه یک تکانه‌های جدید بیماری باشد ضمن این‌که ما هنوز در تهران آن شیب مناسب و مطلوب خودمان را حس نکردیم» (تلویزیون شبکه پنج ۲۳فروردین).

 

محبوب فر، متخصص اپیدمیولوژی بیماریهای عفونی و واگیر دار نوشت: «طی روز‌های آینده تعداد مرگ و میر‌ها به رقم غیرقابل باوری خواهد رسید....با توجه به اطلاعات دریافتی اعلام می‌کنم تاکنون از تعداد مبتلایان به کرونا در کشور ما کاسته نشده است. نکته حائز اهمیت این است که تنها ۶درصد و یا در بهترین حالت ۱۰درصد از مبتلایان شناسایی شده‌اند و سایر مبتلایان در خانه خود را قرنطینه کرده‌اند و ترجیح می‌دهند کمتر به مراکز درمانی مراجعه کنند. پیک بیماری هنوز در کشور آغاز نشده است» (روزنامه آفتاب یزد ۲۴فروردین).

 

در روزهای اخیر افراد بیشتری در درون رژیم خواستار پرداخت هزینه‌های قرنطینه توسط کارتلهای تحت کنترل خامنه‌ای شده‌اند. مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی و مشاور رئیس‌جمهور در دوران رفسنجانی و خاتمی امروز نوشت: «با توجه به رکود اقتصادی ناشی از کرونا،... برای حل قطعی مشکلات باید قدرتهای مالی بزرگی به صحنه بیایند که از تمّـکن بسیار بالایی برخوردارند و اموال آنها متعلق به مردم است. این قدرتها عبارتند از ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی. امکانات و منابع مالی گسترده‌یی که در اختیار این مراکز وجود دارند اگر به عرصه کمک به اقشار آسیب‌دیده از کرونا آورده شوند، مشکلات این اقشار در کوتاه‌ترین زمان و به‌صورت کامل برطرف خواهد شد. آنها اگر پول‌هایی را که در اختیار دارند برای نجات مردم مستضعف خرج نکنند، فلسفه وجودیشان را چگونه می‌خواهند توجیه کنند»؟

 

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت: «مرگ و میر کرونا در میان فقرا بیشتر است. آنها دسترسی کمتری به وسائل بهداشتی و خدمات درمانی دارند. تاثیر اقتصادی کرونا بر فقرا بیش از سرمایه‌داران است. آنهایی که در معرض از دست دادن شغل هستند و آنهایی که روزمزد کار می‌کنند، آسیب بیشتری از وضعیت می‌بینند (روزنامه آفتاب یزد ۲۴فروردین).

 

یک پزشک که در یکی از بیمارستانهای شهر ری گفت: «بسیاری از افراد مشکوک به کرونا از اقشار پایین شهر و حاشیه‌نشین هستند و وقتی به آنها می‌گویم باید آزمایش کرونا دهید، اکثراًً قبول نمی‌کنند و می‌گویند که اگر چند هفته در بیمارستان بمانیم چه کسی هزینه زن و بچه‌مان را می‌دهد و کارمان را از دست می‌دهیم، لطفاً با دارو ما را مداوا کنید.» (روزنامه آرمان ۲۴فروردین).

 

در همین حال نگرانی رژیم از قیام و شورشهای اجتماعی هم‌چنان ادامه دارد. معاون سابق سیاسی و امنیتی وزارت کشور گفت: « مشکلات اجتماعی و امنیتی نه تنها برای شرایط پساکرونایی احتمال دارد بلکه در همین شرایط نیز امکان وقوع دارد. اگر دولتها مدیریت هوشمندانه و مدبرانه‌ای نکنند ممکن است با مشکلات حاد اجتماعی مواجه شویم» (روزنامه آرمان ۲۴فروردین).

 

مصطفی معین وزیر سابق بهداشت و آموزش عالی رژیم نوشت: «احتمال تکرار تنشهای اجتماعی یا سیاسی مانند دو سه ساله اخیر فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی وجود دارد. هم در کوتاه‌مدت و هم بلندمدت جامعه ایرانی و کشور مان درگیر پیامدهای روانی، اجتماعی، اقتصادی و نیز سیاسی بحران پاندمی کرونا خواهد بود» (ستاره صبح ۲۴فروردین).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۴فروردین ۱۳۹۹(۱۲آوریل ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6128d374-4ad3-4932-84e0-2cabef7f3b5c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات