728 x 90

عفو بین‌الملل نسبت به بازداشت و شکنجه 6مدافع حقوق‌بشر هشدار داد

عفو بین الملل نسبت به بازداشت و شکنجه 6 مدافع حقوق بشر هشدار داد
عفو بین الملل نسبت به بازداشت و شکنجه 6 مدافع حقوق بشر هشدار داد

 عفو بین‌الملل روز جمعه 13بهمن  طی بیانیه‌یی  بازداشت شش مدافع حقوق‌بشر در روز پنجشنبه 12بهمن را محکوم کرد و نسبت به شکنجه آنها هشدار داد.
 در این بیانیه آمده است:‌ معاون مدیر عفو بین‌الملل گفت: این مدافعان حقوق‌بشر زندانیان عقیدتی هستند و باید بلافاصله و بدون قید و شرط آزاد شوند چرا که هیچ جرمی مرتکب نشده و صرفاً به‌خاطر فعالیت‌های حقوق‌بشری خود بازداشت شده‌اند. ما بسیار نگران هستیم که این افراد اکنون در معرض شکنجه و دیگر بدرفتاریها قرار بگیرند.
این دستگیریها گواهی دیگر هستند بر موقعیت نگران‌کننده و تلخ امروز کسانی که از حقوق‌بشر در ایران دفاع می‌کنند و فعالیت‌های صلح‌آمیزشان، سرکوب و مجرمانه شناخته می‌شود.
در ایران یک سرکوب طولانی‌مدت و دامنه‌دار علیه هر نوع فعالیت حقوق‌بشری در جریان است و نابودی کامل آزادی بیان، آزادی ارتباطات و آزادی تجمعات مسالمت‌آمیز را مورد هدف گرفته است. ما از مقامهای رژیم  ایران  می خواهیم که حملات علیه مدافعان حقوق‌بشر در ایران را متوقف کرده و به آنها اجازه دهند که در یک محیط امن و به دور از ترس از آزار و اذیت‌های تلافی‌جویانه فعالیت کنند.
بر اثر بیانیه عفو بین‌الملل اسامی بازداشت‌شدگان عبارتند از:‌ شیما بابایی و همسرش داریوش زند، سعید اقبالی، لیلا فرجی، محمود معصومی و بهنام موسیوند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9a26d287-f3ff-4218-a826-31735dbfb75a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات