728 x 90

عضوگیری سپاه پاسداران در دیرالزور سوریه

عضوگیری سپاه پاسداران در دیرالزور سوریه
عضوگیری سپاه پاسداران در دیرالزور سوریه

به گزارش سایت العربیه در روز دوشنبه ۲۶ فروردین ۹۸ سپاه پاسداران در حومه دیرالزور به جذب مزدوران برای پیوستن به صفوفش ادامه می‌دهد.

هر چند دفاتر عضوگیری وابسته به سپاه پاسدران در برخی مناطق سوریه پدیده جدیدی نیست، اما آنها گاه و بیگاه با افتتاح بخشهای جدیدشان خود را به روز می‌کنند.

 

رژیم ایران بر این باور است که گذرگاه زمینی آن که از عراق می‌گذرد برای رسیدن به لبنان از این مناطق عبور می‌کند.

بر اساس گزارش این سایت دفاتر فوق از جوانان این منطقه برای جذبشان به صفوف سپاه پاسداران ایران سوء‌ استفاده می‌کنند.

همچنین سپاه پاسداران در این مناطق اختیارات بیشتری نسبت به گروه‌های دیگر وابسته به رژیم اسد دارد.

 

دو شهر آلبوکمال و المیادین پایگاهی برای این دفاتر می‌باشند و برخی جوانان مجبور می‌شوند که پیوستن به سپاه پاسدران را در مقابل دریافت پول، با توجه به کاسته شدن از فرصتهای شغلی در شهری که جنگ هشت ساله آنرا فرسوده کرده، قبول کنند.

بر اساس گفته دیدبان حقوق‌بشر سوریه، سپاه پاسدران اجازه دادن به این جوانان جهت پیوستن به خود و دریافت حقوقی در حدود ۱۵۰دلار در ماه به اضافه کمکهای مشابه دیگر مانند مواد غذایی و الزامات مدارس را مشروط به گرویدن آنها به مذهب شیعه کرده است.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه می‌گوید که رژیم ایران شهر میادین را به‌عنوان مرکز خود به برخی دلایل اصلی از جمله جلوگیری از بازگشت ساکنان به آن و دلایل فرعی از جمله فهم استحکام پایه جمعیتی و مذهبی و قومی و فرهنگی برگزیده است.

برخی از روزنامه گاران در این منطقه می‌گویند برخی از جوانان با هدف خلاصی از سرکوب رژیم اسد و سپاه پاسداران مجبور به پذیرفتن مذهب شیعه می‌شوند.

این در حالی‌ست که تعداد دفاتر عضوگیری وابسته به سپاه پاسداران انقلاب از ۲۵عدد در دیرالزور و حومه آن فراتر رفته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/61224482-a653-4ef8-8863-c36b83fc8fcc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات