728 x 90

ضرب و شتم خانواده نوید افکاری در مقابل زندان عادل آباد شیراز

خانواده افکاری
خانواده افکاری

به‌دنبال تجمع بستگان قهرمان شهید نوید افکاری در مقابل زندان عادل‌آباد شیراز در اعتراض به حبس۲۸۰ روزه وحید و حبیب افکاری در سلول انفرادی، مزدوران سرکوبگر آنها را مورد ضرب‌وشتم قرار دادند.

خانواده نوید افکاری درباره این اقدام سرکوبگرانه اعلام کردند: مأموران لباسی شخصی، مادر، خواهر، پدر، خاله و بقیه را مورد ضرب‌وشتم شدید قرار داده و گوشیهای آنها را همراه آن ضبط کرده و خواهر نوید و یکی دیگر از زنان معترض را بازداشت و پس از ساعتی آزاد کردند.

سعید افکاری برادر شهید قهرمان نوید افکاری در یک پیام توئیتری خبر از ضرب و شتم خانواده‌اش داد.

سعید افکاری در پست توئیتری خود چنین نوشت:

خانواده‌ام و تعدادی اقوام امروز ۱۴۰۰/۳/۲۲ در اعتراض به ۲۸۰روز انفرادی برادرانم جلوی زندان عادل‌آباد حاضر شدند.

مأموران لباس‌شخصی مادرم، خواهرم، پدرم، خاله هایم و بقیه را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند. گوشی‌های همراه را ضبط کرده و خواهرم و یکی از زنان را بازداشت نموده و پس از ساعتی آزاد کردند.

 

سازمان عفو بین‌الملل روز ۱۸خرداد ۱۴۰۰ در یک بیانیه اقدام فوری پیرامون وضعیت برادران افکاری چنین نوشت:

«مأموران اطلاعات برای چندین روز سر و صورت حبیب افکاری را با کیسه پلاستیکی می‌پوشاندند به‌نحوی که وی دچار احساس خفگی شود. طبق یک گزارش رسمی مورخ ۸آبان ۱۳۹۸، کتف چپ او از جا در رفته و آثار شکستگی در مچ دست چپ و یکی از انگشتان پا مشهود است.

مسئولان وحید و حبیب افکاری را مکررا شکنجه کرده‌اند تا از آنها «اعتراف» بگیرند. برداران را در حبس انفرادی طولانی‌مدت نگاه داشته‌اند، مورد ضربات مشت، لگد و کابل قرار داده‌اند و از طریق تهدید زندانی کردن، کشتن، تعرض جنسی یا انحا دیگر آسیب اعضای خانواده‌شان، شکنجه روانی داده‌اند.

دادگاه کیفری ۱استان فارس به جای انجام تحقیق درباره شکایات وحید و نوید افکاری و کنار گذاشتن «اعترافات» اجباری، در رأی ناعادلانه‌اش نوشت آنها موضوع شکنجه را «تحت تأثیر آموزش‌های زندان و با این تصور که ممکن است با انکار واقعیت، موجبات رهایی خود را فراهم نمایند» مطرح کرده‌اند.

 

تحقیقات فوری و مستقل بایست درباره شکایات شکنجه برادران افکاری صورت گیرد و کلیه افرادی که مظنون به داشتن مسئولیت کیفری در این رابطه هستند باید طی دادرسی‌های منصفانه و بدون توسل به مجازات اعدام، به دست عدالت سپرده شوند».

 

وحید و حبیب افکاری از اواسط شهریورماه ۹۹ همراه با برادرشان نوید افکاری به بند عبرت (زیرزمین زندان عادل‌آباد شیراز) منتقل شده و از تمامی حقوق زندانی اعم از درمان و تماس محروم بوده و بارها مورد ضرب و شتم و حتی تهدید به‌قتل قرار گرفته‌اند.

 

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6c65e2d-c434-46bd-98fa-4021506cdb84"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات