728 x 90

صادرات نفت ایران به زیر یک میلیون بشکه در روز رسیده است

افت صادرات نفت ایران به زیر یک میلیون بشکه
افت صادرات نفت ایران به زیر یک میلیون بشکه

خبرگزاری فرانسه، ۱۶مهر ۹۷نوشت، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت رژیم ایران، در پاسخ به اظهارات ولیعهد عربستان در خصوص جبران کاهش صادرات نفت تهران توسط دولت ریاض گفت،افزایش صادرات نفت عربستان قادر نیست کاهش صادرات نفت ایران را جبران کند. وزیر نفت آخوندها مدعی شده که اظهارات دولت عربستان تاثیری بر بازار نفت ندارند و تنها بخشی از یک جنگ روانی علیه رژیم ایران است. پیشتر وزیر انرژی آمریکا گفته بود بعد از تحریم نفتی ایران بازار نفت با ثبات خواهد بود.

 

عربستان با صدور بی‌سابقه نفت، جایگزین کاهش صادرات نفت ایران

اما جدای از لفاظیهای وزیر نفت آخوندها، بر روی زمین، قیمت نفت برنت دریای شمال (که نفت مرجع در بازار جهانی به‌شمار می‌رود)، متأثر از تحریمهای آمریکا، که تا چهارشنبه گذشته به ۸۶دلار و ۷٤سنت در بشکه رسیده بود، پس از آن که عربستان سعودی اعلام کرد که قصد دارد تولید نفت خود را به میزان بی‌سابقه ١٠میلیون و ۷۰۰هزار بشکه در روز برساند، به ۸٣دلار کاهش یافت. یادآوری می‌شود که مرحله دوم تحریمها که شامل تحریم نفت و گاز رژیم ایران است از سیزدهم آبانماه اجرایی خواهد شد.

 

صادرات نفت ایران به حدود ۱میلیون بشکه در روز کاهش یافته است

صادرات نفت ایران طی هفته دوم مهرماه ۵٠٠هزار بشکه در روز کاهش یافت و از ١میلیون و ٦۰۰هزار بشکه در شهریور (سپتامبر) گذشته به ١میلیون و ١٠٠هزار بشکه در روز رسید. برخی منابع نفتی اظهار می‌دارند پیش از این‌که تحریمهای نفت و گاز اجرایی شوند، صادرات نفت ایران حتی به کمتر از یک میلیون بشکه در روز رسیده است.

ایران که سومین کشور صادر‌کننده نفت عضو اوپک است، پیش از خروج آمریکا از برجام و ازسرگیری تحریمهای اقتصادی این کشور، روزانه دست کم ٢میلیون و ۵٠٠هزار بشکه نفت صادر می‌کرد.

 

رژیم ایران در چرخه بی‌پایان گسترش اعتراضات مردمی و افزایش فشار تحریمها

خاطر نشان می‌شود از ۹ماه پیش تا کنون مردم به‌جان آمده ایران علیه وضعیت سیاسی و اقتصادی دست به اعتراض، اعتصاب و تظاهرات گسترده زده‌اند، این وضعت با افزایش فشار تحریم‌ها علیه این رژیم ضدبشری، سران حاکمیت از جمله شخص خامنه‌ای، ولی‌فقیه ارتجاع را به هراس و موضعگیری و هشدارهای پیاپی وا‌داشته است. امروز دوشنبه ۱۶مهر ۹۷علاوه بر کامیونداران و رانندگان کامیون که شریان اصلی حمل‌ و نقل کشور را در دست دارند شانزدهمین روز اعتصاب سراسری خود را طی کردند بازاریان نیز در ۵۰شهر ایران دست به اعتصاب زدند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پیشتر گفته بود هدف آمریکا قطع صادرات نفت رژیم ایران است، وی در شهریورماه سال جاری گفت: «در موارد ضروری بعضی موارد استثنایی در نظر گرفته خواهد شد ولی قرار است که واردات نفت ایرانی به کشورهای جهان به صفر برسد. او افزود آمریکا از جایگزینی نفت ایران با نفت خود خوشنود خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/03d65a83-f6c4-4862-9563-904e8b23daf4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات