728 x 90

شیوع بیماریهای خطرناک در آغاز فصل گرما در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

وضعیت بدبهداشتی مناطق زلزله‌زده
وضعیت بدبهداشتی مناطق زلزله‌زده

کارگزاران رژیم در امور بهداشتی و رسانه‌ها درباره  شیوع انواع بیماریهای خطرناک در آغاز فصل گرما در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه هشدار می‌دهند.

گزارشی در این باره:

درد و رنج هموطنان زلزله‌زده در استان کرمانشاه با گذشت بیش از پنج ماه از زلزله مهیب این منطقه نه تنها کاهش نیافته بلکه با گذشت زمان و به‌ویژه با رسیدن فصل گرما افزایش یافته است به‌ویژه که رژیم ضدایرانی آخوندی مردم زلزله‌زده را که هستی خود را از دست داده‌اند، بحال خود رها کرده است. 

یک رسانه حکومتی نوشت: کوتاه سخن این‌که سخت‌تر و خطرناکتر از آن زلزله ویرانگر، این است که هموطنان عزیز زلزله‌زده‌مان به هر دلیلی با خود این‌گونه فکر کنند یا بر زبان برانند که گویا «فراموش شده‌اند!

بعضی‌ها... پس از گذشت حدود 5ماه از زلزله هم‌چنان از نداشتن کانکس و حتی کم بودن سرویسهای بهداشتی و حمام گله دارند.

درباره وضعیت بهداشتی رسانه حکومتی تسنیم: ‌ عدم خروجی مناسب فاضلاب شهری، عدم تعبیه سطل زباله کافی در سطح شهر و از طرف دیگر عدم جمع‌آوری زباله از طرف سازمانهای مربوطه باعث شده است محیط بسیار آلوده‌ای در اطراف اسکان موقت زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب که وجود بیاید. بوی نامطبوع و تجمع حشرات و جوندگان موذی در این اماکن کاملاً مشهود است، به‌وجود بیاید.

 

در چنین شرایطی کارگزاران رژیم در  امور بهداشتی نسبت به گسترش بیماریهایی از جمله اسهال خونی و وبا در منطقه زلزله‌زده با آغاز فصل گرما خبر می‌دهند .

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت  رژیم همچنین از احتمال شیوع بیماری سالک در منطقه خبر داد و گفت:‌ پشه‌ای که ناقل بیماری سالک است در نخاله‌های ساختمان و آوارها رشد و تکثیر می‌یابد. همچنین عدم جمع‌آوری فاضلاب و زباله در اسرع وقت نیز باعث افزایش شیوع بیماری سالک می‌شود.

همچنین هموطنان زلزله‌زده می‌گویند:‌ دمای هوا در تابستان حتی به حدود 55درجه بالای صفر می‌رسد حال تصور کنید در چنین هوای سوزانی زیر چادر یا کانکس‌هایی که از فلز ساخته شدهاند چه جهنمی که برای خانواده‌ها به‌خصوص برای کودکان و زنان و مردان کهنسال درست نمی‌شود........ با وجود مشکلات بهداشتی موجود و گرم شدن بیش از حد هوا، انواع بیماریها در کمین این هموطنان خواهد بود....... در اوج گرمای سرپل‌ذهاب، مردم با کثرت و هجوم مار و عقرب و مورچه نیز مواجه می‌شوند و این خطر جدی دیگری است که مردم منطقه را تهدید می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f7b1478-eff6-4ee5-a441-b2f551097513"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات