728 x 90

شورش در زندان مرکزی سنندج در اعتراض به انتقال رامین حسین پناهی

زندان مرکزی سنندج
زندان مرکزی سنندج

زندانیان زندان مرکزی سنندج دست به شورش زدند تا مانع از انتقال زندانی سیاسی رامین حسین پناهی توسط گارد زندان شوند. در جریان این درگیری حداقل ۲۰زندانی مجروح شدند. رامین حسین پناهی زندانی سیاسی کرد با خطر اعدام قریب‌الوقوع روبه‌روست.

 

جزییاتی از یورش گارد زندان

شب گذشته ۲۵خرداد۹۷چندین مأمور به بند مراجعه و قصد انتقال زندانی سیاسی رامین حسین پناهی را داشتند اما با مقاومت وی روبه‌رو شدند. در این هنگام دیگر زندانیان به حمایت از رامین حسین پناهی برخاستند و دست به شورش زدند.

در درگیری میان زندانیان و مأموران گارد زندان مرکزی سنندج، بیش از بیست نفر زخمی شدند

با بالا گرفتن مقاومت زندانیان، دژخیمان خامنه‌ای تقاضای نیروی کمکی و مسلح کردند.

با ورود این نیروها درگیری تا صبح امروز شنبه ادامه داشته و هم‌اکنون حالت فوق‌العاده در زندان مرکزی سنندج اعلام شده است.

خاطرنشان می‌شود دیوان عالی رژیم حکم اعدام زندانی سیاسی رامین حسین پناهی را تأیید کرده و آن را برای اجرا به استان کردستان فرستاده است.

 

فراخوان مقاومت ایران برای نجات جان رامین حسین پناهی

مقاومت ایران تا کنون بارها به اقدام فوری برای نجات زندانی سیاسی رامین حسین پناهی از اعدام فراخوان داده است.

در فراخوان مقاومت ایران آمده است: دژخیمان رژیم آخوندی زندانی سیاسی ۲۴ساله رامین حسین پناهی را برای اجرای حکم اعدام به قرنطینه زندان سنندج منتقل کرده‌اند. وی در تیرماه گذشته توسط اطلاعات سپاه دستگیر و در بیدادگاههای رژیم آخوندی به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در کومله" به اعدام محکوم شد. به‌رغم تلاشهای بین‌المللی برای توقف این مجازات جنایتکارانه، دیوانعالی رژیم حکم اعدام او را تأیید کرد. برادر رامین نیز به ٨سال و نیم زندان محکوم شده است.

 

مقاومت ایران عموم مردم به‌ویژه جوانان کردستان را به اعتراض علیه حکم اعدام رامین حسین پناهی فرامی‌خواند و از عموم مراجع بین‌المللی حقوق‌بشر به‌ویژه کمیسر عالی حقوق‌بشر و گزارشگر ویژه اعدام می‌خواهد برای نجات جان وی دست به اقدام بزنند.

 

عفو بین‌الملل: اعدام رامین حسین‌پناهی را کشتن فراقانونی نامید

عفو بین‌الملل روز جمعه چهاردهم اردیبهشت۹۷در بیانیه‌یی، اطلاعیه دادگستری رژیم در استان کردستان درباره شرایط پیرامون دستگیری رامین حسین پناهی، را برای اعدام وی ناکافی خواند و گفت حکم اعدام زندانی سیاسی حسین‌پناهی، در صورت اجرا، مصداق کشتن فراقانونی است.

در بیانیه عفو بین‌الملل آمده است حسین‌پناهی در دادگاهی ناعادلانه محاکمه شده و در دوران بازجویی تحت شکنجه بوده و در فرایند دادرسی او تخلفات جدی صورت گرفته است.

 

فراخوان کارشناس سازمان ملل برای توقف اعدام رامین حسین پناهی

یک کارشناس حقوق‌بشر سازمان ملل از رژیم ایران خواست اعدام قریب‌الوقوع زندانی سیاسی رامین حسین پناهی را متوقف کند. خانم کالامارد گفت از این‌که مقامهای رژیم ایران به فراخوانهای قبلی او جهت لغو حکم اعدام رامین حسین پناهی بی‌توجهی کردند ابراز تأسف کر و افزود:‌ تنها مرزی که بین مجازات مرگ و اعدام خودسرانه هست رعایت دقیق پروسدور قانونی مربوطه است که به‌نظر نمی‌رسد در مورد حسین پناهی رعایت شده باشد.

 

خانم کالامارد به کارشناسان سازمان ملل گزارش داده بود که ارتباطات حسین پناهی در زندان را قطع کردند و او را مورد شکنجه قرار دادند و نگذاشتند به وکیل و رسیدگی مکفی پزشکی دسترسی داشته باشد...

 

کارشناسان حقوق‌بشر سازمان ملل در ماه گذشته مصرانه از مقامهای رژیم خواسته بودند حکم اعدام زندانی سیاسی رامین حسین پناهی را لغو کنند.

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43f6a531-79b6-4464-b2d5-e679e2b02937"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات