728 x 90

شورای امنیت، نقض مکرر و آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل از سوی رژیم ایران را بررسی می‌کند

شورای امنیت  ملل متحد - عکس از آرشیو
شورای امنیت ملل متحد - عکس از آرشیو

شورای امنیت سازمان ملل متحد، امروز سه‌شنبه ۲دیماه، برای بررسی آخرین وضعیت اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ که در سال۲۰۱۵ تصویب شد، نشستی را برگزار می‌کند تا موارد نقض قطعنامه ۲۲۳۱ را مورد بررسی قرار دهد.
نشست شورای امنیت برای بررسی دهمین گزارش دبیرکل سازمان ملل ‌متحد درباره آخرین وضعیت اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ که اخیراً هیأت بازرسان سازمان ملل وابسته به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش خود از نقض مکرر و آشکار قطعنامه شماره ۲۲۳۱ سازمان ملل از سوی رژیم ایران، خبر داده بود.


سازمان ملل ‌متحد پیش‌تر در دهمین گزارش خود، از نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در سال۲۰۱۵ توسط رژیم ایران خبر داد. در این گزارش آمده است که رژیم ایران یک سری سانتریفوژهای IR-۲M مدرن را در تأسیسات هسته‌یی خود نصب کرده و از افزایش ۴/۵درصد اورانیوم ۲۳۵ غنی شده که بالاتر از درصد مورد توافق ساتل ۲۰۱۵ است، نیز پرده برداشته است.


هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان، اخیراً طی یک گفتگویی با بیان این‌که ما مدتی برای نجات توافق هسته‌یی تلاش کردیم، اما وضعیت اکنون پیچیده است، رژیم ایران باید به توافق هسته‌یی برگردد و نقض مکرر آن را متوقف کند، اوضاع با اقدامات رژیم ایران در منطقه پیچیده شده است.
هایکو ماس در ادامه افزود، کارهایی که رژیم ایران در تأسیسات نطنز در حال انجام دادن آن است بیانگر این واقعیت است که تهران به مفاد توافق هسته‌یی پایبندی ندارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a29f310c-dfaa-4478-bf18-417d36a1a745"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات