728 x 90

سناتور میچ مک کانل: رئیسی در اعدام زندانیان سیاسی دست داشته است

سناتور میچ مک کانل
سناتور میچ مک کانل

سناتور میچ مک کانل طی سخنانی در سنای آمریکا درباره جلاد۶۷ گفت: رئیس‌جمهور جدید در سالهای ۱۹۸۰ در کمیته مرگ کار کرده است و در اعدام سرپایی زندانیان سیاسی و تظاهر کنندگان صلح‌آمیز دست داشته است. تردیدی نیست که رئیسی حتی با معیارهای خود این رژیم یک تندرو افراطی است.

وی افزود: سیاستمداران و دیپلماتهای رژیم ایران به دروغگویی معروفند. حقیقت این است که تحولات داخل ایران نباید باعث بشود که دولت بایدن به مسئولیتهای خود عمل نکند و با برنامه تکثیر موشکی رژیم ایران، حمایتش از تروریسم و نقض حقوق‌بشر، و تلاشهای بی‌وقفه‌اش برای بی‌ثبات سازی کل این منطقه مقابله نکند.

 

سناتور میچ کانل در رابطه با اتخاذ سیاست درست در برخورد با رژیم ایران افزود: «در این میان شاهدان منطقی می‌دانند که واقعیت بنیادین در روابط ایران و آمریکا یقینا تغییر نکرده است. انتخاب یک شخص تندرو در ایران یاداور این است که با سرازیر کردن معافیت از تحریم‌ها و انتظار تغییر رفتار این رژیم، یک رویکرد بی‌حساب و مخرب است»...

وی در ادامه افزود: «در واقع خود رئیسی گفته است که برنامه موشک بالستیک رژیم ایران قابل مذاکره نیست و ملاقات با پرزیدنت بایدن هم روی میز نیست.
سیاستمداران و دیپلماتهای رژیم ایران به دروغگویی معروفند. بنابراین ما بایستی توجه نزدیک به کردار این رژیم و آنچه در واقع می‌کنند داشته باشیم.
حقیقت این است که تحولات داخل ایران نباید باعث بشود که دولت بایدن به مسئولیتهای خود عمل نکند و با برنامه تکثیر موشکی ایران، حمایتش از تروریزم و نقض حقوق‌بشر، و تلاشهای بی‌وقفه‌اش برای بی‌ثبات سازی کل این منطقه مقابله نکند.
اگر پرزیدنت بایدن امیدوار است از حمایت دو حزبی برای سیاست خود در رابطه با رژیم ایران برخوردار شود لازم است توضیح دهد که چگونه می‌خواهد به تهدیدات افزایش یافته این رژیم علیه آمریکا و متحدان نزدیک ما پاسخ بدهد»...
وی اظهار داشت: «دولت بایدن ماهها فرصت داشته تا یک سیاست منسجم و پیوسته برای خواست مشتاقانه‌اش برای وارد شدن در مذاکرات اتمی با رژیم ایران ارائه کند ماهها برای تهیه یک طرح بهتر از پاداش دادن به تروریزم با لغو تحریم‌ها فرصت داشته است.
یک توضیح به کنگره مدتهاست از موعدش گذشته است».( سایت فوربس ۵ تیر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b1c39d1-0250-4f5b-a48f-f23e4533e04a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات