728 x 90

سخنرانی شخصیتها در کهکشان مقاومت ایران و ارتش آزادی، ایوتا رادیکووا، پتره رومن، لیود میلا نوواک و جان برد

ایوتا رادیکووا، پتره رومن، لیود میلا نوواک و جان برد
ایوتا رادیکووا، پتره رومن، لیود میلا نوواک و جان برد

ایوتا رادیکووا- نخست وزیر اسلوواکی (۲۰۱۰-۲۰۱۲)

خانم‌ها و آقایان، بسیار خوشحالم که در این اجلاس برای ایران آزاد شرکت می‌کنم که نمایانگر یک جبهة گستردة بین‌المللی از رهبران و سیاستمدارانی است که انتخاب کرده‌اند حول آلترناتیو دموکراتیک، کرامت انسانی، آزادی و ارزش‌های انسانی متحد شوند. سالها در پس سالها، مقاومت ایران جنبش دادخواهی را گسترش داده تا مسئولان جنایت علیه بشریت در ایران، به‌ویژه مسؤلان قتل‌عام ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷ را به‌دادگاه بین‌المللی بکشاند. همان‌گونه که عفو بین‌الملل در یک گزارش ۲۰۰صفحه‌یی دربارة این کشتار تأکید می کند، تا به‌امروز، این یک جنایت ادامه‌دار علیه بشریت است.

برای تحقق آزادی در ایران، خانم رجوی به‌زنان جایگاه کاملی در مقاومت ایران داده است. ما با جنبش مقاومتی روبرو هستیم که در آن زنان در رأس امور قرار دارند. و آنها شایستگی خود را ثابت کرده‌اند چرا که این جنبش در سطح بین‌المللی و هم‌چنین در داخل ایران به‌طور مداوم در حال گسترش است.

از نظر من به‌عنوان یک نفر بیرونی در رابطه با شرایط ایران ولی مشرف به‌رزمندگان و به‌عنوان یک رزمنده برای ارزش‌های دموکراتیک، اتحادیة اروپا باید سیاست درستی را برای تضمین صلح و امنیت اتخاذ کند

اروپا و آمریکا، در همراهی با کانادا و کشورهای دموکراتیک دیگر، باید مسیر خود را تغییر بدهند و در کنار مردم ایران بایستند، زیرا آنها روز به‌روز برای حق خود برای آزادی، برابری و دموکراسی تظاهرات می‌کنند و خواهان یک جمهوری مبتنی بر انتخابات عادلانه، عدالت و دموکراسی هستند و نه هیچ نوع دیگری از دیکتاتوری. امیدوارم چنین حمایتی بتواند کمک کوچکی باشد. با تشکر زیاد.

 

پتره رومن - نخست وزیر پیشین رومانی

دوستان عزیز، زمان آن است تا دوباره و دوباره به‌تمجید از شجاعت فوق‌العاده و ظرفیت خارق‌العادة تحمل مقاومت زنان و مردانی بپردازیم که در صفوف مقاومت ایران در برابر اعمال جنایتکارانه دیکتاتوری در ایران می‌جنگند. آنها روحیة واقعی مردم ایران و روح واقعی آزادی را نمایندگی می‌کنند. من می‌خواهم همبستگی عمیق خود را با آنها ابراز کنم، با اعضای مقاومت ایران. آنها به‌این همبستگی نیاز دارند. من از همه دعوت می‌کنم که در همبستگی ما با مقاومت ایران به‌ما بپیوندند. مبارزة آنها، نبرد آنها، پیروزی آنها نه تنها برای مردم ایران مهم و فوق‌العاده مهم خواهد بود، بلکه برای همة ما، برای آزادی در سراسر جهان بسیار مهم خواهد بود. تعهد و همبستگی ما در این لحظه نشان می‌دهد که آنها تنها نیستند. آنها از حمایت برخوردارند و آزادی برای مردم ایران پیروز خواهد شد. من بار دیگر همبستگی خود را اعلام می‌کنم و ایمان دارم که پیروز خواهید شد، شما ای رزمندگان آزادی.

 

لیود میلا نوواک - معاون نخست وزیر اسلووانی (۲۰۱۲-۲۰۱۳) نماینده پارلمان اروپا

این اولین پیامی است که برای شما دوستان عزیز در اپوزیسیون ایران دارم که بزودی با تلاش خستگی ناپذیرتان، آن سپیده دم آزادی بی گمان در کشورتان طلوع خواهد کرد.

دوستان عزیز، تلاش و مبارزه شما ستودنی است زیرا شما برای تحقق خواسته های مردم ایران که در آزادی و دموکراسی زندگی کنند، سخت در تلاشید.

من سال هاست که با آرمان شما آشنا هستم و می دانم که مردم ایران برای ادامه مبارزه برای آزادی مصمم تر از همیشه هستند. مردم ایران هم در برابر دیکتاتوری شاه و هم در برابر رژیم کنونی برای آزادی مبارزه کرده اند اما در پایان، همیشه اراده و قدرت ملت است که پیروز خواهد شد.

در حال حاضر، در جریان اعتراضات مداوم و توقف ناپذیر در ایران، مردم ایران عزم خود را برای تغییر نشان می دهند. پیشرفت های شبکه مقاومت در داخل ایران از اهمیت زیادی برخوردار است. ما اخبار فعالیت های آنها را می شنوییم و در حالیکه در سراسرایران در حال گسترش هستند فعالیتهای آنها را دنبال میکنیم.

این نشان می دهد که مردم ایران و مقاومت آنها با سرکوب رژیم مقابله می کنند و رژیم نتوانسته شعله های آزادی را در ایران خاموش کند.

استراتژی منطقه ای رژیم به بن بست رسیده است. فساد گسترده است. مردم ایران آگاهند که رنج و فقری که با آن مواجه هستند به دلیل این است که آخوندها ثروت ایران را غارت کرده اند. این رژیم از اعدام ها و تعداد بالای آنها برای تحت الشعاع قرار دادن خشم مردم و همچنین شکست های منطقه ای و بین المللی اش استفاده می کند.

با این حال آنچه مهم است امیدی است که در تاریکیها وجود دارد. یک جایگزین قوی در شورای ملی مقاومت ایران وجود دارد که انتقال ایران را از یک حکومت دین سالاری به یک جمهوری دموکراتیک، غیر هسته ای بر اساس جدایی دین از دولت و برابری زن و مرد تضمین می کند. همه اینها در طرح ده ماده ای خانم رجوی برای یک ایران آزاد وجود دارد، که ما در پارلمان اروپا از آن حمایت می کنیم.

من امروز روی سخنم با مردم ایران است که از آن الهام گرفته تا بدانند که نمایندگان ملت ها در اروپا و در پارلمان اروپا صدای آنها را می شنوند و اینکه ما به حمایت از آرمان شما ادامه خواهیم داد.

خانم رجوی، متشکرم و لطفا بدانید که مردم شما میتوانند روی من حساب کنند سپاسگزارم

 

جان برد - وزیر خارجه کانادا (۲۰۱۵ )

می خواهم به شما بگویم، بسیار عالی است که دوباره به اشرف۳ برگشتم. بسیار عالی است که توان و انرژی شما را احساس می کنم . زیرا زمان تغییر فرا رسیده است.

بسیار خوشحالم که همراه من تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان از احزاب مختلف از مناطق مختلف کانادا هستند و می خواهند حمایت خود را از شما، و از مردم ایران و برای آزادی ایران اعلام کنند

حضور در اینجا باعث افتخار ما است.می‌خواهم به شما بگویم، در کانادا، ما شجاعت مردم ایران را که علی‌رغم سرکوب وحشیانه به‌مدت بیش از ۴۰ سال طولانی، شجاعت ایستادگی در برابر متعصبان مذهبی، در برابر فاشیست‌های مذهبی حاکم در تهران را دارند تحسین می‌کنیم. شمار زیادی از مردم ایران برای آزادی، حقوق بشر، و برای دموکراسی می‌جنگند.

خواسته اصلی آنها تغییرات بنیادی است. مردم ایران خواهان تغییر رژیم هستند. آنها خواهان پایان دادن به این رژیم فاسد و نالایق هستند. آنها خواهان پایان دادن به حمایت از تروریسم هستند. آنها خواهان پایان دادن به برنامه هسته‌ای هستند. آنها می‌خواهند به این رژیم شریر پایان دهند.

تلاشهای کانونهای شورشی وابسته به سازمان مجاهدین خلق ایران در سراسر ایران هم تاثیرگذار و هم بسیار الهام بخش است. دانشجویان، معلمان، سندیکاها، بازنشستگان، هر چه بیشتر به آنها می‌پیوندند و شبکه گسترده‌ای ایجاد می کنند و در گوشه و کنار ایران پشتوانه مردمی ایجاد می کنند. شجاعت و تلاش آنها در حال نتیجه دادن است . این رژیم متزلزل و در ضعیف ترین نقطه خود از زمان انقلاب در سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) قرار دارد. و بگذارید به شما بگویم که بادهای تغییر به سوی ایران در حال وزیدن است

سپاه پاسداران، آخوندها و کسانی که آنها را حمایت می کنند باید بدانند که روزهایشان به شمارش افتاده است. و زمان آن فرا رسیده است که بروند.

شورای ملی مقاومت ایران و طرح ده ماده ای آن مردم ایران را به آینده ای بسیار روشن تر هدایت خواهد کرد. من و همه ایرانیان تبعیدی در کنار شما که در گوشه و کنار ایران برای تغییر می جنگید ایستاده ایم .

می خواهم بطور ویژه به کار و تلاش تک تک شما در اشرف سه ادای احترام کنم . شجاعت و عزم شما برای من و بسیاری از مردم جهان الهام بخش است.

دوستان! یک نفر هست که آخوندها از او بیشترین ترس را دارند . ترس آنها دلیل بسیار خوبی دارد . چرا آنها نمی‌گذارند یک زن کاندید ریاست جمهوری شود ؟.

این رهبر جنبش شماست، زنی که نمی‌ترسد، زنی است که کوتاه نمی‌آید و زنی که تا پایان راه ادامه خواهد داد.

من به رهبر شما ادای احترام می کنم. ادای احترام می کنم به کسی که او را دوست خطاب می کنم . مریم رجوی!، شما برای همه ما الهام بخش هستید . شما امروز اینجا الهام بخش همه ما هستید.ما بعنوان دوستان شما در کانادا پشت شما نمی ایستیم. دوستان شما در مبارزه بزرگ تان برای آزادی شانه به شانه شما می ایستند.

اکنون، در حالی که عاشق دیدار اشرف سه هستم، بزرگترین آرزویم این است که سال آینده در ایران آزاد شما را ملاقات کنم.ایرانی در آزادی و دموکراسی. ایرانی با یک اقتصاد پررونق . ایرانی که دوباره یکی از ملت های بزرگ جهان خواهد بود. ایرانی بدون فساد، و ایرانی که نقش مثبتی در منطقه خواهد داشت. و ایرانی که آزادی را به مردم ایران باز خواهد گرداند و از همه مهمتر ، ایرانی بدون حاکمیت آخوندها

از استقبال گرم شما بسیار سپاسگزارم.

حاضر حاضر حاضر

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7da74315-ef78-4fc7-9872-4c3e697f75dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات