728 x 90

اخبار يمن,

عملیات تصرف جزیره استراتژیک میون در باب المندب یمن

-

--
--
یکی از دستاوردهای مهم نیروهای مقاومت مردمی تسخیر جزیره میون یکی از مهمترین جزایر یمن است. از همان ابتدا کودتاگران بر این منطقه مسلط شدند. زیرا از اهمیت کشتیرانی بالایی برخوردار است.

تلویزیون العربیه
جزیره میون از اهمیت استراتژیک بسیار بالایی برخوردار است. هرکس که بر این جزیره مسلط باشد، معبر دریایی باب المندب را به‌طور کامل در کنترل خود دارد. نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی و نیروهای مقاومت مردمی موفق شدند که این جزیره را از شبه‌نظامیان حوثی و نیروهای دیکتاتور مخلوع صالح پاکسازی کنند.

عبور و مرور کشتیها میان شرق و غرب زیر نظر نیروهای ائتلاف عربی و دولت قانونی به‌حالت طبیعی خود باز می‌گردد. نیروهای یمن تلاش می‌کنند که مینهای کاشته شده توسط حوثیها را خنثی و پاکسازی کنند.

یکی از فرماندهان مقاومت مردمی:
مینهای کاشته شده خیلی زیاد است و آنها را به‌طور انبوه پخش کرده‌اند. مینهای ضد نفر تقریباً 3هزار عدد است که تا کنون شناسایی کرده‌ایم و مینهای ضدتانک به‌طور فشرده در این اماکن کاشته شده است. در جاهای دیگر نیز مینهای زیادی وجود دارد که خیلی از اهالی را مجروح کرده است

حوثیها بعد از آن‌که علیه دولت قانونی دست به کودتا زدند، بلافاصله تلاش کردند این جزیره را به کنترل خود درآورند. آنها به این صورت حرکت کشتیهای تجاری را تهدید می‌کردند.

عملیات غافلگیرانه نیروهای مشترک ائتلاف به اجرا درآمد تا امور را به‌حالت طبیعی خود در این منطقه حیاتی از جهان برگرداند.

شکست بزرگ حوثیها و عوامل علی عبدالله صالح این بار در این منطقه استراتژیک و معبر آبی یمن و جهان رقم خورد. این یک گام رو به جلو برای دولت یمن و در مسیر بیرون راندن شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d97064e-b41a-4e57-96b2-e1fad0035c5e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات