728 x 90

سخنرانی شخصیتها در کهکشان مقاومت ایران و ارتش آزادی، لویی فری، لارش ریسه و گیر هیلمار هارده

لویی فری - لارش ریسه - گیر هیلمار هارده
لویی فری - لارش ریسه - گیر هیلمار هارده

لویی فری – رئیس پیشین ادارهٔ تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی)

متشکرم، متشکرم، خیلی ممنونم

بسیار سپاسگذارم، از دوستانم، از همکارانم، خانم مریم رجوی، من فقط حرفی را که بارها بیان شده را با فصاحت بیشتر تکرار می‌کنیم، بسیار از رهبری، هدایت و شجاعت شما قدردانی می‌کنم و از دیدگاه و روشنگری شما سپاسگذاری می‌کنم، در هر اقدامی که انجام می‌دهید. نهضتها و جنبش‌های آزادیخواه در جهان از تعهدات و هدایت شما به‌طور روزانه بهره می‌گیرند و به‌طور خاص شخصاً از این‌که به‌طور حضوری در اینجا هستم بسیار خشنودم،

به‌خاطر می‌آورم که وقتی گزارشی از به‌اصطلاح تهدیدات را شنیدم، به‌عنوان یک بازپرس قدیمی تحلیل کردم، که در وهله اول این تهدید روی چه کسانی تأثیر دارد، در قدم اول روی خانم مریم رجوی تأثیر ندارد و یا روی هر کدام از شما در سازمان مجاهدین به‌خصوص آنهایی که از عراق آمده‌اند تأثیر ندارد. نمی‌توانم تصور کنم که یک تهدید بتواند حتی ذره‌ای باعث سست شدن شما و پایین آوردن انگیزه‌های شما بشود. قطعاً خیلی از همکارانم در اینجا به‌خصوص همکاران نظامی من که با هم در عراق برای آزادی جنگیدیم، فکر نمی‌کنم که هیچ‌کدام از آنها از حضور در اینجا واهمه و یا بی‌میل باشند، و همه آمریکائیان و همه کسانی که به‌نمایندگی از کشورشون در اینجا حضور دارند، همین‌طور فکر می‌کنند. در واقع به یاد یکی از نقل قول‌های پرزیدنت زلنسکی افتادم، که امشب برای ما یادآوری به جایی است، ما نمی‌خواهیم که ما را نجات بدهید، برای ما بیشتر مهمات بفرستید.

فقط می‌خواستم چند نکته کوتاه بگویم، چیزی که ما به آن درود می‌فرستیم و همه مدافعان آزادی به‌خصوص آنهایی که در داخل ایران هستند که امشب ما را می‌شنوند، شجاعت شما، فداکارهای شما، مانند موتوری است که این نهضت آزادی را به جلو می‌راند، در نهایت پیروز می‌شود، همه آزادی دوستان جهان به شما درود می‌فرستند و از آنچه که شما انجام می‌دهید، انگیزه می‌گیرند. فکر می‌کنم جدا از شجاعت معنوی که شما نشان می‌دهید، ما باید در عین‌حال در هر کاری که انجام می‌دهیم قانون را جاری کنیم، معاهده بلژیک، اگر بخواهیم آنرا معاهده بنامیم، نمونه بارزی از سوء‌استفاده از اجرای قانون است، آنچه که در آنجا اتفاق افتاد شاید هیچکس تمایل به پذیرش مسئولیت آزاد کردن یک قاتل و تروریست را نداشته باشد، بنابراین آنها به‌صورت جمعی در لفافه اجرای قانون پیچاندند تا آنرا یک معاهده بنامند. این یک معاهده نیست، این از مجازات بدر بردن یک تروریست خطرناک است و نمونه بدی خواهد بود که فقط باعث ترغیب آنها برای گروگانگیری بیشتر می‌شود.

نکته دیگری که می‌خواستم بیان کنم در رابطه با حسابرسی است. تعدادی از همکارانم در رابطه با حسابرسی صحبت کردند، هم‌چنانکه بادهای تغییر و آزادی در ایران می‌وزد، ما نمی‌توانیم از حسابرسی از آنهایی که باعث قتل و کشتار و طی سالیان به‌طور عمد مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌اند بگذریم. اگر کسی رهبری یک کشور باشد، خواه یک دولت دمکراتیک باشد و یا یک دولت استبدادی، اگر که قانون را بشکند و مرتکب جنایت شود باید که مورد حسابرسی قرار گیرد و این چیزی است که در ایران در مقاطع مختلف اتفاق افتاده است.

آخرین نکته‌یی که می‌خواهم بیان کنم این است که تنها تهدیدی که به جانب رژیم ایران در اینجا شکل می‌گیرد، جنبش آزادیخوانه و یک رهبر مردمی است که فداکارانه متعهد به سرنگونی رژیمی است که هیچ ارمغانی به غیر از قتل، تنفر و نسل‌کشی و سرکوب آزادی ندارد.

خانم مریم رجوی طرح ده ماده‌ای شما می‌تواند در هر کتابی که برای آزادی و رهایی نوشته می‌شود بکار برده شود و الگویی است برای یک دولت مردمی که از حقوق مردم دفاع می‌کند و تضمین می‌کند که دولتهایی که جان و آزادیها را تهدید می‌کنند، نتوانند به بقای خودشان ادامه دهند. از همه شما ممنونم. موفق باشید

 

لارش ریسه – رئیس کمیته دوستان ایران آزاد در نروژ

خانم رجوی، خانم‌ها و آقایان، همهٔ دوستان در اشرف، بسیار عالیست که در اینجا هستیم و ما همگی از کشورهای نوردیک در اینجا هستیم. ما با اتحاد در کنار شما ایستاده‌ایم. نخست‌وزیر پیشین گیر هارده از ایسلند و وزیر پیشین تجارت و همگرایی اروپایی از فنلاند کیمو ساسی و استفن گاداستاینسون از ایسلند و همکار پیشین من از پارلمان نروژ، نایب‌رئیس پیشین ماریت نیباک.

بنابراین ما بسیار مفتخریم که اینجا با دوستان در اشرف هستیم و می‌توانیم متحد در کنار شما اپوزیسیون دمکراتیک ایران بایستیم که سازمان مجاهدین خلق ایران است. ما مسعود رجوی و مریم رجوی و همهٔ قهرمانان دیگر را دیده‌ایم که در جهت درست تاریخ ایستاده‌اند. ما هم در سمت درست تاریخ همراه با شما ایستاده‌ایم. همیشه افتخار می‌کنم که بگویم یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق هستم. مفتخرم که بخشی از این جنبش هستم.

و تاریخ نشان داده است که یک دیکتاتوری مانند رژیم ایران نمی‌تواند دوام بیاورد. آنچه در روزهای اخیر از این رژیم دیدیم نشانی از درماندگی آن دارد. نشان‌دهنده سراسیمگی است که آنها اکنون احساس می‌کنند

اما ما خوشحالیم که سازمان مجاهدین خلق آماده است تا شروع به ساختن دموکراسی و حاکمیت قانون و آزادی مذاهب و آزادی سیاسی در یک ایران جدید کند. اما این نیازمند تلاش سخت و فراوانی است.

و می‌دانیم، برای مثال، نلسون ماندلا ۲۷سال در زندان بود. برای ویلیام ویلبرفورس ۳۷سال طول کشید تا از شر برده‌داری خلاص شود و برده‌داری در امپراتوری بریتانیا را از بین ببرد.

اکنون، ما می‌دانیم که مجاهدین خلق بیش از ۴۰سال است که می‌جنگند. بنابراین ما در مورد پشتکار و پایداری عظیمی صحبت می‌کنیم. اما ما هم‌چنین شنیدیم که خانم رجوی در مورد عشق صحبت می‌کند. بنابراین این دو ارزش بسیار مهمی که ما شاهد آن بوده‌ایم. و همه شما الگوهای بزرگی برای استقامت و عشق دارید.

فکر می‌کنم این همان چیزی است که رژیم کنونی را شکست خواهد داد. و وقتی به اولین دیدارم از اشرف، اشرف یک فکر می‌کنم احساساتی می‌شوم، سپس اشرف دو و اکنون اشرف سه را داریم.

این در واقع مانند یک ماراتن با مسافت بسیار طولانی است که ما اکنون امیدواریم به قسمت نهایی درست قبل از این‌که هدف را رویت بکنیم رسیده‌ایم. و می‌توانیم با هم فریاد بزنیم. آزادی، آزادی، و سرانجام آزادی

 

گیر هیلمار هارده - نخست‌وزیر ایسلند (۲۰۰۹-۲۰۰۶)

بسیار از شما متشکرم

خانم رجوی گرامی

دوستان عزیز

. بسیار عالی است که توانستم دوباره بازگردم و اشرف سه را با چشم‌های خودم ببینم.

و مبارزه ادامه دارد. مانند سایر کسانی که امشب در سخنانشان گفتند، مبارزه ادامه دارد ولی نور در انتهای تونل دیده می‌شود.

و هم‌چنان که ما به این نور نزدیک می‌شویم طرح ده ماده‌ای که چند سال پیش ارائه‌شده را داریم که در گذر زمان آزمایش خود را پس داده است. چرا؟ زیرا این طرح بر مبنای اصول و ارزش‌ها بنا شده. آرمانی است که اغلب ما که در کشورهای دمکراتیک زندگی می‌کنیم از آنها الهام می‌گیریم

طرحی که مردم در آن بتوانند خودشان کنترل امور را در دست خود داشته باشند. طرحی که نامش دمکراسی است و این چیزی است که ما آن‌را برای ایران می‌خواهیم و امیدوارم که این طرح به‌زودی محقق شود.

تشکر می‌کنم

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d8c8a5c-74e6-4bbc-8db3-d71f025b8e67"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات