728 x 90

عفو بین‌الملل خواستار اقدام فوری علیه حکم اعدام زندانی سیاسی رامین حسین‌پناهی شد

اقدام فوری علیه حکم اعدام زندانی سیاسی رامین حسین‌پناهی
اقدام فوری علیه حکم اعدام زندانی سیاسی رامین حسین‌پناهی

عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌یی خواستار اقدام فوری علیه حکم اعدام زندانی سیاسی کرد رامین حسین‌پناهی شد. بر اساس این اطلاعیه حکم صادر شده برای رامین حسین‌پناهی به‌دنبال یک محاکمه به‌شدت ناعادلانه و به‌دنبال چهار ماه «ناپدیدشدن اجباری» صادر شده است. به گزارش عفو بین‌الملل مقامهای قضایی رژیم در اقدامی تلافی‌جویانه رامین حسین‌پناهی را به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند و محکومیت و مجازات او مغایر با قوانین بین‌المللی است و باید لغو شود.

رامین حسین‌پناهی ۲۴ساله و برادرش افشین از روز هفتم بهمن ماه در اعتراض به صدور این حکم اعدام در اعتصاب غذا هستند.

بر اساس بیانیه عفو بین‌الملل، روز ۱۱بهمن یک مأمور وزارت اطلاعات رامین حسین‌پناهی را در زندان ملاقات کرده و به او گفته است در صورت موافقتش با انجام اعترافات تلویزیونی و محکوم کردن گروه‌های مخالف کرد به‌عنوان «تروریست»، حکم اعدام حسین‌پناهی به زندان تبدیل خواهد شد. با رد این درخواست از سوی رامین حسین‌پناهی مأمور وزارت اطلاعات گفته است او بهای این لجاجت را با زندگی‎اش خواهد پرداخت. رامین حسین‎پناهی از آن تاریخ به بعد در سلول انفرادی نگهداری می‌شود و این شرایط به نگرانی‌های موجود درباره وضعیت سلامتی او دامن زده است. او در جریان دادگاه به قاضی گفته است  در اداره اطلاعات سنندج تا حد مرگ مورد شکنجه قرار گرفته تا جایی که کلیه‌هایش دچار خونریزی شده‎اند. او تا کنون تحت مداوای پزشکی قرار نگرفته است.

این زندانی کرد روز اول تیر ماه سال جاری، هدف سه گلوله قرار گرفت و دستگیر شد. او پس از تحمل بیش از ۲۰۰روز بازداشت در سلول‌های انفرادی اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات، در تاریخ ۱۹دی‌ماه امسال به زندان سنندج منتقل و محاکمه شد و روز پنجشنبه پنجم بهمن حکم اعدامش به وکیل او ابلاغ شد

افشین حسین‎پناهی، برادر رامین حسین‌پناهی هم پیش از این به اتهام برپایی مراسم نوروز و هواداری از احزاب کردی در دادگاه به هشت سال و نیم حبس محکوم شد و اکنون در زندان مرکزی سنندج دوران محکومیت خود را می‌گذارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f2672ef-a73a-43bc-8bc0-b5b888d61752"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات