728 x 90

انتخابات عراق,

بیانیه هیلاری کلینتون: عراقیان بر سر تشکیل دولتی فراگیر توافق کردند

-

هیلاری کلینتون
هیلاری کلینتون
توافق دولت ائتلافی عراق
هیلاری رادمن کلینتون
وزیر امور خارجه
12نوامبر 2010

رهبران عراقی با هم کار کرده‌اند تا بر سر یک دولت فراگیر که خواست مردم عراق را نمایندگی می‌کند و کشورشان را به پیش می‌راند به توافق برسند. تصمیم امروز ائتلاف یک نقطه عطف در ظهور عراق جدید و شاهدی بر عزم مردم عراق برای ساختن دموکراسی خودشان می‌باشد، هدفی که فقط آنها می‌توانند به آن دست پیدا کنند.

این توافق، نمایندگی قابل‌فهمی برای برندگان در انتخاباتی را تضمین می‌کند که همگی جوامع فرقه‌ای و قومی عراق را دربر می‌گیرد. هم‌چنین دربرگیرنده مفاد حیاتی برای تقسیم قدرت و دیگر رفرمها از جمله پروسه بعث‌زدایی است. علاوه بر این رهبران عراقی موافقت کرده‌اند که یک شورای ملی سیاست‌گذاری استراتژیک به‌وجود آورند. این ارگان مهم به‌عنوان یک شورای تعیین سیاست در زمینه‌های سیاست دفاعی، امور خارجی، سیاست اقتصادی و دیگر موضوعات استراتژیک خواهد بود.

اکنون به این دولت بستگی دارد که دستورکاری جامع و فراگیر را ارائه کند که در خدمت همگی عراقیان و تقویت کشورشان در کل باشد.

در حالی‌که عراقیان به پیشرفت خود ادامه می‌دهند، آنها یک شریک متعهد و ثابت‌قدم در ایالات متحده دارند. همکاری ما در احترام متقابل و منافع مشترک ریشه دارد. ما چشم‌انتظار گسترش همکاریمان در کادر توافقنامه استراتژیک هستیم تا هدف مشترکمان برای ساختن روابطی طولانی‌مدت و چندجانبه بین دو کشورمان را دنبال کنیم که به گسترش صلح و توفیق در عراق و امنیت و ثبات در خاورمیانه کمک کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e83b46b5-411f-4986-a305-d74a28a12f93"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات