728 x 90

رویترز: ‌افشای ۷۷۰حساب جعلی و میلیونها توئیت رژیم ایران توسط توئیتر

افشای حسابها و توئیتهای جعلی رژیم ایران توسط توئیتر
افشای حسابها و توئیتهای جعلی رژیم ایران توسط توئیتر

خبرگزاری رویتر گزارش داد: ‌توییتر ۷۷۰حساب توییتری کشف کرده که به رژیم  ایران مرتبط بوده‌اند. توییتر روز چهارشنبه ۲۵مهر۹۷ طی اطلاعیه‌یی گفت قبل از بسته شدن این حسابها، کل این حسابها که افشا شده اند به بیش از ۱۰ میلیون توییت می رسد. توئیتر افزود عملیات رژیم ایران در این رابطه ناهنجار و پیچدار بوده است و تلاش رژیم  این بوده که از این رسانه اجتماعی استفاده کند تا مردم را به سایتهای پیامرسان رژیم سمت و سو بدهد.

 

واشینگتن پست در رابطه با افشای حسابهای جعلی رژیم ایران در توئیتر نوشت:  بنا به یک تحقیق جدید که روز چهارشنبه منتشر شد، حسابهای توییتری که مبدا آنها ایران بوده و تحت پوش خبرنگار خارجی و شهروندان نگران آمریکایی کار می کردند پیامهای سیاسی را روی این رسانه اجتماعی می آوردند تا زمانی که دیگر این حسابها در اوایل سال جاری بحال تعلیق درآمدند.

این تجزیه و تحلیل که توسط آزمایشگاه تحقیق دیجیتال شورای آتلانتیک انجام شده تلاش برخی را در ایران منعکس می کند که می خواستند پیامرسانی رژیم ایران را از طریق کانالهای پوشیده تبلیغ کنند.

 

توییتر روز چهارشنبه اعلام کرد که میلیونها توییت و ۲میلیون تصویر و کلیپ و سایر موارد که توسط حسابهای ایرانی ایجاد شده را افشا می کند...

توییتر گفته است به مقابله با تلاشهای بدخواهانه برای تضعیف استقلال و تمامیت توییتر ادامه می دهد...

 

توئیتر، میلیونها توئیت از حسابهای جعلی ایجاد شده توسط رژیم ایران را افشا کرد

کمپانی توئیتر ده میلیون پست که میلیونها توئیت آن  توسط حسابهای جعلی رژیم ایران پشتیبانی می‌شدند را افشا کرد. شرکت توئیتر روز چهارشنبه ۲۵مهر اعلام کرد تاریخ این مطالب از سال ۱۳۸۸به این سو است و هدف آنها اطلاع‌رسانی غلط برای تأثیر گذاری سیاسی بوده است.

توییتر که رژیم ایران را به‌عنوان مبدأ اخبار جعلی معرفی کرده است پیش از این بخشی از این اسناد را که تاریخشان محدود به سال ۱۳۹۵ بود را منتشر کرده بود اما اکنون دامنه این افشاگری را گسترش داده است. به‌گفته کمپانی توییتر این اسناد توییتهای از ۷۷۰حساب جعلی که مبدأ آنها ایران است را با بیش از ده میلیون توییت، ۲میلیون عکس و فیلم و جیف و ویدئو شامل می‌شود.

 

توییتر در وبلاگ خود اعلام کرد ما متعهد شده‌ایم که حاصل تحقیقات خود را در مورد دخالتهای خارجی برای تأثیر گذاری بر گفتگوهای سیاسی در اینترنت به اطلاع عموم برسانیم. در ماه اوت گذشته ما جزئیاتی از این کارزار تأثیری گذاری که مبدأ آن ایران بود را افشا کردیم. اکنون در راستای اصولمان برای شفافیت و آگاهی بیتشر از کارزاری که (قدرتهای) خارجی برای تأثیری‌گذاری بر اطلاع‌رسانی انجام می‌دهند ما آرشیو کامل و جامع این مطالب را در اختیار عموم قرار می‌دهیم. این اسناد نشان‌دهنده عملیاتی حمایت شده توسط یک دولت در خدمات ما است.

توییتر اضافه کرد ما به تلاش خود برای کشف بیشتر استفاده‌های سوء از خدمات توییتر ادامه خواهیم داد و با آن مقابله خواهیم کرد.

اطلاعات افشا‌ شده در توییتر در اینجا قابل دسترسی است

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e863c2a-f774-42ca-b811-7d40b55cb5e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات