728 x 90

رویترز: ابعاد اقدامات ایران برای نفوذ در وب فراتر از گزارشهای فعلی است‎

ابعاد اقدامات ایران برای نفوذ در وب
ابعاد اقدامات ایران برای نفوذ در وب

خبرگزاری رویترز در گزارش مبسوطی آشکار کرد، عملیات تحت هدایت رژیم ایران بر ضد کاربران اینترنتی در سراسر جهان بزرگ‌تر از آن بوده است که تا کنون تصور می‌شده است و شبکه‌یی پراکنده از وبسایت‌های ناشناس و حساب‌ها در شبکه‌های اجتماعی به ۱۱‌زبان مختلف را دربر می‌گرفته‌ است.

هفته گذشته چندین غول اینترنتی جهان شامل شرکتهای گوگل، توییتر و فیس‌بوک در بیانیه‌هایی جداگانه خبر دادند که چندین وبسایت و حساب در شبکه‌های اجتماعی را که بخشی از پروژه مخفیانه رژیم ایران برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی کشورهای غربی بودند مسدود کرده‌اند.

رویترز می‌گوید شبکه‌یی از حساب‌های کاربری در وب و شبکه‌های اجتماعی به ۱۱‌زبان را یافته که به تهران وابسته هستند.

شبکه گسترده‌یی که اهداف رژیم ایران را با گم کردن رد انجام می‌داده‌‌اند

مطابق یافته‌‌های سازمانهای ناظر امنیت سایبری، «اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های مجازی»،رژیم ایران به مدد این سایتها و حسابهای ناشناس تلاش می‌کند محتوای رسانه‌های حکومتی خودش و رسانه‌های همسو نظیر پرس‌تی‌.وی، فارس و همچنین شبکه المنار حزب‌الله را به‌نحوی که رد منبع اصلی گم شود منتشر کنند تا بدین‌وسیله بر کاربران تاثیر بگذارند و آنان را در مسیر اهداف سیاسی و منطقه‌یی خود همراه سازند. هنوز هیچ‌یک از این سه گروه رسانه‌یی به‌درخواست رویترز برای واکنش نشان‌دادن به گزارش تازه، پاسخی نداده‌اند.

بسته شدن حسابهای جعلی رژیم ایران توسط توئیتر و فیس‌بوک

اندکی پیش فیس‌بوک و توئیتر از مسدود کردن صدها صفحه و حساب کاربری مرتبط با حکومت ایران خبر داده بودند؛ فیس‌بوک گفته بود صدها صفحه و حساب کاربری را که با ایران و روسیه مرتبط بوده‌اند به‌دلیل «رفتار همآهنگ غیرقابل اعتماد» مسدود کرده و توئیتر نیز اعلام کرده بود ده‌ها حساب کاربری را به‌خاطر «مخدوش‌سازی هماهنگ» در وب، مسدود کرده است.

بیشتر بخوانید:

رژیم ایران می‌گوید این اقدامات بخشی از سیاست تغییر نظام است

حال رویترز می‌گوید برآوردهایش نشان می‌دهد ۱۰ سایت دیگر و ده‌ها حساب کاربری در شبکه‌های فیسبوک، اینستاگرام، توئیتر و یوتیوب به رژیم ایران  وابسته هستند و مشغول انجام فعالیت‌هایی، که هدف از آن‌ها تاثیرگذاری بر افکار عمومی در دیگر کشورها است.

...برای مثال در وبگاه لیبرتی فرانت پرس(Liberty Front Press)، یکی از سایت‌های جعلی وابسته به این شبکه که خود را یک رسانه خبری آمریکایی جا زده است و شرکت امنیتی فایرآی آن را هفته گذشته شناسایی کرد، خبری از پیروزی‌های کسب‌شده توسط متحد ایران بشار اسد درج شده و منبع آن IUVM (اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های مجازی) قید شده است، در حالی‌که در اصل این خبر از دو خبر رسانه فارس‌نیوز تشکیل شده است.

هفته پیش خبرگزاری  سپاه پاسداران موسوم به فارس  به نقل از کارگزاران  رژیم  ایران در سازمان ملل، اتهام‌های وارد شده از سوی شبکه‌های اجتماعی را «ادعاهایی مضحک» توصیف کرده و گفته بود این اتهامات «بخشی از مجموعه اقدام‌های آمریکا برای تغییر نظام در ایران است».

 

مطالب مرتبط:

گوگل ۵۸حساب کاربری مرتبط با «برنامه نفوذ» رژیم ایران را مسدود کرد

توییتر و فایر آی حجم وسیعی از حسابهای کاربری رژیم ایران را مسدود کردند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/54620a6e-e192-4c59-879c-64dfddbf6a0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات