728 x 90

آن روی سکه آلودگی هوا و قطع برق

خاموشی و آلودگی هوا
خاموشی و آلودگی هوا

آلودگی هوای تهران و کلان‌شهرها هم‌چنان ادامه دارد. حسنوند، رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوا گفت هر سال۴۰هزار ایرانی به‌علت آلودگی هوا و استفاده از مازوت جان می‌سپارند،

با این حساب میزان تلفات آلودگی هوا از تلفات رسمی اعلام شده رژیم در جنگ ضدمیهنی هم بیشتر شده است. البته همگان می‌دانند که میزان تلفات رژیم در آن جنگ ضدمیهنی سر به میلیون می‌زند اما حتی اگر بخواهیم آمار رسمی رژیم در آن مورد را مبنا بگیریم باید اذعان کرد که تلفات ناشی از آلودگی به‌مراتب بیشتر از تلفات آن جنگ شوم است.

اما اکنون در کنار آلودگی هوا، قطع برق هم یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات مردم ایران شده، علت چیست؟

در این مورد باید گفت:

قطع برق و آلودگی هوا علل متعددی دارد، سه علت مشخص این جا یاد‌آوری می‌شود:

اولین علت، مصرف سوخت غیرمجاز مازوت در نیروگاهها به‌جای گاز و گازوییل است.

علت دیگر فرسودگی شدید صنایع نفت است که نزدیک به ۹۰درصد تولیداتش منحصر به تولید نفت کوره یا مازوت است، آن هم مازوتی که میزان سولفورش (یعنی شدت آلایندگی آن) هفت برابر استاندارد جهانی است.

و حتی گازوییل تولیدی رژیم هم ۲۰برابر استاندار جهانی گوگرد دارد و شدت آلایندگی آن با گازوییل تولیدی هیچ کشور دیگری قابل مقایسه نیست.

از سوی دیگر رژیم همین گازوییل نامناسب را هم (که البته شدت آلایندگی‌اش کمتر از مازوت ایرانی است) برای تأمین ارز مورد نیازش به کشورهای همسایه صادر می‌کند و به جای آن، همین سوخت‌های غیراستاندارد را بدون فیلتر مصرف می‌کند، امری که باعث آلودگی شدید هوا شده است.

یک علت دیگر که در امر آلودگی هوا و قطع شدنهای مکرر برق تاثیر جدی دارد، مصرف برق برای استخراج بیت‌کوین است، تجارتی که در انحصار سپاه پاسداران می‌باشد.

علت دیگر هم صادر کردن گاز تولیدی کشور است. گازی که سوخت اصلی و مناسب نیروگاههای حرارتی کشور است اما رژیم همین گاز را هم به کشورهای دیگر صادر می‌کند و به‌جای آن نیروگاههای حرارتی که برق تولید می‌کنند را با مازوت می‌چرخاند.

یک علت هم صادرات برق تولیدی ایران به کشورهای دیگر است که باعث قطع کردن برق در داخل کشور شده است.

اکنون رژیم باید پاسخ دهد که چرا برقی را که مردم خودمان نیاز دارند، به کشورهای دیگر صادر می‌کند؟

میزان صدور برق به کشورهای دیگر نشان می‌دهد که دیکتاتوری حاکم بر ایران چه جنایتی در حق مردم ما روا می‌دارد:

برق صادرتی ایران به کشورهای دیگر به این شرح است:

به پاکستان ۴۸۲میلیون کیلووات ساعت

به افغانستان ۷۳۱میلیون کیلووات ساعت

به نخجوان ۴۹میلیون کیلووات ساعت

به ارمنستان ۱۰۵میلیون کیلووات ساعت

به ترکیه ۲۹۷میلیون کیلووات ساعت

به عراق ۵۰۲۴میلیون کیلووات ساعت

هم‌چنین باید در نظر داشت که صدور برق و گاز به کشورهای همسایه برای تأمین هزینه‌های تروریستی سپاه از دیگر علل کمبود برق در ایران و استفاده از سوخت‌های غیرمجازی مانند مازوت و گازوییل است.

برای درک عمق جنایتکاری رژیم خوبست بدانیم گاز صادراتی رژیم به چه کشورهایی صادر می‌شوند؟

گاز ایران در حال حاضر به نخجوان، ارمنستان، آذربایجان، ترکیه و عراق صادر می‌شود و خطوط انتقال برای صدور گاز به کشورهای پاکستان و افغانستان در دست اجرا یا طراحی است.

در کنار علل قطع برق و آلایندگی هوا هم‌چنین باید به یک مورد دیگر هم اشاره کرد؛ استخراج «بیت‌کوین» رمز‌ارزی که از دیگر منابع درآمدهای رژیم است. استخراج بیت‌کوین در ایران که از سال گذشته در انحصار سپاه قرار گرفت، مصرف برق را به‌شدت افزایش داده است این در حالی است که مقامات رژیم با فرهنگ بی‌مانندی در دریدگی به مردم توصیه می‌کنند حمام نروند، پنجره‌های منازلشان را باز نگذارند و برق کمتر مصرف کنند تا برق به همه برسد!

در واقع تهیه پول مجازی یکی از راه‌کارهای سپاه برای پولشویی و دور زدن تحریم‌هاست و صدور گاز و گازوییل و برق هم برای این است که حقوقهای نجومی و هزینه‌های تروریستی رژیم در منطقه و هزینه‌های سرکوب در داخل کشور تأمین شود.

همه اینها را را اگر جمع بزنید می‌شود حاصل بیش از ۴۰سال سیاست‌های ضدمردمی رژیم که اکنون راه به کشتار خاموش مردم ما برده است.

سیاست‌هایی که با هیچ رفرمی در صنایع نفت و گاز و برق و حتی در تغییر دولتهای رنگارنگ آخوندی حل و فصل نمی‌شود و تجربه ۴۰ساله نشان داده که تنها راه نجات، تغییر کل این ساختار فاسد و ضدمردمی است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cadf98ea-d618-4f6e-9ec8-9e82911741db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات