728 x 90

روسیه از آغاز عملیات بازگشت نظامیان مستقر در مرز اوکراین خبر داد

نیروهای نظامی روسیه
نیروهای نظامی روسیه

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه ۲۶بهمن اعلام کرد نیروهای روسی که هفته‌ها در نزدیکی مرز اوکراین مستقر شده‌اند، بازگشت به پادگانهای خود را آغاز کرده‌اند.

به‌گزارش یورونیوز ۲۶بهمن، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی این وزارتخانه در این باره گفت: «یگانهای مناطق نظامی جنوب و غرب که مأموریت خود را به پایان رسانده‌اند، بارگیری تجهیزات را آغاز کرده‌اند و از امروز به پادگانهای خود باز خواهند گشت».

هر چند برخی منابع غربی از این اقدام روسیه به‌عنوان نخستین نشانه از «کوتاه آمدن» مسکو یاد می‌کنند ولی ژنرال کوناشنکوف بازگشت سربازان را سیر طبیعی بعد از هر مانور عنوان کرده و گفته است با پایان یافتن تمرینات نظامی، سربازها با استفاده از شیوه‌های مختلف به پادگانها باز می‌گردند.

این در حالیست که همزمان با بالا گرفتن شائبه حمله روسیه به اوکراین در روز ۱۶فوریه، تلاشهای دیپلماتیک برای جلوگیری از وقوع جنگ، امروز با سفر اولاف شولتس، صدراعظم آلمان به مسکو ادامه پیدا کرده است.

دویچه‌وله نوشت: صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهوری اوکراین عضویت اوکراین در ناتو را به آینده دور موکول کردند. اولاف شولتس از کمکهای مالی بیشتر آلمان به اوکراین خبر داد و تهدید کرد، روسیه در صورت حمله به اوکراین با عواقب شدیدی روبه‌رو خواهد شد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در سفرش به کی‌یف، پایتخت اوکراین، در پی دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در یک کنفرانس خبری مشترک گفت، آلمان آماده کمکهای مالی بیشتر به این کشور است.

در پی این ملاقات، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در برابر خبرنگاران اعتراف کرد که عضویت کشورش در پیمان ناتو در آینده نزدیک فعلاً منتفی است. او افزود: «شاید که درهای باز برای ما واقعاً یک رؤیا باشد».

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان صبح سه‌شنبه ۲۶بهمن عازم مسکو شد و با پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کرد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a9abf1d7-3534-4fbc-a858-19eb97d95ca4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات