728 x 90

شمار دانشجویان بهایی محروم از کنکور ۹۷به ۴۷تن رسید

شمار دانشجویان بهایی محروم از کنکور ۹۷به ۴۷تن رسید
شمار دانشجویان بهایی محروم از کنکور ۹۷به ۴۷تن رسید

شمار دانشجویان بهایی محروم از تحصیل در کنکور ۹۷، به ۴۷تن افزایش یافت.

سایت سازمان سنجش رژیم به بهانه واهی نقص در پرونده، از ادامه تحصیل این شهروندان جلوگیری کردند.

اخبار رسیده حاکی است که مأموران اطلاعات آخوندی طی دو روز گذشته در شیراز ۴شهروند بهایی را بازداشت کردند. اسامی بازداشت‌ شدگان عبارتند از:‌نوید بازماندگان”، “بهاره قادری همسر وی، “الهه سمیع‌زاده” و “احسان محبوب راه‌وفا”

 

بیشتر بخوانید:

ممانعت سازمان سنجش رژیم از ورود بیش از ۷۰شهروند بهایی به دانشگاهها

بنا‌ به گزارشهای رسیده در پی اعلام نتایج کنکور سراسری امسال بیش از ۷۰دختر و پسر جوان بهایی از تحصیل در دانشگاه محروم شدند.

برخی منابع ۲۸شهریور ۹۶ گفتند این تعداد احتمالاً بیشتر از یکصد نفر هستند. در مراجعه برخی این شهروندان بهایی به سازمان سنجش، علت ممانعت از ورود آنان به دانشگاه، اعتقاد آنها به آیین بهایی عنوان شده است ولی مقامهای رژیم در این باره اظهارنظری نکرده‌اند.

همه این افراد هنگامی که با مشخصات و شماره داوطلبی خود به وبسایت سازمان سنجش مراجعه کردند با این پیام مواجه شدند: «داوطلب گرامی به‌دلیل نقض پرونده لطفاً به واحد پاسخگویی سازمان سنجش مراجعه کنید».

 

دستگیری شماری از شهروندان بهایی توسط مأموران‌ اطلاعات در شیراز

در مرداد ماه هم، مأموران سرکوبگر وزارت بدنام اطلاعات در شیراز اقدام به دستگیری تعدادی از شهروندان بهایی در این شهر کرده‌اند.

در این گزارش به دستگیری دو شهروند بهایی به نامهای نگار میثاقتان و همسرش محبوب حبیبی اشاره شده است. این زوج بهایی روز جمعه ۲۶مرداد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه پلاک ۱۰۰اداره اطلاعات شیراز منتقل شدند.

در گزارش دریافتی دیگری به بازداشت تعدادی دیگر از شهروندان بهایی در شیراز اشاره شده است. از جمله چهار تن دیگر از شهروندان بهایی در شیراز به نام‌های «پژمان شهریاری» و همسرش «درنا اسماعیلی»، «هومن اسماعیلی» و «کوروش روحانی» توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. این وبسایت به‌نقل از یک منبع مطلع نوشت که ساعتهایی بعد از بازداشت، نگار میثاقیان و درنا اسماعیلی از بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر شیراز آزاد شدند.

گزارشات دیگری نیز دریافت شده است که حاکی از بازداشت تعداد بیشتری از شهروندان بهایی در شیراز است

همچنین در ارومیه دادخواهی ۲۲تن از شهروندان بهایی در ارومیه که بیش از یک سال از پلمب محل کسبشان می‌گذرد در دیوان اداری رژیم بررسی شد و رأی دادگاه بر عدم استماع دعوا صادر و به شاکیان ابلاغ شد که به‌معنای عدم پذیرش دادخواهی مجدد آنهاست و تعطیلی محل کسب شان هم‌چنان تداوم خواهد داشت. برخورد با بهاییان در ماه‌های اخیر شدت بیشتری گرفته است.

 


پلمب محل کسب هشت شهروند بهایی در ارومیه

مأموران اداره اماکن عمومی استان آذربایجان غربی روز سه‌شنبه ۳مرداد ۹۶ محل کسب دست‌کم ۸شهروند بهایی را پلمب کردند. ️
طی روزهای اخیر محل کسب دست‌کم ۱۹شهروند بهایی از سوی مأموران اداره اماکن عمومی استان آذربایجان غربی پلمب شده است.


 

پلمپ محل کسب ۱۱هموطن بهایی در اهواز

 

مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی اهواز در یک اقدام سرکوبگرانه اقدام به پلمپ مغازه‌های یازده تن از هموطنان بهایی در این شهر کردند.
این اقدام سرکوبگرانه که با حکم قضاییه جنایتکار خامنه‌ای در اهواز انجام شد به بهانه تعطیلی این امکان در یکی از اعیاد مذهبی این هموطنان بود.
خاطر نشان می‌شود که نیروهای سرکوبگر رژیم در آزار و اذیت هموطنان بهایی در روزهایی از سال که مصادف با اعیاد و یا مراسم مذهبی آنها بوده و به بهانه‌های مختلف از جمله تعطیلی مراکز کسب اقدام به پلمپ و یا جریمه و دستگیری این هموطنان می‌کنند.


 

دستگیری ۹تن از هموطنان بهایی در اصفهان و استان گلستان

 

نیروهای سرکوبگر انتظامی روز سه‌شنبه ۲۳خرداد ۹۶ دو تن از هموطنان بهایی در شهرستان شاهین شهر و هفت تن دیگر از این هموطنان را در استان گلستان دستگیر کردند.
بنا‌ به گزارشات رسیده از شاهین شهر اصفهان دو هموطن بهایی به نامهای نوشین سالکیان و فریده عبدی پس از احضار و مراجعه به دادسرای رژیم در شاهین شهر دستگیر و به زندان دولت آباد اصفهان منتقل شدند. قضاییه جنایتکار آخوندی اتهام این دو هموطن را “اقدام علیه امنیت ملی ”و “تبلیغ علیه نظام ”عنوان کرده است.
در همین حال نیروهای سرکوبگر در استان گلستان نیز روز گذشته هفت تن دیگر از هموطنان بهایی به نامهای مریم دهقان یزدلی، مژده ظهوری (فهندژ)، فرح تبیانیان (ثنائی)، هوشمند دهقان یزدلی، شیدا قدوسی، پونه ثنایی (تیموری) و نازی تحقیقی را دستگیر و زندانی نمودند.
این اقدامات سرکوبگرانه علیه هموطنان بهایی در حالی اعمال می‌شود که قضاییه جنایتکار آخوندی دو قاتل یک هموطن بهایی به نام فرهنگ امیری ساکن یزد را به قید وثیقه آزاد کرد.
این هموطن بهایی در سال گذشته در بیرون منزل مسکونی‌اش در شهر یزد توسط ضربات متعدد چاقو این دو قاتل جان باخت. دو قاتل هنگام فرار توسط کسبه محل دستگیر شدند و در دادگاه قضاییه آخوندی اعتراف کردند که بنا‌ به فتوای آخوندهای شهر این شهروند بهایی را به‌قتل رسانده‌اند.

 


گزارش سالانه وزارت‌خارجه آمریکا، ایران از ناقضان اصلی آزادیهای مذهبی

تداوم پلمپ ۹۶واحد صنفی هموطنان بهایی در مازندران

کمیته بین‌المللی بهاییان: قتل شهروند بهایی در یزد با انگیزه نفرت مذهبی بوده است

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/659f37ad-7f9f-433b-bb34-dd1240ea3a5e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات