728 x 90

رخداد ـ تا حق خود نگیریم، از پا نمی‌نشینیم!

در کوران کشتار کرونا و موج مرگبار گرانی، دستمزد ناچیز کارگران را هم ربودند.

روز سه‌شنبه کارگران نیشکر هفت‌تپه برای شانزدهمین روز متوالی دست از کار کشیدند.

کارگران هفت‌تپه: «ما خواستار پرداخت منظم دستمزد و حق رنجمون هستیم تا کی باید برای نقد کردن حقوقمون بها بدیم تا کی باید... زندان بریم»؟

کارگران هم‌چنین خواستار بازگشت همکاران و خلع‌ید از دزدان بخش خصوصی شدند.

یک کارگر هفت‌تپه: «اگر جرج فلوید ۹دقیقه زانو بر گردنش گذاشتن تا خفه شد... سالهاست که زانو بر گردن ما افتاده سالهاست که نمی‌تونیم نفس بکشیم سالهاست که داریم درد فقر تحمل می‌کنیم... دیگه بسه دیگه این چرخه ظلم و ستم باید متوقف بشه».

در همین روز کارگران شهرداری بوشهر برای سومین روز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق‌شان دست از کار کشیدند.

یک کارگر شهرداری: «حقوقی که می‌خواهد چند میلیارد برسد به پیمانکار بره بنز ۶میلیاردی برای دخترش کادو کنه، ما حقوق‌مان را می‌خواهیم در این گرما... الآن این کارگرها همه‌شون گرسنه هستند».

وقتی نان را از سفره کارگران شهرداری می‌دزدند وای به‌حال بقیه.

یک کارگر شهرداری: «حداقل کاری کنین حقوق این بدبختها رو درست بدن والله ما ضعیف‌تر از قشر کارگر هم داریم. اونم کارگرهایی که شهرمونو نظافت می‌کنن».

هم‌چنین بازنشستگان مخابرات علیه وزیر جنایتکار شوریدند: «جهرمی باید بیاد، جهرمی باید بیاد»!

در همین روز کلاه زردهای هرمزگان، حواله‌داران شرکت آذویکو و جمعی از پرستاران در رشت دست به تجمع اعتراضی زدند: «فریاد فریاد، از این همه بیداد»!

این صدای زحمتکشانی ا‌ست که بیداد زمانه را تحمل نمی‌کنند. امواج خروشان خشمی که بساط غارتگران را جمع می‌کند: «تا حق خود نگیریم، از پا نمی‌نشینیم»!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2bd8a13c-0ef6-4524-8c50-9aa33d15d07d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات