728 x 90

نیروهای اسراییلی گذرگاه رفح را به کنترل خود درآورده‌اند

گذرگاه رفح
گذرگاه رفح

رویترز (سه‌شنبه ۱۸اردیبهشت) گزارش کرد: به گزارش رادیو ارتش اسرائیل، نیروهای اسراییلی گذرگاه رفح را به کنترل خود درآورده‌اند.
رادیو ارتش اسراییل روز سه‌شنبه گزارش داد که نیروهای اسراییلی گذرگاه رفح که در جنوب غزه با مصر هم مرز است را تحت کنترل درآورده‌اند.

اسکای نیوز (سه‌شنبه ۱۸اردیبهشت) نوشت: ارتش اسراییل می‌گوید ۲۰ فرد مسلح حماس در تسخیر گذرگاه مرزی غزه  کشته شدند. نیروهای دفاعی اسراییل کنترل سمت غزه از گذرگاه مرزی رفح را به دست گرفته‌اند.
ما اکنون تاییدیه عملیات شبانه ارتش اسراییل در این منطقه را دریافت کرده‌ایم و گزارشها حاکی از آن است که نیروها در حدود ۳.۵ کیلومتری وارد غزه [در رفح] شده‌اند.
ارتش اسراییل گفت که تیپ ۴۰۱ زرهی و تیپ پیاده گیواتی عملیاتی را انجام دادند که شاهد تصرف گذرگاه و قطع آن از جاده اصلی صلاح‌الدین بود.
وی افزود: نیروهای ویژه اکنون در منطقه حضور دارند. ارتش اسراییل افزود که حدود ۲۰ مرد مسلح کشته شدند و نیروها سه ورودی تونل «مهم» را کشف کردند.
فعالیت فعلی در داخل خود شهر به‌عنوان «عملیات ضدتروریستی بسیار دقیق و محدود در فضا... در مناطق خاصی در شرق رفح» توصیف شد.
ارتش اسراییل گفت که گذرگاه کرم شالوم نیز به دلایل امنیتی بسته است و افزود که برای بازگشایی آن به‌زودی تلاش خواهد کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0367dc5d-5fe5-4e0e-823f-f46eaee1c27b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات