728 x 90

خبرگزاری د پ آ: مقاومت ایران تصمیم اتحادیه اروپا را یک گام مثبت و ضروری اما ناکافی برای مقابله با تروریسم رژیم تهران نامید

تصمیم اتحادیه اروپا علیه تروریسم رژیم  گامی مثبت ولی  ناكافی است
تصمیم اتحادیه اروپا علیه تروریسم رژیم گامی مثبت ولی ناكافی است

خبرگزاری د پ آ گزارش داد: به‌خاطر طرحهای ترور اعلام شده علیه ایرانیان تبعیدی در فرانسه و دانمارک، اتحادیه اروپا تحریمات جدیدی علیه تهران وضع کرد. این تحریمها باید از همین چهارشنبه بمورد اجرا گذاشته شوند و بخشی از لیست بروز شده تروریستی اتحادیه اروپا خواهند بود.

شورای ملی مقاومت ایران این تصمیم اتحادیه اروپا را یک ”گام مثبت و ضروری اما ناکافی برای مقابله با تروریسم دولتی رژیم تهران” نامید.

شورای (ملی) مقاومت گفت دو ”ارگان اصلی تروریسم رژیم ایران” وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران است.

بیشتر بخوانید

اتحادیه اروپا معاونت امنیت وزارت اطلاعات رژیم آخوندی را تحریم و لیست‌گذاری کرد

روز سه‌شنبه۱۸دی۹۷(۸ژانویه۲۰۱۹) آندرس ساموئلسن andres samuelsenوزیر خارجه دانمارک، تصمیم اتحادیه اروپا در مورد لیست‌گذاری و تحریم معاونت امنیت وزارت اطلاعات رژیم ایران را اعلام کرد. وزیر خارجه دانمارک همچنین از لیست‌گذاری و تحریم دو تن از سرکردگان اطلاعات آخوندها از سوی اتحادیه اروپا به‌خاطر توطئه‌های تروریستی رژیم در فرانسه و دانمارک خبر داد.

به این ترتیب اتحادیه اروپا علاوه بر معاونت امنیت داخلی وزارت بدنام اطلاعات، سعید هاشمی مقدم معاون وزیر اطلاعات و اسدالله اسدی را تحریم و لیست‌گذاری کرده است. اسدالله اسدی همزمان با کشف و خنثی شدن توطئه تروریستی علیه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران، به‌خاطر صدور دستور و دادن بمب به تروریستها، دستگیر و متعاقباً توسط آلمان برای محاکمه به بلژیک تحویل داده شد.

 

تصمیم اتخاذ شده توسط اتحادیه اروپا از روز چهارشنبه ۲۰دیماه (۱۰ژانویه ۲۰۱۹) اجرایی می‌شود.

 

مقاومت ایران پیوسته خواستار تحریم و لیست‌گذاری وزارت اطلاعات آخوندها و مقابله قاطع با تروریسم صادراتی و مزدوران و عوامل این دیکتاتوری تروریستی بوده است.

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه گزارش داد: وزیر خارجه دانمارک و دیپلماتهای آن گفتند که اتحادیه اروپا، قرار دادن یک قسمت از وزارت اطلاعات رژیم ایران و دو کارگزار آن را در لیست تروریستی‌اش به‌خاطر طراحی سو قصد در اروپا تصویب کرد.

این پس از آن بود که دانمارک اعلام کرد طرح ترور در خاک کشورش توسط وزارت اطلاعات رژیم ایران را برملا کرد و از اینرو اتحادیه اروپا تصمیم گرفت دارایی‌های متعلق به وزارت اطلاعات رژیم ایران و دو نفر دیگر از این وزارت را بلوکه کند.

رویترز یادآوری کرد: اندرس ساموئلسون وزیر خارجه دانمارک روز سه‌شنبه گفت،‌ اتحادیه اروپا با تحریمها علیه سرویس اطلاعات رژیم ایران به‌خاطر طراحی سوءقصد در اروپا موافقت کرده است.

وزیر خارجه دانمارک روز سه‌شنبه گفت:« اتحادیه اروپا هم اینک موافقت کرد که تحریمها علیه سرویس اطلاعات رژیم ایران به‌خاطر توطئه‌های سوءقصد در خاک اروپا را اعمال کند. علامتی قوی از جانب اتحادیه اروپا که چنین رفتاری را در اروپا نمی‌پذیرد».

 

رویترز می‌افزاید‌: فرانسه گفته است که شکی ندارد که وزارت اطلاعات رژیم ایران پشت یک حمله ناموفق در پاریس بوده است. اتحادیه اروپا اخیراً موافقت کرده است که تحریمهایی را علیه وزارت اطلاعات رژیم ایران به‌خاطر طراحی سوءقصد در خاک اروپا را اعمال کند. مقامات اتحادیه اروپا گفتند که این تصمیم در یک جلسه وزرا در بروکسل گرفته شده و از روز چهارشنبه سرمایه‌های (وزارت اطلاعات ایران) مسدود می‌شود.

وزارت‌خارجه دانمارک، نام دو تن از کارمندان مربوطه را سعید هاشمی مقدم معاون وزیر و اسدالله اسدی یک دیپلمات مستقر در وین ذکر کرد که ریاست اطلاعات را در آنجا به‌عهده داشت.

این اقدام به‌دنبال تلاشهای فرانسه و دانمارک برای یک پاسخ قوی به حملات طراحی شده توسط رژیم ایران در فرانسه و دانمارک صورت گرفت. به کار بستن تحریم علیه رژیم ایران برای (اتحادیه اروپا) کاملا حساس است. چرا که اتحادیه اروپا هم‌چنان درصدد حفظ توافق اتمی سال ۲۰۱۵است که پرزیدنت دونالد ترامپ در ماه می‌از آن بیرون کشید. اتحادیه اروپا کمتر تمایل به اعمال تحریمها داشت و بیشتر در پی گفتگو با رژیم ایران بود.

 

وزارت‌خارجه دانمارک با درج سخنان وزیر خارجه این کشور در سایت رسمی خود در ۸ژانویه۲۰۱۹نوشت:

وزیر امور خارجه دانمارک اندرس ساموئلسن می‌گوید که همراه با همکارانش در اتحادیه اروپا امروز یک قسمت از وزارت اطلاعات رژیم ایران را در لیست تروریستی قرار داده است. همچنین سعید هاشمی مقدم رئیس این قسمت نیز لیست گذا ری شده است.

این تصمیم در مقابله با تلاش رژیم ایران برای عملیات تروریستی در فرانسه و فعالیتهای غیرقانونی اطلاعات رژیم ایران در دانمارک و سایر نقاط اروپا اتخاذ شده است.

بعد از افشای برنامه تروریستی ایران در دانمارک وزیر خارجه دانمارک گفته بود که دانمارک برای تحریم ارگانهای اطلاعاتی رژیم ایران به‌خاطر برنامه‌ریزی عملیات تروریستی آن، در نوک پیکان اتحادیه اروپا قرار دارد و این خواسته را پیش خواهد برد.

ساموئلسن می‌گوید: امروز این پیروزی بسیار بزرگی است که ما در اتحادیه اروپا توافق کردیم تا معاونت امنیت داخلی وزارت اطلاعات رژیم ایران را در لیست تروریستی قرار دهیم. تا کنون هیچ نهاد دولتی از هیچ کشوری در لیست تروریستی قرار نگرفته است.

وزیر خارجه دانمارک تأکید کرد: بنابراین این یک پیام بسیار روشن به رژیم ایران است که فعالیتهای تروریستی و ترور در اروپا کاملا غیرقابل قبول است و ما در مقابل آن می‌ایستیم و این برای رژیم ایران هزینه خواهد داشت.

 

 

مقاومت ایران در ۲۹آبان گذشته بار دیگر به لیست‌گذاری وزارت اطلاعات آخوندها و محاکمه و مجازات دیپلمات-تروریستها و مأموران و مزدوران رژیم آخوندی فراخوان داد 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e4c7f83-64f9-467f-9c47-0c29aa357670"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات