728 x 90

آمریکا به‌دلیل تهدید توقیف نفتکشها توسط رژیم ایران، استقرار در خلیج‌فارس را تقویت می‌کند

نیروی دریایی آمریکا
نیروی دریایی آمریکا

بارونز به‌نقل از خبرگزاری فرانسه روز ۲۵مرداد نوشت: آمریکا به‌دلیل تهدید توقیف نفتکشها توسط رژیم ایران، استقرار در خلیج‌فارس را تقویت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه در حالی که رژیم ایران نفت‌کش‌هایی را که در خلیج‌فارس تردد می‌کنند تهدید می‌کند، ایالات متحده حضور نظامی خود را افزایش می‌دهد. اقدامی که مدتها مورد درخواست کشورهای عربی خلیج‌فارس بود که واشنگتن را به عقب‌نشینی از منطقه متهم می‌کردند.
سه هزار پرسنل اضافی آمریکایی در کشتی‌های جنگی فرود نیرو از دریای سرخ عبور کرده‌اند و نیروهای دریایی به رهبری آمریکا به کشتی‌ها درباره نزدیک شدن به آب‌های ایران هشدار می‌دهند.
این حرکت‌ها به‌دنبال موجی از تصرف و تلاش برای تصرف کشتی‌ها در داخل و اطراف تنگه هرمز، دروازه U شکل به خلیج عمان و دریای عرب که یک پنجم تولید نفت جهان را حمل می‌کند، صورت می‌گیرد.
فرمانده تیم هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، گفت: «یک خطر تشدید شده برای دریانوردان منطقه» توسط رزریم ایران در این تنگه وجود دارد.
هاوکینز در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در بحرین به خبرگزاری فرانسه گفت: «در حال حاضر تمرکز ما بر افزایش حضور خود در تنگه هرمز و نزدیکی آن برای تضمین امنیت و ثبات در یک آبراه بسیار مهم است».

خبرگزاری فرانسه افزود: حملات به نفتکش‌ها در زمانی رخ داد که روابط آشفته بین واشنگتن و متحدان ثروتمندش در خلیج‌فارس، که مدتهاست به حمایت ایالات متحده برای داراییهای نفتی خود متکی بوده‌اند و از کاهش نظامی تصور می‌شود، دچار مشکل شده‌اند.

ارتش آمریکا می‌گوید رژیم ایران در دو سال گذشته نزدیک به ۲۰کشتی با پرچم بین‌المللی را در منطقه توقیف کرده یا تلاش کرده است.
اخیراً واشنگتن گفت که نیروهایش از دو تلاش رژیم ایران برای توقیف نفتکش‌های تجاری در آب‌های بین‌المللی در آب‌های عمان در ۵ژوئیه جلوگیری کردند. در آوریل و اوایل ماه مه، رژیم ایران دو نفتکش را ظرف یک هفته در آب‌های منطقه توقیف کرد..

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c21372d9-63b1-46ba-a90b-0352a9526154"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات