728 x 90

خبرگزاری فرانسه: سرکوب در ایران برای خفه کردن صدای معترضان

اعتراضات مردمی در قیام آبان۹۸
اعتراضات مردمی در قیام آبان۹۸

خبرگزاری فرانسه روز ۱۱مردادماه در گزارشی از تشدید سرکوب و اعدام در ایران توسط آخوندها به‌دلیل وضعیت انفجاری جامعه و افزایش نارضایتی‌ها نوشت: اعدامها در مقیاسی که برای سالیان دیده نشده بود. دستگیری دسته‌جمعی منتقدان رژیم از جمله فیلمسازان برجسته. محاکمه اتباع بیگانه که توسط خانواده‌هایشان تقبیح شده است. 

فعالان معتقدند که ایران در تنگنای سرکوب شدیدی است که همه بخش‌های جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این سرکوب یک سال پس از حکومت رئیس‌جمهور ابراهیم رئیسی، رئیس سابق قوه قضاییه سابق که دولت را به دست گرفت، اتفاق می‌افتد.

رئیسی و خامنه‌ای، با یک بحران اقتصادی و هم‌چنین فاجعه‌یی متوالی از جمله فرو ریختن ساختمان مرگبار در آبادان در ماه می، دست و پنجه نرم می‌کنند که اعتراضات غیرعادی را برانگیخته است.

مشکلات اقتصادی تا حدی ناشی از تحریم‌ها بر سر برنامه هسته‌یی ایران است. اما تاکنون هیچ نشانه‌ای از پیشرفت مورد نیاز برای نزدیک شدن به احیای توافق ۲۰۱۵ بر سر برنامه هسته‌یی بین قدرتهای جهانی و رهبری ایران وجود ندارد.

عفو بین‌الملل گفته است که ایران در حال «اعدام بی‌حد و مرز» است و اعدامها اکنون با «سرعت وحشتناکی» پیش می‌رود.

سازمان عفو ​​بین‌الملل اعلام کرد، در عین‌حال، ایران قطع انگشتان زندانیان محکوم به سرقت را نیز از سر گرفته است که در سال جاری حداقل دو نفر این مجازات را تحمل کردند که توسط گیوتین مخصوص نصب شده در زندان اوین تهران اجرا شد.

این در حالی است که ایران در ۲۳ژوئیه اولین اعدام در ملأعام خود را پس از دو سال انجام داد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b1615e0-72ec-429c-981d-e7d70517ca64"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات