728 x 90

حمید سوری: اومیکرون مثل آتشفشانی است که یک دفعه گدازه‌های آن دامن مردم و کشور را خواهد گرفت

کرونا در ایران
کرونا در ایران

حمید سوری، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی درباره «آخرین وضعیت اپیدمی اومیکرون در ایران گفت: در ایران نیز تاکنون موارد مشکوک فراوان است و به‌رغم این‌که میزان کُشندگی به نسبت به دلتا کمتر است اما به‌علت این‌که فراوانی ابتلا خیلی بیشتر بوده و بیش از دو برابر است؛ لذا ما نگران فراوانی بستری و مرگ نیز در کل کشور هستیم.

سوری در پاسخ به این پرسش که «با توجه به شرایط فعلی پیش‌بینی از وقوع پیک ششم را دارید؟»، تصریح کرد: بله، قطعاً همین طور است. بالاخره شواهد آن نیز مشخص و قابل دیدن است. در جامعه کم کم تغییرات را احساس می‌کنیم؛ به شکلی که در برخی مناطق طغیانهای از اپیدمی در کشور قابل مشاهده است و همه اینها موجب می‌شود روندی که داشتیم و به‌سرعت پایین می‌آمد، این روند به‌شدت کند شده و در نتیجه باعث نگرانی می‌شود.

سوری گفت: البته فورانی که اپیدمی با واریانت اومیکرون به‌دنبال خواهد داشت نگران‌کننده است؛ یعنی مثل آتشفشانی است که یک دفعه گدازهای آن دامن مردم و کشور را خواهد گرفت.(خبرگزاری حکومتی انتخاب ۵دیماه)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63bb4731-909b-4148-836d-a98aab02894c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات