728 x 90

«حفظ اساس نظام به هر ترتیب ممکن!» در موضع‌گیریهای متناقض و گاه متضاد عناصر و باندهای رژیم

قیام مردم ایران - بهبهان - ۲۵ابان۹۸
قیام مردم ایران - بهبهان - ۲۵ابان۹۸

بازتاب جنایتی که رژیم در مقابله با قیام مردم اعمال کرد، به‌سرعت در تار و پود رژیم بارز می‌گردد.

موضع‌گیریهای متناقض و گاه متضاد عناصر و باندهای رژیم نشانه‌ای از همین واقعیت است.

از یک‌سو علی مطهری نماینده مجلس ارتجاع در مطلبی که روز ۱۳آذر سایت حکومتی بهار نیوز منتشر کرد در واکنش به جنایتهایی که رژیم متبوعش انجام داده و در برابر اعتراضهای گستریابنده مردمی در برابر آن جنایتها با سخافت تمام گفت حفظ اساس نظام مهم‌تر است، باید این موضوع را جمع کنیم!

وی ضمن تأیید جنایتی که اتفاق افتاده، اصل را حفظ نظام دانست و گفت:

« به‌هرحال باید توضیح داده شود که چند نفر از کشته‌شدگان این حوادث توسط نیروی انتظامی کشته شدند. باید بررسی شود که آیا گرفتن پول در قبال تحویل جنازه‌ها درست است یا غلط؟ حالا این‌که ما هم شلوغ کنیم و بساط دیگری راه بیاندازیم آیا مشکلی را حل می‌کند؟ درست است خیلی بد عمل کردند ولی حفظ اساس نظام مهمتر است. ما باید این موضوع را جمع کنیم و البته مقصران باید پاسخگو باشند. فعلاً به‌دنبال استیضاح وزیر کشور هستیم که در هفته آینده این کار انجام خواهد شد».

 

 

در مطلب مشابه دیگری آخوند مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری با عنوان «روحانیت و مردم» خطاب به آخوندهای حوزه‌نشین نوشت: «این انتظار وجود دارد که با توجه به سختی شدید وضعیت معیشتی مردم، حتی لحظه‌ای سکوت نکنند... حالا که گرهی از کار مردم باز نمی‌شود و هر روز مشکلات مردم بیشتر می‌شود، انتظار از علمای دین این است که... اجازه ندهند این وضعیت ادامه پیدا کند... لازم است... روحانیت از این واقعیت مطلع باشند که نارضایتی اقشار ضعیف و مستضعف بسیار زیاد است و هر روز نیز افزایش می‌یابد »

 

 

و از سوی دیگر در مطلبی که روز ۱۳آذر رسانه‌های حکومتی منتشر کردند آخوند هاشم‌زاده هریسی در بازتابی وحشت‌آلود از قیام مردم و سرکوب حکومتی گفت: «مسلماً افراد با بگیر و ببند قانع نمی‌شوند.. به خود می‌بالیم که صدای اعتراضها را خاموش کرده‌ایم. در صورتی که باید ببینیم صدای چه کسانی را خاموش کردیم؟ مگر می‌توان نارضایتی‌ها و عقده‌ها را سرکوب کرد؟»

 

و در حالی‌که روحانی درخواست برخورد جدی با معترضان می‌کند، پاسدار شمخانی در مطلبی که در همین روز سایت حکومتی عصر ایران از قول وی به خامنه‌ای نسبت می‌دهد اعلام می‌کند که خامنه‌ای دستور داده خانواده شهروندان عادی‌ای که در قیام اخیر بی‌سبب جان‌ باخته‌اند، تحت پوشش بنیاد شهید قرار گیرند و با بقیه نیز با رافت اسلامی برخورد شود.

 

این در حالی است که خامنه‌ای و روحانی با گذشت بیشتر از دو هفته از آغاز قیام، هم‌چنان از انتشار آمار و اسامی شهدای قیام خودداری کرده و تلاش می‌کنند با انتساب جنایت به خود مردم و با پیشنهاد‌هایی هم‌چون «تحت پوشش بنیاد شهید» قرار دادن با زماندگان شهدای قیام، عبای خود را از دست مردم بپا خاسته و شورشی ایران بیرون آورند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c197ab1c-a7bc-42f9-a630-89989d1c2c35"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات