728 x 90

قیام تشنگان - شماره ۱۲

جوانان شورشی در سوسنگرد و اهواز در نهمین شب قیام رودرروی نیروهای سرکوبگر مقاومت می‌کنند

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

جوانان شورشی در سوسنگرد و اهواز در نهمین شب قیام رودرروی نیروهای سرکوبگر مقاومت می‌کنند

خیزش جوانان شورشی در یزد، رباط کریم، ساوه و اتوبان قزوین، در حمایت از خوزستان

قطع کامل اینترنت خوزستان و قطع برق به‌دستور خامنه‌ای

نه روز پس از آغاز قیام مردم دلیر خوزستان، به‌رغم تدابیر امنیتی و سرکوبگرانه، تظاهرات و درگیری با پاسداران و نیروهای سرکوبگر ادامه دارد. جوانان شورشی در اهواز در کوی دایره، با آتش زدن لاستیک و ایجاد راهبندان، کنترل مرکز شهر را در اختیار گرفتند.

در سوسنگرد، رژیم آخوندی برای ممانعت از تظاهرات و تجمع اعتراضی، با دیوارهای بتونی تمامی خیابانهای اصلی شهر را بسته و برق و اینترنت شهر را کاملاً قطع کرده است. مع‌الوصف درگیری و جنگ و گریز جوانان با پاسداران و نیروهای انتظامی تا پاسی از شب ادامه یافت. صدای رگبار نیروهای انتظامی در تمام شهر شنیده می‌شود.

در ایذه مأموران سرکوبگر رژیم حکومت نظامی اعلام نشده برقرار کرده و مانع تجمع نفرات می‌شوند. رژیم آخوندی در وحشت از قیام مردم ایذه، خیابان‌ها را با نیروهای سرکوب پر کرده و از مغازه‌داران و مردم شهر با بلندگو می‌خواهند حرکت کنند، توقف نکنند، و با تاریکی هوا مغازه‌ها را ببندند. مراسم خاکسپاری یکی از شهدای قیام، به‌نام هادی بهمنی، دیروز با شعار «مرگ بر خامنه‌ای» به تظاهرات علیه رژیم تبدیل شد.

جاده کمربندی اهواز توسط جوانان غیور این شهر در نهمین شب قیام مسدود شد. درشوشتر جوانان بخش شعیبیه با روشن کردن آتش راه را برای ارسال نیروهای کمکی بستند. در رباط کریم (تهران) جمع بزرگی از مردم برای حمایت از قیام خوزستان تجمع نمودند. جوانان دلیر قزوینی با روشن کردن آتش در اتوبان قزوین تهران با قیام خوزستان اعلام همبستگی کردند. در یزد، جوانان خوزستانی مقیم میبد به خیابان آمدند و خشم خودر ا در شعارهایشان فریاد زدند. جوانان دلیر ساوه با قرار دادن موانع سیمانی بزرگ جاده ساوه را بستند. درایلام مردم در چهارراه مسکن مهر دست به تجمع زدند.

شب گذشته در الیگودرز جنگ و گریز مردم با مزدوران سرکوبگر انتظامی تا نزدیک ساعت ۴صبح ادامه داشته است. جوانان شورشی در واکنش به شلیک‌های کور نیروی انتطامی، به کلانتری ۱۲ همت آباد حمله کرده و برای ساعاتی آنرا تسخیر کردند. بر اثر شلیک کور و وحشیانه نیروهای انتظامی شماری از تظاهر کنندگان کشته یا زخمی شدند. بیش از صد نفر از تظاهر کنندگان توسط پاسداران دستگیر شده‌اند.

خانم مریم رجوی گفت قیامی که از ۹روز پیش با پرچمداری خوزستان قهرمان شروع شده حالا به لرستان غیور و تهران و بوشهر و اصفهان و بقیه نقاط گسترش یافته است. شهیدان این قیام از اهواز و ایذه و الیگودرز و دیگر شهرها بازتاب اراده ملت ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی و استقرار دمکراسی و حاکمیت مردم است و خون پاک آنها چراغ راه آزادی ایران است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲مرداد ۱۴۰۰ (۲۴ ژوئیه ۲۰۲۱)

-نهمین شب قیام خوزستان - 0

رباط کریم - جمع بزرگی از مردم برای حمایت از قیام خوزستان تجمع نمودند – اول مرداد ۱۴۰۰

-نهمین شب قیام خوزستان - 1

ایذه - مراسم خاکسپاری یکی ازشهدای جوان قیام، بنام هادی بهمنی، به تظاهرات علیه رژیم با شعار «مرگ بر خامنه‌ای» تبدیل شد - اول مرداد ۱۴۰۰

-نهمین شب قیام خوزستان - 2

ایذه - حکومت نظامی اعلام نشده در شهر در وحشت از قیام مردمی - اول مرداد ۱۴۰۰

-نهمین شب قیام خوزستان - 3

شادگان - تظاهرات اعتراضی مردم شادگان علیه بی آبی - ۳۱ تیر ۱۴۰۰

-نهمین شب قیام خوزستان - 4

اتوبان قزوین - جوانان دلیر قزوینی با روشن کردن آتش در اتوبان قزوین تهران با قیام خوزستان اعلام همبستگی کردند- اول مرداد ۱۴۰۰

-نهمین شب قیام خوزستان - 5

جاده کمربندی اهواز توسط جوانان غیور این شهر در نهمین شب قیام مسدود شد - اول مرداد ۱۴۰۰

-نهمین شب قیام خوزستان - 6

ایلام - چهارراه مسکن مهرتجمع اعتراضی درحمایت از قیام خوزستان – اول مرداد ۱۴۰۰

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13547acd-d8f2-45c9-a6cd-5285ead5583b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات