728 x 90

جان کربی: نباید کسی اشتباه کند که ما رژیم ایران را پاسخگو نمی‌دانیم

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید
جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید، در مصاحبه با شبکه خبری فاکس درباره جنگ افروزی رژیم ایران در منطقه گفت: «ما نمی‌خواهیم هیچ بازیگری یا کشوری مانند ایران یا گروه تروریستی مانند حزب‌الله این تنش را تشدید کنند. و برای همین است که بایدن دستور اعزام گروه ضربتی حامل یو‌اس‌اس دوایت دی آیزنهاور را به‌عنوان یک پیام بازدارنده به سمت شرق مدیترانه داده است و برای همین است که ما هم‌چنین اخیراً اعلام کردیم که گروه ضربتی حامل یو‌اس‌اس جرالد آر. فورد برای عملیات بازدارندگی در شرق مدیترانه آماده است».

جان کربی درباره دخالتهای رژیم ایران گفت: «البته رژیم ایران همدست است. به حماس منابع و آموزش می‌دهد. مشخص است که به حماس کمک می‌کند که بتواند حملات تروریستی انجام دهد. برای ما رژیم ایران باید پاسخگو باشد. حملات رژیم ایران به نیروهای ما در سوریه و عراق به‌علت حملات تلافی‌جویانه ما به طرز چشمگیری کاهش یافته. طولانی‌ترین آتش‌بس در یمن اعمال شده که عملاً جان دهها هزار یمنی نجات پیدا کرده. ما به توان نظامی خودمان در منطقه خلیج‌فارس با اعزام کشتی‌ها و جنگنده‌های هوایی اضافه کرده‌ایم و حالا حضور نظامی خودمان را در شرق مدیترانه تقویت می‌کنیم. نباید کسی اشتباه کند که ما ایران را پاسخگو نمی‌دانیم. به کمکی که ایران به روسیه می‌کند نگاه کنید و تحریم‌های اضافی که علیه آنها برای ارائه فناوری پهپاد به روسیه اعمال کرده‌ایم. البته ایران باید پاسخگو باشد. 


شبکه خبری فاکس در این مصاحبه هم‌چنین به انتقاد از دولت بایدن اشاره کرد که اخیراً دستور انتقال شش میلیارد دلار پول مسدود شده ایران در کره جنوبی به قطر را داده است.

جان کربی گفت: «هنوز ریالی خرج نشده است. ایران هنوز به ریالی دسترسی ندارد. رژیم ایران هرگز این پول را نمی‌گیرد. این پول در قطر همانقدر مسدود است که در کره جنوبی مسدود بود و مربوط به یک سری از حساب‌هایی است که در دولت ترامپ ترتیب داده شده بود. همه این پول هنوز در قطر است. ایران به هیچ مقداری از آن دسترسی ندارد».


 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7e4867f8-af53-45cd-b8c3-6ea938472947"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات