728 x 90

جان نیکسون:‌هدف اولیه تحریمهای آمریکا ارگانهای مالی سپاه پاسداران است

جان نیکسون تحلیلگر سابق  سازمان اطلاعات  مرکزی آمریکا
جان نیکسون تحلیلگر سابق  سازمان اطلاعات  مرکزی آمریکا

اسکای نیوز21اردیبهشت97:
وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت مجازاتهای جدیدی را بر روی رژیم ایران اعمال کرده است. مجازاتهای جدید شامل شش تن از عناصر وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران و ۳نهاد رژیم است. امارات متحده نیز همین مهره‌ها و نهادها را در لیست تحریمها قرار داد. این افراد و نهادها به انتقال ملیون ها دلار برای نیروی قدس سپاه پاسداران تحریم شدند.. این لیست‌گذاری در نتیجه همکاری نزدیک میان آمریکا و دولت امارات متحده عربی است.
جان نیکسون تحلیلگر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به اسکای نیوز گفت:
بعد از بیرون آمدن آمریکا از توافق اتمی این یک شروع و اقدام اولیه علیه رژیم ایران است. سلسله مجازاتهایی توسط آمریکا علیه رژیم ایران اعمال خواهد شد و من هم از این اقدام حمایت می‌کنم
اولین نهادها که مشمول تحریم می‌شوند ارگانهای مالی وابسته به سپاه پاسداران هستند. این ارگانها بیشترین نگرانیها را برای آمریکا به‌وجود می‌آورند چرا که سپاه پاسداران اقدامات زیادی برای بی‌ثباتی منطقه انجام داده است. سپاه پاسداران در جنگ عراق در کشتن سربازان آمریکایی دست داشته و به این دلیل مجازاتهایی گسترده‌تر علیه افراد سپاه پاسداران اعمال خواهد شد.
جان نیکسون افزود:‌ حمایت کشورهای منطقه چون امارات متحده عربی از این تحریمها بسیار مهم است. من در امارات بودم و می‌دانم که رژیم ایران تلاش می‌کند تا از مؤسسه‌های مالی برای اعزام نیروهایش به کشورهای خلیج‌فارس استفاده کند.
اقتصاد ایران در وضعیت بسیار بدی است و دونالد ترامپ با خروج از توافق اتمی با رژیم ایران می‌خواهد اقتصاد آن را زیر فشار ببرد. این رژیم می‌فهمد تا زمانیکه مجازاتها ادامه دارند اقدامات سخت‌گیرانه تری وجود خواهد داشت.
کشورهای اروپایی از روابطشان با ترامپ و موضع او بر سر توافق اتمی راضی نیستند ولی در نهایت خواهند فهمید این موضع به نفع اقتصاد آنها بوده و آمریکا شریک بهتری برای آنهاست. اروپاییها برای کار با آمریکا می‌بایست راه‌حلی پیدا کنند. فکر نمی‌کنم اروپایی‌ها چونکه با ایران یا مسکو رابطه دارند رابطه‌شان را با آمریکا قطع کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a5294563-56a9-425f-aab6-5f3f01ae28d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات