728 x 90

تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای پایان اشغال سرزمینهای فلسطین توسط اسراییل

پرچم فلسطین
پرچم فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل روز چهارشنبه با اکثریت قاطع قطعنامه‌یی را تصویب کرد که خواستار پایان اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط اسراییل طی ۱۲ماه آینده است.

رویترز با انتشار این خبر نوشت: این قطعنامه با ۱۲۴رأی موافق، ۱۴رأی مخالف و ۴۳رأی ممتنع در دهمین جلسه اضطراری ویژه مجمع عمومی سازمان ملل که به بررسی اقدامات اسراییل در بیت‌المقدس شرقی اشغالی و سایر سرزمین‌های فلسطینی اشغالی پرداخت، تصویب شد. این قطعنامه که اسراییل را ملزم به رعایت تمام تعهدات قانونی خود طبق قوانین بین‌المللی از جمله نظرات مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری می‌کند، روز سه‌شنبه توسط دولت فلسطین ارائه شد و ده‌ها کشور از آن حمایت کردند.

در متن قطعنامه از جمله آمده است: «مجمع عمومی ملل متحد از اسراییل می‌خواهد بدون تأخیر به حضور غیرقانونی خود در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پایان دهد، حضوری که به‌عنوان یک عمل نادرست ادامه‌دار تلقی می‌شود و مسئولیت بین‌المللی آن را به‌همراه دارد و این کار را حداکثر تا ۱۲ماه پس از تصویب این قطعنامه انجام دهد».

مجمع عمومی در این قطعنامه هم‌چنین از اسراییل خواستار رعایت فوری و بدون تأخیر تمام تعهدات قانونی‌اش طبق قوانین بین‌المللی، از جمله آنچه دیوان بین‌المللی دادگستری مقرر کرده است، شد.

محمود عباس، رئیس دولت فلسطین، روز چهارشنبه ۲۸شهریور ضمن استقبال از تصویب قطعنامه توسط مجمع عمومی ملل متحد اظهار داشت: این قطعنامه اجماع بین‌المللی در مورد عدالت در مسأله فلسطین و پیروزی مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل خود می‌باشد.

رئیس دولت فلسطین خاطرنشان کرد این قطعنامه از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است، چرا که در لحظه‌ای تاریخی تصویب شد، زمانی که فلسطین برای اولین بار به‌طور رسمی و طبق ترتیب الفبایی کشورهای عضو، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور یافت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/538ceb6c-7580-4bfc-b54b-9876d79b4e6a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات