728 x 90

تزریق روزانه دهها میلیون دلار ارز به بازار، برای عبور مصنوعی از شوک تحریمها

بحران اقتصادی در ایران
بحران اقتصادی در ایران

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس با اشاره به تزریق دلار به بازار و موج اعدامها نوشت: مدیریت صحیح اقتصادی و قضایی و امنیتی، موجب ثبات و سیر نزولی بازار ارز و سکه شد!

در حالیکه در بازار تهران جریان خرید و فروش ارز متوقف شده و تقریباًً هیچگونه خرید و فروشی انجام نمی‌شود، رژیم آخوندی آخرین تلاشهای مذبوحانه‌اش را برای پایین نگاه داشتن مصنوعی قیمت دلار انجام می‌دهد تا وضعیت اقتصادی را عادی جلوه داده و بحران را انکار کند.

 

تزریق دهها میلیون دلار پول در روز تحت عنوان «فرآیند خلق پول»، تنفس مصنوعی و موضعی اقتصادی همراه با اعدام و سرکوب برای عبور از شوک تحریمها در رژیم آخوندی. راه‌حلی که به گفتهٔ کارشناسان، اقتصاد نحیف ایران را هر چه بیشتر دچار پوکی استخوان می‌کند.

 

بر اساس گزارشهای موثق، رژیم آخوندی در یک تنفس مصنوعی و موضعی برای نجات اقتصاد رو به فروپاشی‌اش از تاریخ ۱۳آبان، روزانه دهها میلیون دلار از بانکها برداشت و به بازار تزریق می‌کند تا شوک تحریمها را کاهش دهد. این کار البته در کنار فضای امنیتی و سرکوب نظامی-پلیسی همراه با اعدامهای روزانه برای زهر چشم گرفتن صورت می‌گیرد.

 

کارگزاران رژیم در دولت روحانی موظف شده‌اند با هر و سیله‌ای نرخ ظاهری دلار را با اقدامات مصنوعی پایین نشان بدهند، هر چند که معاملات راکد و متوقف باقی بماند. راه‌حلی که به گفتهٔ کارشناسان، اقتصاد نحیف ایران را هر چه بیشتر دچار پوکی استخوان می‌کند.

به گفته کارشناسان اقتصادی، اضافه برداشت از بانکها و تزریقهای مصنوعی، راه‌حلٍ بادوامی نیست و رژیم نمی‌تواند آن را ادامه دهد.

 

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر درباره نقش بانک مرکزی در تزریق پول به بازار ارز گفت که کنترل قیمت ارز توسط بانک مرکزی از طریق عرضه محدود و مستمر ارز دلیل عمده کاهش قیمت بوده و حفظ این روند هم منوط به ادامه اجرای این سیاست خواهد بود.

 

در مورد ترزیق حکومتی پول، یک کارشناس اقتصادی رژیم به تلویزیون حکومتی گفت: با توجه به اتفاقاتی که در گذشته افتاده بانکها چاره‌ای ندارند جز این‌که به این فرایند خلق پول ادامه بدهند.

 

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس در مورد تمهیدات سرکوبگرانه و ارعاب رژیم برای مهار اوضاع، نوشت: در چند هفته اخیر مدیریت صحیح اقتصادی و قضایی و امنیتی، موجب ثبات و سیر نزولی بازار ارز و سکه شد.

 

از سوی دیگر، یک رسانه اقتصادی رژیم آخوندی این اقدامات را موقتی دانست و نوشت: تاثیر واقعی تحریمها بر بازارها از جمله سکه و ارز طی آذرماه بروز خواهد کرد.

 

یورونیوز به‌نقل از کارشناسان و فعالان بازار نوشت فراگیری گسترده تحریمها بازار را دچار شوک کاهش تقاضا کرده است. تقاضای عمده بازار که از سوی صاحبان کسب و کار و واردکنندگان ارائه می‌شد، طی روزهای اخیر متوقف شده است. در واقع آنها در حال بررسی امکان ادامه مبادله با اقتصادجهانی و یافتن شیوه‌های کم ریسک‌تر هستند، لذا فعلاً خرید ارز را متوقف کرده‌اند.

 

برخی از رسانه‌های حکومتی نیز به‌دنبال اعدام وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی و جوسازیهای رادیو تلویزیون حکومتی برای مهار رکود بازار ارز، از بی‌اثر بودن این اعدامها خبر دادند و نوشتند: «با وجود دستگیری و گذراندن روند محاکمه بسیاری از متهمان بازار ارز و موبایل هم‌چنان قیمت ارز سر به فلک کشیده و گویی هیچ قصدی برای پایین آمدن آن وجود ندارد».

مطالب مرتبط

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db539896-c76d-4b35-85bf-f86874d9d8e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات