728 x 90

ترکیه از اینترپل خواست زن اطلاعاتی موسوم به پرستو را دستگیر کند

 زن اطلاعاتی به همراه حبیب أسیود در فرودگاه ترکیه
زن اطلاعاتی به همراه حبیب أسیود در فرودگاه ترکیه

ترکیه از اینترپل خواست برای دستگیری صابرین سعیدی پرستوی زن اطلاعاتی که حبیب أسیود را به ترکیه کشانده و زمینه ربوده شدن و انتقالش را به ایران مهیا کرد، هشدار قرمز صادر کند.

 

روزنامه حریت ترکیه به‌نقل از مقامات امنیتی این کشور گزارش کرد که صابرین سعیدی زن اطلاعاتی، حبیب فرج‌الله چعب معروف به حبیب أسیود را به استانبول کشاند.

بر اساس همین گزارش صابرین سعیدی در ترکیه با افرادی که این شهروند سوئدی مخالف رژیم ایران را ربوده‌اند، در تماس بود. حبیب أسیود در ۹اکتبر ۲۰۲۰ و یک روز پس از رسیدنش به استانبول توسط مافیای "ناجی زین‌دشتی" ربوده و به ایران انتقال داده شد.

جمعه یاسین یکی از نزدیکان صابرین سعیدی که در سوئد اقامت دارد در گفتگو با العربیه تأکید کرد که عظیم منشداوی همسر صابرین یکی از نیروهای اطلاعاتی رژیم ایران است و در کشاندن أسیود به ترکیه نقش داشت. صابرین سعیدی به‌دلیل همکاریهایش با نهادهای اطلاعاتی رژیم آخوندی از بریتانیا اخراج شده بود».

پیش از این نهادهای اطلاعاتی ترکیه تصاویری از دوربینهای مراقبتی و دوربینهای عبور مرور نقاط مختلف این کشور در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند که چگونگی ربودن حبیب أسیود را نشان می‌دهد.

این تصاویر نشان می‌دهد یک پرستوی نهادهای اطلاعاتی آخوندها به نام صابرین سعیدی که از ۳سال پیش توانسته بود در پوشش فعال و شاعر اهوازی خود را به انگلستان رسانده و در میان فعالان اهوازی ساکن خارج نفود کند، حبیب فرج‌الله کعب معروف به حبیب أسیود را به ترکیه کشاند.

 

العربیه روز دوشنبه اول دیماه در این باره نوشت: صابرین سعیدی عضو یکی از خانواده‌های عرب اهوازی است که بسیاری از اعضای آن به اتهام فعالیت سیاسی از سوی رژیم ایران اعدام شده‌اند. این خانواده در ابتدای دهه هشتاد میلادی به عراق نقل مکان کرده و صابرین هم در آنجا به دنیا آمد و بزرگ شد.

 

صابرین سعیدی پس از بازگشت به ایران با یکی از پسرعموهایش در اهواز ازدواج کرد ولی پس از مدتی از او جدا شده و به همسری یکی از اقوامش در بریتانیا در آمد و پس از مدتی در سال۲۰۱۷ به او پیوست. سال۲۰۱۷ زمان آغاز روابط این زن اطلاعاتی با حبیب أسیود و دیگر فعالان بود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef35ce4f-cdba-4ffe-b199-7baa8a2b6235"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات