728 x 90

ترزا می، نگرانی از برنامه موشکی و اقدامات بی‌ثبات کننده ایران

ترزا می نخست وزیر انگلستان
ترزا می نخست وزیر انگلستان

ترزا می‌ نخست‌وزیر انگلستان بار دیگر از سیاستهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد.

وی روز چهارشنبه ۱۶خرداد ۹۷ در دیدار با نخست‌وزیر اسراییل این نگرانی را ابراز کرد. نتانیاهو پس از خروج آمریکا از برجام درصدد است قدرتهای اروپایی را نیز ترغیب به خروج از توافق اتمی با رژیم ایران بکند.

 

ترزا می‌ در این دیدار ضمن دفاع از توافق هسته‌ای، از اقدامات بی‌ثبات کننده رژیم ایران در کشورهایی چون سوریه، عراق و یمن و هم‌چنین برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کرده است.

 

خبرگزاری رویتر، به‌نقل از سخنگوی نخست‌وزیر بریتانیا نوشت، ترزا می درباره بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌ای گفتگو خواهد کرد.

 

به گفته او، در عین‌حال، با توجه به این‌که بریتانیا نیز مانند فرانسه و آلمان معتقد است توافق ۱+۵با ایران بهترین روش برای رسیدن به هدف فوق است، ترزا می بار دیگر بر لزوم حفظ برجام تأکید خواهد کرد.

 

پیشتر، وزیران بریتانیا، فرانسه و آلمان در نامه‌یی به وزیران خارجه و دارایی ایالات متحده، خواستار معافیت شرکتهای اروپایی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران شدند.

 

آمریکا، انگلستان، فرانسه، روسیه، چین و آلمان، پس از یک دهه گفتگو با رژیم ایران، موفق شده بودند، در روز ۲۳تیر ۱۳۹۴ در وین به یک توافق جامع بر سر برنامه هسته‌یی بحث‌برانگیز ایران دست یابند.

 

رئیس‌جمهوری ایالات متحده ۱۸اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ با بیان این‌که رژیم ایران با ادامه برنامه موشکی بالستیک و اقدامات بدخواهانه در خاورمیانه‌ روح برجام را نقض می‌کند، اعلام کرد واشنگتن از این توافق خارج می‌شود و تحریم‌های قبلی علیه ایران باز خواهند گشت.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا سرخط استراتژی آمریکا در قبال رژیم ایران را در ۱۲ماده فرموله کرد.

 

دولت دونالد ترامپ، معتقد است رژیم ایران از این توافق که از آن با عنوان برجام نیز یاد می‌شود در جهت تأمین مالی فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود در منطقه خاورمیانه استفاده می‌کند و مردم ایران سودی از آن نمی‌برند.

 

این در حالی است که قدرتهای عمده اروپایی ضمن موافقت با لزوم مهار برنامه موشکی بالستیک و فعالیت‌های منطقه‌یی ایران، معتقد هستند در مورد برنامه هسته‌‌یی، برجام تنها راه ممکن برای پیشگیری از دستیابی تهران به سلاح اتمی است.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be39f494-577c-4f56-907f-03b9fcfc14e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات