728 x 90

تحریم گروه‌های نیابتی رژیم ایران در عراق و عضو سپاه پاسداران توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا

تحریمهای وزارت خزانه داری آمریکا
تحریمهای وزارت خزانه داری آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا، در بیانیه مطبوعاتی خود  امروز جمعه ۲۶آبان تحریم‌هایی را علیه دو گروه کتائب حزب‌الله و کتائب سیدالشهداء تحت حمایت رژیم ایران در عراق، اعلام کرد.

این تحریمها هم‌چنین ۷ عضو این دو گروه به‌علاوه یکی از عناصر سپاه پاسداران رژیم ایران به‌نام «مجتبی جهاندوست مرغوب» که در ارتباط با این گروههاست را در بر می‌گیرد

واشنگتن (رویترز) نوشت  - ایالات متحده روز جمعه تحریم‌هایی را علیه گروه شبه‌نظامی کتائب حزب‌الله در عراق هدف قرار داد و این گروه را به دست داشتن در حملات اخیر علیه ایالات متحده و شرکای آن در عراق و سوریه متهم کرد.
نیروهای ایالات متحده و ائتلاف از ۱۷ اکتبر تاکنون حداقل ۵۸ بار در عراق و سوریه مورد حمله قرار گرفته‌اند زیرا تنشهای منطقه‌ای بر سر جنگ اسراییل و حماس افزایش یافته است. دست‌کم ۵۹ پرسنل ارتش آمریکا در این حملات زخمی شده‌اند، اگر چه همگی تاکنون به وظیفه خود بازگشته‌اند... .
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه در بیانیه‌یی اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه شش فرد وابسته به کتائب حزب‌الله که قبلاً توسط ایالات متحده در فهرست سازمانهای تروریستی خارجی قرار گرفته بود، اعمال کرده است.
در میان افرادی که مورد هدف قرار گرفته‌اند، می‌توان به رئیس روابط خارجی گروه، یکی از فرماندهان نظامی که وزارت خزانه‌داری گفت با سپاه پاسداران برای آموزش جنگجویان همکاری کرده است و یکی از مقامات نیروی قدس که بازوی سپاه پاسدارن است که شبه‌نظامیان متحد خود را در منطقه -کنترل می‌کند اشاره کرد که واشنگتن گفت سفر و آموزش جنگجویان کتائب حزب‌الله در ایران را تسهیل می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/faf9995d-8889-4332-bea0-98ef73431ad9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات