728 x 90

تحریم‌های جدید خزانه‌داری آمریکا علیه افراد و مؤسسات وابسته به حماس و اعضای ارشد سپاه پاسداران

خزانه‌داری آمریکا
خزانه‌داری آمریکا

سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ طی بیانیه‌یی اعلام کرد آمریکا در راستای مسدود کردن منابع مالی حماس، تحریم‌های جدیدی را علیه افراد و مؤسسات وابسته به این گروه اعمال می‌کند.

در این بیانیه آمده است: اقدام امروز، داراییهای حماس و افرادی را که این تحریم‌ها را دور می‌زنند هدف قرار می‌دهد. لیست‌گذاریهای امروز هم‌چنین بر نقش حیاتی رژیم ایران در تأمین کمکهای مالی، لجستیکی و عملیاتی برای حماس و تعهد ما به محدود کردن آنها تأکید می‌کند.

تحریم‌های امروز خزانه‌داری آمریکا، علاوه بر حماس، اعضای ارشد سپاه پاسداران را نیز شامل می‌شود که اسامی آنها عبارتند از:

علی مرشد شیرازی و مصطفی محمدخانی: از اعضای ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران به‌خاطر کمک در آموزش افراد حماس، جهاد اسلامی و حزب‌الله

هم‌چنین آمده است اقدام امروز، داراییهای اضافی در سبد سرمایه‌گذاری حماس و افرادی را هدف قرار می‌دهد که فرار از تحریم‌ها را تسهیل می‌کنند. نام‌گذاریهای امروز هم‌چنین بر نقش حیاتی ایران در ارائه حمایت مالی، لجستیکی و عملیاتی از حماس و تعهد ما به محدود کردن آن تأکید می‌کند.

به‌طور کلی، ایالات متحده نزدیک به ۱۰۰۰فرد و نهاد مرتبط با تروریسم و ​​تامین مالی تروریسم توسط رژیم ایران و گروه‌های نیابتی آن از جمله حماس، حزب‌الله و سایر گروه‌های تروریستی هم‌سو با ایران در منطقه را هدف قرار داده است. و کار ایالات متحده با انجام اقدامات مشترک در اروپا، از جمله مسدود کردن دارایی‌هایی که بریتانیا و اتحادیه اروپا بر حماس اعمال کرده‌اند، تقویت می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c6bb41b-6750-40c2-b07e-1c617cb5f2ee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات