728 x 90

تأکید جواد ظریف در مونیخ به نیاز حکومت آخوندی به مذاکره

جواد ظریف
جواد ظریف

جواد ظریف در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ با تأکید بر نیاز حکومت آخوندی گفت: کسانی که به‌دنبال گفت‌ و گوها درباره سایر موضوعات هستند، اول نشان دهند که در اجرای تعهدات قبلیشان جدی‌اند تا این‌که بشود بحث دیگری با آنها کرد.

وزیر خارجه رژیم افزود: ما به‌روشنی گفته‌ایم که هیچ نگرانی از بحثهای دیگر نداشتیم، ما حرف زیادی برای گفتن داریم. سیاستهای ایران برای صلح و ثبات در منطقه بسیار مشخص است و این سیاستها و تلاش‌ها را دنبال می‌کنیم و همواره یک بازیگر و کنشگر فعال بودیم.

سپاه پاسداران در واکنش به سخنرانی جواد ظریف در ستون نظرات خبرگزاری خود نوشت: آیا این چراغ سبز برای مذاکره بر سرتوان دفاعی و موشکی ما نیست؟

همچنین روز یکشنبه خامنه‌ای در سخنان خود در رابطه با شکست برجام، نیاز حیاتی رژیم را به مذاکرات و توافق اتمی، که توسط خودش کارگردانی شده، آشکار کرد و به حمایت از جواد ظریف پرداخت:

خوشبختانه من می‌بینم مسئولان کشور برخوردهای خوبی دارند و من واقعاً باید تشکّر کنم از وزیر خارجه‌مان؛ برخوردش با خباثت آمریکایی‌ها و با یکی به نعلْ یکی به میخ زدنِ اروپایی‌ها، برخوردِ بسیار خوب و قاطعی بوده است؛ بعضی‌اش پخش شده و بعضی‌اش هم پخش نشده است که ما اطّلاع داریم؛ برخورد خیلی قوی و خوبی کردند. بله، راه همین است.

 

همچنین روز  29بهمن رویتر گزارش داد که نمایندگان آمریکا و اروپا برای بحث درباره برجام در پاریس دیدار می‌کنند. این خبرگزاری اعلام کرد که به طرحی که وزارت‌خارجه آمریکا به کشورهای اروپایی داده، دست یافته که بر اساس آن در ادامه مسیر برجام باید 3مشکل اساسی در توافق‌نامه حل شود: نخست،حل ناتوانی در برخورد با برنامه موشکی بالستیک ایران، دوم ایجاد شرایطی که بازرسان بین‌المللی قادر باشند از سایتهای هسته‌یی بازدید کنند؛ و سوم حذف بند «غروب آفتاب» که به موجب آن، برنامه اتمی پس از 10سال، مجدداً به راه خود ادامه می‌دهد.به نظر می‌رسد ایالات متحده برای ماندن در این توافق به اصلاح این موارد شدیداً تأکید دارد.

رسانه‌های حکومتی نیز به‌نقل از رویتر نوشتند: به‌طور عمده پیش‌بینی می‌شود گزینه‌های اصلی شامل 3موضوع باشد:

-اصلاح توافق فعلی

-مذاکره برای توافق نامه‌یی مکمل

و پیگیری راهکاری برای تصویب یک قطعنامه جدید شورای امنیت برای اصلاح شرایط فعلی

آمریکا برای دستیابی به یک توافق مکمل برای پوشش دادن فعالیتهای (نظام) نیاز به تأیید روسیه و چین نیز دارد، اما در صورت توافق با آلمان، فرانسه و بریتانیا نیز می‌تواند از قدرتی 4طرفه استفاده کرده و تحریمهایی را مجدداً علیه (نظام) تنظیم کند. بر اساس سخنان مقامات ایالات متحده قرار است 3کشور مذکور برای رسیدن به یک نقطه‌نظر مشترک تحت نام E3با آمریکا وارد مذاکره شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f3aeb58-565d-48c2-a67f-a7c93b46c515"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات