728 x 90

بورل: مذاکرات هسته‌ای ایران در بن‌بست است

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

عرب نیوز چهارشنبه ۲۳شهریور نوشت:  جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خبرگزاری فرانسه گفت: مذاکرات برای بازگرداندن ایران و آمریکا به توافق هسته‌یی که برنامه هسته‌یی تهران را محدود می‌کند در ازای لغو تحریم‌ها، در بن‌بست قرار دارد.
بورل گفت: «من می‌ترسم با شرایط سیاسی در ایالات متحده و بسیاری از جهت‌گیریها بدون قطعیت، اکنون ما در یک نوع بن‌بست باقی بمانیم».
بورل طی یک سال و نیم گذشته تلاش‌هایی را برای احیای توافق هسته‌یی ایران در سال ۲۰۱۵ هماهنگ کرده است، توافقی که زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت، آمریکا را در سال ۲۰۱۸ از آن خارج کرد، به‌شدت آسیب دید.

ایران با عقب‌نشینی از پایبندی خود به تعهدات خود، افزایش شدید ذخایر اورانیوم غنی شده خود و خاموش کردن دوربینهای نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، واکنش نشان داده است. ماه گذشته، بورل متنی را در مقابل همه احزاب قرار داد که در آن زمان آن رانهایی توصیف کرد و روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت بهترین نقطه تعادل بین مواضع همه است. 

بورل گفت که در چند ماه گذشته، پیشنهادها به هم نزدیک بودند، اما متأسفانه، پس از تابستان، آخرین پیشنهادها به هم نزدیک نشدند - آنها در حال ارسال سیگنالهای خلاف جهت هستند.
وی افزود: آخرین پیشنهادات رژیم ایران کمکی نکرد، فضای سیاسی مساعد نیست، متأسفم که می‌گویم، اما انتظار پیشرفتی در آینده ندارم.
طرف‌های اروپایی توافق هسته‌یی، انگلستان، فرانسه و آلمان، هفته گذشته گفتند که در مورد صداقت ایران در مذاکرات «تردید جدی» دارند.
بورل به خبرگزاری فرانسه گفت که هیچ چیز دیگری نمی‌تواند برای رفع بن‌بست مطرح کند. او گفت: «از طرف خودم، دیگر چیزی برای پیشنهاد ندارم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91342806-2bbc-4383-95b1-3ab973cbbdd4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات