728 x 90

بررسی گنجاندن حزب‌الله لبنان در لیست سیاه تروریستی توسط پارلمان آلمان

پارلمان آلمان
پارلمان آلمان

پارلمان آلمان امروز پنجشنبه ۱۶خرداد۹۸ گنجاندن حزب‌الله لبنان در فهرست سیاه را مورد بررسی قرار می‌دهد.
فراکسیون پارلمانی حزب آلترناتیو از پارلمان آلمان خواست در توصیه نامه‌یی از دولت آلمان بخواهد حزب‌الله لبنان را به‌طور کامل بدون تفاوت قائل شدن میان بخش‌های سیاسی و نظامی‌اش در فهرست سیاه قرار داده و تحریم کند زیرا تهدیدی برای آلمان است.
این جهت‌گیری در حالی است که سازمان اطلاعات آلمان در بیانیه‌یی اعلام کرده بود شمار اعضای حزب‌الله حاضر در آلمان در سال 2018 به 1050تن رسید.

چند روز پیش مایک پومپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا ابراز امیدواری کرده بود آلمان نیز هم‌چون انگلستان، حزب‌الله لبنان را در فهرست سیاه قرار دهد.

 

لازم به ذکر است که جرمی‌ هانت وزیر کشور انگلستان روز دوشنبه ۶اسفند ۹۷ درباره لیست‌گذاری تروریستی حزب‌الله لبنان گفت: ما نمی‌توانیم فعالیت‌های تروریستی حزب‌الله را نادیده بگیریم و این کار را نخواهیم کرد. به این دلیل امروز ما اعلام کردیم که آنها امروز به‌طور کامل توسط دولت انگلستان لیست‌گذاری خواهند شد.

وزیر خارجه انگلستان گفت: واضح است که تفاوت میان بال نظامی و سیاسی وجود ندارد و با نامگذاری حزب‌الله در تمامی اشکالش، دولت یک پیام روشن می‌دهد که فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در این منطقه به‌طور کامل غیرقابل قبول و برای امنیت ملی انگلستان زیانبار است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f7c1e7f0-e261-4abb-8e7f-de8212efb359"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات