728 x 90

بررسی طرح تحریم رژیم ایران برای نقض حقوق بشر در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

اد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا.jpg
اد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا.jpg

کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از صبح پنجشنبه 24اسفند بررسی طرح تحریم  رژیم  ایران برای نقض حقوق بشر را آغاز کرد.

روز پنجشنبه، اد رویس رئیس این کمیته چهار طرح معرفی کرد که یکی از آنها در صورت طی شدن روند تصویب و تبدیل به قانون، تحریم  مقامهای رژیم ایران را برای نقض گسترده حقوق بشر در پی خواهد داشت. طرح دیگری که درباره سوریه است، غیرمستقیم به مقامهای رژیم ایران و حمایت آنها از اسد مرتبط است.

اد رویس در جلسه صبح پنجشنبه درباره  رژیم ایران گفت: برای سالها رژیم در تهران تمامی اپوزیسیون را با شیوه‌های بی‌رحمانه‌ی درد آور از جمله شکنجه در زندان اوین و دیگر زندانهایش و همچنین اعدام های گسترده در هم شکسته است. اما شمار کمی از مقامهای  رژیم ایران برای نقض حقوق بشر مسئول شناخته شده‌اند.

رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان افزود: این رژیم، رژیمی است که در تلاش برای باج‌خواهی که تا کنون سابقه نداشته است، اتباع آمریکا را بر اساس اتهامات دروغین زندانی کرده است. لایحه پیشنهادی که امروز، طرح شده است، برای همین منظور است.

در این جلسه، الیوت اِنگل عضو ارشد دموکرات کمیته امور خارجی نیز در بخشی از سخنانش به طرح تحریم رژیم ایران برای نقض حقوق بشر و طرح سوریه اشاره کرد و گفت: امیدوارم غیر از ایران، لایحه دیگری درباره تحریم بیشتر روسیه بررسی و تصویب شود تا دیگر در انتخابات دیگر کشورها دخالت نکند.

وی افزود: فشار بر اسد وقتی باید برداشته شود که او بپذیرد از قدرت کنار رود، زندانیان آزاد شوند و نفوذ  رژیم ایران کاهش یابد.

دینا روهرا باکر گفت: مردم شجاع ایران به خیابان آمدند اما دیدیم که رژیم ایران چه کرد. ما باید از آنها حمایت کنیم.

تد داچ عضو دموکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: باید مطمئن شویم که  رژیم ایران با رژیم اسد کمک نمی‌کند.

وی افزود: از حوزه انتخابیه من، باب لوینسون یازده سال است که در ایران ناپدیده شده است. ما خواستار فشار بر رژیم ایران  برای آزادی او هستیم.

تد پو نماینده جمهوریخواه از تگزاس نیز گفت: آخوند در ایران از هیچ نقض حقوق بشری فروگذار نکرده‌اند. ایالات متحده باید از هر گونه تغییر رژیم در ایران حمایت کند.

دان دانوون نماینده جمهوریخواه از ایالت نیویورک نیز گفت: فهرست موارد نقض حقوق بشر رژیم ایران طولانی است.  این رژیم نباید مردم خود را سرکوب کند، دست به خشونت و اعدام بزند. ما به‌عنوان آمریکا باید به مردم ایران برای روی کار آمدن یک دولت و نظام آزاد و دموکرات کمک کنیم. همچنین باید به آزادی اینترنتی آنها کمک کنیم.

آدریانو اسپایلات نماینده دموکرات از ایالت نیویورک نیز که از طراحان طرح های مطرح بود، گفت: طرحی که ما در دست بررسی داریم، برای فشار بر ایران جهت رعایت حقوق بشر مثل هر کشور دیگر است. ایران به مردم خود رحم نمی‌کند و ما باید کاری کنیم.

دینا تیتوس نماینده دموکرات از ایالت نوادا نیز گفت: از طرح تحریم  رژیم ایران برای نقض حقوق بشر حمایت می‌کنم چون مردم ایران انتظار کمک دارند.

توماس گرت نماینده جمهوریخواه از ایالت ویرجینیا در این جلسه گفت: به موارد اخیر نقض حقوق بشر اشاره شده اما باید یاد کنیم از کسانی که در دهه شصت در ایران کشته شدند. وی افزود: کسی از مجاهدین خلق کشته شده در کشتارهای دهه شصت یاد نمی‌کند. من امیدوارم همکاران من به این موضوع توجه کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64011f72-2d70-4745-9b93-2de6db87fb69"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات