728 x 90

بازگرداندن ۳۵میلیاد دلار از خانه‌های مردم به بازار!

بازگرداندن ۳۵میلیاد دلار از خانه‌های مردم به بازار!
بازگرداندن ۳۵میلیاد دلار از خانه‌های مردم به بازار!

محمد حسین فرهنگی عضو مجلس ارتجاع روز یکشنبه ۱۵تیرماه با اشاره به‌گفته بانک مرکزی که ۳۵میلیارد دلار در خانه‌های مردم است خواستار ارائه مشوق برای کشاندن این پولها به بازار شد. این در حالی است که ارزش ریال به‌سرعت ارزشش را از دست می‌دهد.

گفتنی است که بانک مرکزی رژیم اخیراً در بیانیه‌یی که انتشار داده است گفت که نگهداری بدون مجوز بیش از ۱۰هزار یورو معادل ارز خارجی را برای مردم ممنوع کرد. این در حالی است که روز یکشنبه ۱۵تیرماه، قیمت دلار آمریکا در بازارهای آزاد ایران به ۲۲هزار و ۳۸۰تومان افزایش یافت.
برخی از کارگزاران رژیم ایران در سالهای گذشته، از نگهداری ۲۰میلیارد دلار ارز در خانه‌های مردم خبر داده بودند، اما آمارهای جدید بانک مرکزی نشان می‌دهد مردم کماکان برای حفظ ارزش دارایی‌های خود پولی را که در اختیار دارند به دلار تبدیل می‌کنند.

بر اساس ارزیابی صندوق بین‌المللی پول، انتظار می‌رود کل صادرات رژیم ایران در سال جاری به ۴۶میلیارد دلار برسد، اما کشور نیاز به بیش از ۶۴.۶ میلیارد دلار واردات دارد. صادرات ایران نسبت به دو سال پیش تقریباً نصف شده است.
برخی نهادهای بین‌المللی وضعیت اقتصاد ایران و ذخایر ارزی رژیم ایران را بسیار بدتر از آنچه صندوق بین‌المللی پول می‌گوید، پیش‌بینی کرده‌اند.
مؤسسه دارایی بین‌المللی دیماه گذشته گزارشی منتشر کرد که می‌گوید ذخایر ارزی ایران تحت تاثیر تحریم‌ها «به‌شدت کاهش یافته» و تا اوایل بهار سال۹۹ به ۷۳میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.
این نهاد بین‌المللی می‌گوید اگر تحریم‌های آمریکا ادامه یابد، ذخایر ارزی ایران تا دو سال آینده به ۴۰میلیارد دلار و تا سال۲۰۲۴ به ۲۰میلیارد دلار سقوط خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39298e44-a90f-44eb-82d9-ba062f23d580"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات