728 x 90

ایلاف لندن: هزاران تظاهر کننده در بروکسل اقدامات تروریستی رژیم ایران را محکوم کردند

ایلاف - تظاهرات ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸
ایلاف - تظاهرات ایرانیان در بروکسل - ۲۵خرداد۹۸

ایلاف لندن در شماره روز یکشنبه ۲۶خرداد خود در گزارشی از تظاهرات در بروکسل نوشت:‌در حالی‌که هزاران تظاهر کننده ایرانی در پایتخت بلژیک اقدامات تروریستی رژیم ایران را محکوم کردند، مریم رجوی اتحادیه اروپا را به گنجاندن نیروهای سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات در لیست گروه‌های تروریستی و اخراج مزدوران این رژیم از کشورهای اروپایی فراخواند.

تظاهر کنندگان بر حمایت خود از سازمان مجاهدین خلق ایران و کانون‌های شورشی در داخل کشور تأکید کردند. آنها در میدان شومان تجمع کرده و سپس یک راهپیمایی طولانی را در سراسر پایتخت بلژیک آغاز کردند.

 

رژیم تهران در بحران سرنگونی

مریم رجوی رئیس‌جمهور شورای ملی مقاومت ایران روز گذشته در یک پیام ویدئویی به تظاهر کنندگان گفت:‌ راه‌کار رژیم برای حفظ خودش در بحران مرگبار سرنگونی، شیطان‌سازی از مجاهدین و مقاومت ایران به‌عنوان خطر اصلی است که به تروریسم راه می‌برد.

رجوی انبوه تظاهر کنندگان را خطاب قرار داد و گفت:‌ رژیم پوسیده ولایت فقیه در محاصره یک جامعه به‌شدت معترض و به‌ستوه آمده است.

کار به آنجا رسیده که مانند اواخر رژیم شاه، نمایندگان مجلس ارتجاع، پشت سر هم در مجلس همین رژیم «زنگ خطر» را به صدا در می‌آورند و نسبت به فاجعه‌یی که در تقدیر رژیمشان است، هشدار می‌دهند... کما این‌که آخوند روحانی و وزرایش هم می‌گویند که در چهل سال گذشته اوضاع رژیم هیچ‌گاه به‌ این وخامت نبوده است.

 

سرنگونی تمامیت رژیم خواست مردم ایران

رجوی افزود:‌ مردم ایران سرنگونی تمامیت رژیم را می‌خواهند. حال اگر کسی می‌تواند،‌ رفتار فاشیسم دینی و ولایت فقیه را تغییر بدهد، به شرط این‌که حقوق‌بشر و حق حاکمیت مردم ایران قربانی نشود، ما به‌غایت استقبال می‌کنیم و می‌گوییم هر اندازه که می‌توانید رفتار این رژیم را تغییر بدهید.

وی در پیام خود با اشاره به برخی کشورهای اروپایی که هم‌چنان با تهران تعامل کرده و به‌رغم خروج آمریکا از توافق هسته‌یی به آن ملتزم می‌باشند افزود:‌ محافل طرفدار همین رژیم و کسانی که در ادامه همین رژیم منفعت دارند، به بهانه نگرانی از وقوع جنگ، امتیاز دادن به‌رژیم و استمالت از قاتلان حاکم بر ایران را تبلیغ می‌کنند.

 

رجوی تأکید کرد: راه‌کار رژیم برای حفظ خودش در بحران مرگبار سرنگونی، شیطان‌سازی از مجاهدین و مقاومت ایران به‌عنوان خطر اصلی است که به تروریسم راه می‌برد.

با شیطان‌سازی باید میز را طوری چید تا نتیجه گرفت که همین رژیم بهتر است و مردم ایران سزاوار همین رژیم هستند. باید به همین رژیم تن بدهند و بسوزند و بسازند.

 

رهبر اپوزیسیون ایران خاطرنشان کرد: توطئه‌های تروریستی در کشورهای اروپایی و بمب‌گذاری رژیم در آلبانی و فرانسه،‌ همچنین دستگیری مزدوران و اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم و اخراج چهار دیپلمات-تروریست دیگر در یک‌سال گذشته،‌ اثبات افشاگریهای مکرر مقاومت ایران بود که سفارت‌خانه‌های این رژیم در اروپا مراکز طراحی و اجرای توطئه‌های جنایتکارانه است.

 

فراخوان به گنجاندن نیروهای سپاه و وزارت اطلاعات در لیست تروریستی

مریم رجوی اتحادیه اروپا را فراخواند که دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران را مورد تحریم‌های همه‌جانبه قرار داده و سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد. وی تأکید کرد، مزدوران بایستی محاکمه و مجازات و از کشورهای اروپایی اخراج شوند و سران این رژیم باید در دادگاه بین‌المللی پاسخگوی جنایت‌هایشان در حق مردم ایران و به‌ویژه قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ باشند.

 

همچنین جولیو ترتزی وزیر خارجه سابق ایتالیا و اینگرید بتانکورد گروگان سابق و کاندید سابق ریاست‌جمهوری کلمبیا و آلخو ویدال کوادراس نایب‌رئیس سابق پارلمان اروپا و رئیس گروه در جستجوی عدالت.. و همچنین استران استیونسون هماهنگ‌کننده کارزار برای تغییر در ایران و مارک دمس مکر عضو پارلمان اروپا از بلژیک سخنرانی کردند.

 

شایان یادآوریست که ایالات متحده در هشتم آوریل گذشته سپاه پاسداران را در لیست سازمانهای تروریستی قرار داد.

دونالد ترامپ طی بیانیه‌یی گفت: این اقدام بی‌سابقه بر این حقیقت صحه می‌گذارد که ایران نه فقط حکومتی است که تروریسم را تأمین مالی می‌کند بلکه سپاه پاسداران در تأمین مالی تروریسم و ترویج آن به‌عنوان یک ابزار دولتی فعال است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa78e069-c100-4d08-8efe-da982c413934"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات