728 x 90

ایران قیام سراسری – شماره ۳۰

اوج‌گیری قیام سراسری مردم ایران در شانزدهمین روز قیام

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

ایران قیام سراسری – شماره ۳۰

اوج‌گیری قیام سراسری مردم ایران در شانزدهمین روز قیام

خیزش مردم دهها شهر در تمام روز شنبه و اعتراض و تظاهرات در بیش از ۴۵دانشگاه ایران

 

در شانزدهمین روز قیام سراسری مردم ایران، علاوه بر اعتراضات قهرمانانه دانشجویان در دانشگاههای سراسر کشور و خیزش جوانان در دهها نقطه تهران، در همین روز (۹مهر) بسیاری از شهرهای ایران صحنه جنگ و گریز و درگیری با نیروهای مسلح دشمن بود.

در بیرجند تظاهرات جمعیت عظیمی از مردم شهر به‌رغم حملات پی‌در پی نیروهای مهاجم در طول روز ادامه داشت. در تبریز، مأموران دشمن با محاصره دانشگاه و بستن دروازه آن قصد دستگیری دانشجویان را داشتند. اما جوانان و خانواده‌های دانشجویان در اطراف دانشگاه گرد آمدند. دانشجویان با شکستن دروازه دانشگاه و پیوستن به جمعیت بیرون محاصره مأموران انتظامی را شکسته و تظاهرات را به داخل شهر کشیدند.

 

در زاهدان داغدار، امروز نیز جنگ و گریز جوانان با مأموران جنایتکار آخوندی ادامه داشت. در خرم‌آباد، تظاهرات شبانه مردم به رودررویی با مزدوران بسیجی که به‌سمت مردم شلیک می‌کردند کشید. جوانان شورشی با مقاومت خود، مزدوران بسیجی را فراری دادند.

 

گوهردشت کرج در طول روز و برای ساعتهای متمادی صحنه درگیری و جنگ و گریز و تظاهرات ضدحکومتی بود و جوانان شعار می‌دادند، «وای بروزی که مسلح شویم».

 

در قزوین، تظاهرات با شعار «مرگ بر خامنه‌ای» شروع شد. تظاهر کنندگان دوربینهای مداربسته را که برای شناسایی تظاهر کنندگان بکار گرفته می‌شود به آتش کشیدند. در رشت، تظاهرات و جنگ و گریز مردم با مأموران جنایتکار خامنه‌ای در طول روز ادامه داشت.

 

در اراک، خیابان جهان‌پناه شاهد تظاهرات مردم با شعار «مرگ بر دیکتاتور» بود. در مهاباد نیز تظاهرات شبانه مردم با شعار «مرگ بر دیکتاتور»، همراه با جنگ و گریز با مأموران روحیه باخته آخوندها تا پاسی از شب ادامه داشت.

 

در اصفهان جوانان شورشی یک مزدور موتورسوار بسیجی را که به صف تظاهر کنندگان حمله کرده بود گوشمالی دادند. در تبریز مردم جوانی را که مزدوران دستگیر کرده و قصد بردن او را داشتند از چنگ آنان بیرون کشیدند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰ مهر ۱۴۰۱ (۲ اکتبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/01cb9133-0709-40ee-bf72-6dcf913d40b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات