728 x 90

امارات: برنامه اتمی و موشکی و دخالت‌های رژیم ایران، مشکل اصلی منطقه است

انور قرقاش
انور قرقاش

انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی روز شنبه ۱۰شهریور گفت سخنان بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران متناقض است و در حالی که جهان از ماهیت برنامه موشکی ایران باخبر است، قاسمی آن را «برنامه دفاعی، بومی و مشروع» می‌خواند.

وی افزود که جهان به‌وضوح می‌داند موشکهای ایران هجومی و قابل ارسال و قاچاق بوده و به کارگیری این موشکها توسط گروه‌های شبه‌نظامی در کشورهای عربی‌ دلیل ویرانی و خرابی است.

قرقاش همچنین در صفحه توئیترش نوشت: قاسمی در پاسخ به وزیر امور خارجه فرانسه، پیام‌های متناقض ارسال می‌کند. او آماده است مذاکراه کند ولی برنامه موشکی را مستثنی می‌کند. روشن است که ضمانت‌های اتمی، برنامه موشکی و دخالت‌های ایران در منطقه، اصل مشکل منطقه است.

 

تهدید رژیم ایران راه‌حل بحران نیست

انور قرقاش راه‌حل را در بازنگری نگرانیهای جامعه جهانی دانست و در ادامه نوشت: «خلاصه این‌که بحران فعلی ایران با اتلاف وقت، تهدید و فشار از طرق نمایندگانش حل نمی‌شود، بلکه از طریق بازنگری کامل نگرانی‌های جامعه جهانی و منطقه پرونده‌های سه‌گانه (برنامه اتمی، برنامه موشکی و دخالت‌های ایران در منطقه) است. این راه‌حل منطقه‌یی بحران داخلی ایران است.»

لازم به ذکر است که بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم ایران روز جمعه ۹شهریورماه گفت: « در خصوص برنامه موشکی کشور هم مجدداً تأکید می‌کنیم این برنامه دفاعی، بومی و مشروع است و برای حفظ و حراست از کیان کشور و مردم ایران حیاتی است و به هیچ‌وجه قابل مذاکره نیست.»

 

بیشتر بخوانید:

فرانسه: رژیم ایران گریزی از مذاکرات موشکی و دخالت در منطقه ندارد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که وزیر امور خارجه فرانسه، ژان ایو لودریان، روز جمعه ۹شهریور ۹۷ به رژیم ایران هشدار داده است که نمی‌تواند از مذاکره بر سر مسائل مبرمی چون برنامه موشکهای بالستیکی و نقشش مخربش در درگیریهای خاورمیانه سر باز بزند.

 

تجارت مهم است ولی رژیم ایران باید آماده گسترش مذاکرات باشد

این در حالی است که مرحله دوم تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران که شامل تحریم شدید نفتی این رژیم است از ۱۵آبانماه سال جاری اجرایی خواهد شد و اتحادیه اروپا در تلاش است راهی را برای حفظ روابط نفتی و بانکی خود با تهران پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لودریان گفت «حفظ تجارت با جمهوری اسلامی مهم است اما به تهران هشدار داد که باید به تعهداتش در توافق پایبند بماند و برای گسترش مذاکرات آماده باشد».

 

رژیم ایران بایستی پاسخگوی سه نگرانی عمده باشد

وزیر خارجه فرانسه ادامه داد: «ایران باید اصول برجام (توافق هسته‌یی سال ۲۰۱۵) را محترم بشمارد... اما (رژیم) ایران نمی‌تواند از بحث و گفتگو بر سر سه موضوع عمده که ما را نگران می‌کند سر باز بزند

سه موضوعی ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، بر آن تأکید دارد که رژیم ایران نمی‌تواند از مذاکره بر سر آنها فرار کند عبارتند از:

آینده تعهدات هسته‌یی این رژیم پس از سال ۲۰۲۵

پاسخ به پرسش‌هایی که در مورد برنامه موشکهای بالستیک این رژیم مطرح است

نقشی که رژیم ایران در تامین ثبات کل منطقه ایفا می‌کند

 

 

·
خواست اروپا از رژیم برای تن‌دادن به جام‌ زهرهای دیگر!

· خاور‌میانه، سپاه پاسداران عامل بی‌ثباتی در منطقه

· هشدار دبیرکل اتحادیه عرب در مورد دخالتهای رژیم ایران در منطقه

· نیکی هیلی و برایان هوک: رژیم ایران باید حمایت از تروریسم را متوقف کند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/540287cc-d2eb-4a5d-9be3-e35000f74e3e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات