728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۰شهر از ۱۸۹هزار و ۳۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۰شهر از ۱۸۹هزار و ۳۰۰نفر گذشت

 

  • در حالی‌که وضعیت پرستاران هر روز وخیم‌تر می‌شود و هیچ اقدامی برای خرید واکسن نشده روحانی با وقاحت گفت: «در دوره کرونا در بعضی از کشورهای پیشرفته صف طولانی بود، در کشور ما همه چیز به وفور بود. هزینه بستری شدن ۶ الی ۱۰درصد شده است. در کرونا پولی نگرفتیم و مردم و حتی افرادی که ایرانی نبودند درمان کردیم.
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی: تأمین واکسن برای مردم یک اولویت حیاتی، قهری و قطعی است. تزریق۵۰ میلیون واکسن در هشت ماه مؤثر نیست، این تعداد باید در سه ماه تزریق شود. اگر فاصله بیفتد، زنجیره ویروسی قطع نمی‌شود.
  • دبیرکل خانه پرستار: مهاجرت پرستاران ۳۰۰درصد افزایش یافته. ۳ تا ۴هزار نفر در مدت همه‌گیری ترک شغل کرده‌اند.
  • رئیس خانه پرستار گیلان: ۵ماه معوقات داریم و در برخی از دانشگاهها از سال گذشته معوقات دارند. کرونا ادامه دارد و ما منتظریم.
  • نظام پرستاری چهارمحال و بختیاری: نیازمند استخدام هزار پرستار هستیم. پرداخت معوقات و کارانه پرستاران به ۶ماه رسیده است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه اول دی ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۰شهر از ۱۸۹هزار و ۳۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۷۱۲۸نفر، در اردبیل به ۲۳۱۲نفر، در اصفهان به ۱۱۱۸۵نفر، در ایلام به ۱۹۵۵نفر، در بوشهر به ۱۹۰۴نفر، در تهران به ۴۶۴۸۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۴۷۰نفر، در خراسان رضوی به ۱۲۹۹۵نفر، در خوزستان به ۹۷۲۵نفر، در زنجان به ۱۹۷۰نفر، در سمنان به ۲۸۵۹نفر، در فارس به ۵۷۷۲نفر، در کردستان به ۳۲۶۱نفر، در کرمان به ۴۰۲۹نفر، در کرمانشاه به ۳۹۹۶نفر، در گلستان به ۴۶۸۷نفر، در گیلان به ۶۷۵۶نفر و در همدان به ۴۵۵۰نفر رسیده است.

در حالی‌که وضعیت پرستاران با ادامه و تشدید پاندمی کرونا هر روز در ایران وخیم‌تر می‌شود و رژیم چپاولگر و دزد آخوندی هیچ اقدام مؤثری برای خرید واکسن نکرده است، روحانی روز گذشته در دروغهای همیشگی‌اش با وقاحت گفت: «در دوره کرونا حتی در بعضی از کشورهای پیشرفته روزهای اولیه صف طولانی بود، در کشور ما نبود، همه چیز به وفور در اختیار مردم بود... . در بخش بهداشت و درمان، هزینه خیلی پایین آمده است، هزینه ۶ الی ۱۰درصد برای بستری شده است. در کووید-۱۹ به پولی نگرفتیم و مردم آمدند و درمان شدند. حتی افرادی که ایرانی نبودند و در ایران زندگی می‌کردند آنها را هم تحت پوشش قراردادیم».

ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی با تأکید بر این‌که واکسن باید به میزان کافی و در مدت زمان مشخص با اولویت اقشار آسیب‌پذیر و کادر درمان تأمین شود گفت: «تامین واکسن یک اولویت حیاتی، قهری و قطعی است و باید در ابعاد وسیع و در بازه زمانی مشخص و محدود فراهم شود. تأمین ۵۰میلیون واکسن در هشت ماه خیلی مؤثر نیست، بلکه این تعداد باید در سه ماه تأمین و تزریق شود. زیرا اگر فاصله بیفتد، زنجیره ویروسی قطع نمی‌شود» (ایسنا ۱ دی).

شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستار، اجرا نشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که مصوبه سال۱۳۸۶ است، مطالبه اصلی پرستاران خواند و گفت: «مسئولان وزارت بهداشت ادعا می‌کنند ما در سطح جهان از نظر پزشکی حرف اول را می‌زنیم در حالی که از نظر تعداد نیرو ما در حد کشورهای عقب‌افتاده هستیم. ۳ تا ۴هزار نفر در مدت همه‌گیری ترک شغل کردند و عطای پرستاری را به لقایش بخشیدند. چون پرستارها از کانال‌های مختلف مهاجرت می‌کنند آمار دقیقی از میزان مهاجرت آنها وجود ندارد: ولی اقدام به مهاجرت ۳۰۰درصد افزایش پیدا کرده است». (همشهری ۱ دی).

در گیلان، رئیس خانه پرستار گیلان با تأکید بر این‌که قوانین پرستاری خاک می‌خورد گفت: «معوقات پابرجاست. نزدیک به ۵ماه و در برخی موارد از سال گذشته معوقات دارند. کرونا هم‌چنان ادامه دارد و ما منتظریم» (همشهری ۳۰آذر).

در چهار محال و بختیاری، «رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به پرستار در استان گفت: نیازمند استخدام یک‌هزار پرستار هستیم. هم‌چنین پرداخت معوقات و کارانه پرستاران به ۶ماه رسیده است» (ایرنا ۱ دی).

در فارس، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «۱۸۶نفر در ICU فارس بستری هستند. با جان باختن ۱۲نفر طی روز گذشته، مجموع جان‌باختگان در فارس به ۲۹۳۲نفر از ابتدای شیوع کرونا رسید» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱ دی).

در آذربایجان غربی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «۲۰۸بیمار کرونایی درICU بستری و ۵۲بیمار به ونتیلاتور متصل هستند و کل بیماران فوت شده با تست مثبت کرونا به ۳۲۵۴ رسید» (ایسنا ۱ دی).

 

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

اول دی۱۳۹۹ (۲۱دسامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0fecf37-d31b-490d-952b-02b684c7c13c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات