728 x 90

اعدام؛ قلب دستگاه سرکوب رژیم

سخن روز
سخن روز

روز پنجشنبه در ادامهٔ سلسله تهاجمات سیاسی مقاومت ایران به‌فاشیسم دینی حاکم، یک تظاهرات و کنفرانس در مقابل مجلس فدرال آلمان برگزار شد. عنوان این کنفرانس که همزمان با روز جهانی نه به‌اعدام برگزار می‌شد، «اعدام ابزار حاکمیت آخوندها» بود. در این کنفرانس که به‌طور همزمان به‌صدها نقطه از جهان وصل بود، اعضای مجلس فدرال آلمان و پارلمانهای ایالتی و شخصیتهای سیاسی ‌آلمان و هم‌چنین برخی شخصیتهای برجستهٔ سیاسی از کشورهای دیگر شرکت داشتند که یا به‌طور حضوری یا به‌طورآنلاین سخنرانی کردند.

طی ۳هفتهٔ اخیر این سومین تهاجم سیاسی بزرگ مقاومت ایران به‌رژیم رو به‌زوال آخوندی در صحنهٔ بین‌المللی است.

اولین کنفرانس روز ۲۸شهریورماه گذشته در آمریکا برگزار شد که در آن ۹سناتور از ارشدترین اعضای سنا و ۲۲نمایندهٔ برجستهٔ کنگره از هر دو حزب در کنار شخصیتهای برجسته‌یی هم‌چون جولیانی و گینگریچ و لیبرمن و ژنرال جونز و ژنرال جک کین، شرکت داشتند. مضمون سیاسی آن کنفرانس، نفی تمام‌عیار رژیم ولایت فقیه و به‌رسمیت شناختن مجاهدین و مقاومت ایران به‌عنوان تنها نماینده و جایگزین سیاسی رژیم آخوندی بود.

روز چهارشنبه (۱۶مهر) کنفرانسی تحت عنوان ایران- استمرار جنایت علیه بشریت؛ وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا» در پارلمان اروپا برگزار شد. این کنفرانس که در آن ۳۳پارلمانتر و شخصیت سیاسی اروپا شامل شماری از وزرای پیشین و اعضای کمسیونهای خارجه و حقوق‌بشر و معاونان کمیسیونها و گروه‌های پارلمانی شرکت داشتند. نتیجهٔ این کنفرانس، پیگیری یک سیاست سه عنصری در قبال مسألهٔ ایران توسط حامیان مقاومت ایران بود:

  • حقوق بشر برای مردم ایران، تحریم همه‌جانبه دیکتاتوری دینی
  • به‌رسمیت شناختن مقاومت مردم ایران برای آزادی و دمکراسی
  • تحریم همه‌جانبهٔ رژیم.

اکنون در سومین حلقهٔ این زنجیره که بر گردن رژیم ضدبشری تنگ و تنگ‌تر می‌شود، شاهد کنفرانسی با عنوان «اعدام ابراز حاکمیت آخوندها» هستیم که در ادامهٔ جنبش دادخواهی به‌پرچمداری مریم رجوی، قلب دستگاه سرکوب و جنایت دیکتاتوری ضدبشری حاکم بر میهنمان، یعنی اعدام را هدف قرار داده است.

اولین نکتهٔ شایان توجه این است که این تهاجم‌های پی‌درپی در دوران پاندمی کرونا صورت می‌گیرد که رکودی بی‌سابقه در همهٔ شئون اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را بر سراسر جهان حاکم کرده است اما به‌رغم آن‌که شیب خودبه‌خودی، افت فعالیت‌هاست، مجاهدین و مقاومت ایران بر فعالیت‌ها و تهاجمات خود به‌رژیم حاکم افزوده‌اند. در داخل کشور از طریق کانون‌های شورشی شعلهٔ مقاومت را در سراسر کشور فروزانتر کرده‌اند و در خارج کشور نیز توسط اشرف‌نشانهای خستگی‌ناپذیر و نیز دوستان و حامیان خارجی مقاومت، پرچم دادخواهی از خون شهیدان مقاومت را بیش‌از‌پیش به‌اهتزاز درآورده‌اند؛ به‌خصوص که رژیم نیز در نهایت ضعف و ذلت و از هم‌گسیختگی می‌کوشد از شرایط کرونایی استفاده کند و با نمایشهای خیابانی ارعاب‌آور، مردم به‌جان آمده و در آستانهٔ انفجار را در دریای اندوه و یأس و عزا غرقه کند و در خودشان فرو ببرد.

شرایط ایران و موقعیت مقاومت ایران از نگاه ناظران آلمانی

نگاهی به‌سخنرانیهای پارلمانترها و شخصیتهای آزادهٔ آلمانی که در این کنفرانس سخنرانی کردند، بیانگر آن است که به‌یمن روشنگریهای مجاهدین و مقاومت ایران، آنها درک و تحلیل کاملاً روشنی در مورد آنچه در ایران می‌گذرد دارند و خود را بخشی از نبرد تاریخی و عظیمی که میان آزادی و استبداد و میان ترقیخواهی و ارتجاع و وحشیگری جریان دارد، می‌دانند. نگاهی نمونه‌وار و گذرا به‌برخی از سخنرانیهای این کنفرانس تصویر واضحتری از این واقعیت به‌دست می‌دهد:

  • پرفسور ریتا زوسموت، رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان: مردم ایران دو بار رنج می‌برند. یک بار به‌خاطر کرونا و یک بار به‌خاطر یک دیکتاتوری وحشی... اما بی‌عدالتی تا ابد ادامه پیدا نمی‌کند.
  • هرمان یوزف شارف، نایب‌رئیس فراکسیون حزب دموکرات‌مسیحی: رژیم ایران برای نابودی مقاومت و اپوزیسیون ایران از ابزار اعدام و دروغ‌پراکنی و پروپاگاندا استفاده می‌کند.
  • مارتین پاتسلت، نمایندهٔ مجلس فدرال آلمان، گزارشگر ایران در کمیسیون حقوق بشر: مقاومت ایران آرمان و هدفش آزادی ایران و برقراری حقوق‌بشر در ایران است. به‌همین دلیل ما همواره کنار شما هستیم.
  • لئو داتسنبرگ نمایندهٔ پیشین مجلس فدرال آلمان: آنهایی که در جهان و در ایران می‌گویند آلترناتیوی برای رژیم ایران وجود ندارد، دروغ می‌گویند و در پی منافع خودشان هستند. شما آلترناتیو و مقاومت ایران هستید و ما از شما حمایت می‌کنیم.

نباید گذاشت اعدام عادی شود

جان کلام را مریم رجوی منادی و پرچمدار جنبش دادخواهی و فریاد مجسم شهیدان و خانواده‌های داغدار آنها در پیام ویدیویی خود در این کنفرانس بیان کرد؛ آنجا که پس از اشاره به جنایتهای ممتد رژیم پلید ولایت فقیه خطاب به‌هموطنان گفت: «نباید گذاشت آن‌چنان‌که آخوندها می‌خواهند بی‌تفاوتی نسبت به‌این جنایتها حاکم شود. نباید گذاشت اعدام جوانان شورشگر یک واقعه عادی و معمولی شود. باید به‌خاطر هر اعدام، دنیایی را بر سر این رژیم آوار کرد. و نباید گذاشت زندانیان سیاسی و به‌خصوص دهها جوان مجاهد و مبارزی که در همین لحظه زیر حکم اعدام‌اند، احساس کنند پشتوانه‌یی ندارند. پشتوانه آنها مردم ایران و قیام‌کنندگان و کانون‌های شورشی و مجاهدان آزادی‌اند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bfc56096-1cb7-4b85-938f-cd23048803ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات